Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal eerste even de context beschrijven voor dat ik de vraag stel.

Voor inmiddels al op leeftijd zijnde mensen heb ik jaren geleden internet geregeld. Ik heb toen gekozen voor een gratis Tiscali inbel account. De kosten zitten als extra tikken bij de telefoon. Omdat ze vrijwel geen gebruik maakten van internet was dat een prima en goedkope optie.

Geloof het of niet maar ze gebruiken nog steeds internet via een inbel modem. Tot vorige week.

Inmiddels is Tiscali Telfort geworden en het is begrijpelijk dat ze inbellen gaan afbouwen. Dus werden ze vorige week opgebeld door Telfort, waarschijnlijk om een overstap optie te bespreken. Maar moeders bleef bij hoog en bij laag volhouden dat ze geen Telfort hadden maar alles bij KPN. Dus uiteindelijk vroeg de Telfort meneer of het dan goed was dat het Telfort account opgeheven werd. Ja dat was goed. En nu hebben ze geen internet meer :grin:

Ze hebben op dit moment gewoon ouderwets KPN telefonie en Digitenne met opname mogelijkheid (wel belangrijk).

Je zou zeggen, ga over op alles in 1 van welke aanbieder dan ook. Maar ik zie de bui al hangen, dan begrijpen ze dat nieuwe TV kastje niet.

Daarnaast is in het dorp alleen UPC beschikbaar. Dan moet je aan zo'n Horizon kastje en ze zijn peperduur. Dat kan ik ze niet aandoen.

Dus ik zit eigenlijk te denken aan alleen een goedkoop internet abonnement.

Of een internet + bellen abonnement.

En dan houden ze gewoon lekker Digitenne

Zien jullie andere opties en welke provider komt in aanmerking?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Toch telfort deze is goedkoop voor 2 of 3 euro per maand heb je al een internet verbinding check de site.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

let op bij telfort, als deze mensen vaak bellen zijn ze duur uit, 9ct per gesprek en 9ct per min voor het goedkoopste belabbo, dat tikt aan, dan is hollandsnieuwe sim only veel goedkoper.....

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

@Muppet

Ik zie alleen instap internet voor 18,50 per maand. Kijk ik niet goed dan? Of heb jij het over mobiel internet?

@Wanderer

Jij hebt het over mobiel bellen. Zij bellen nog gewoon via een koper draadje :-)

Allen

Voor de duidelijkheid, het gaat om vaste telefonie en internet! Aan mobiel internet is geen behoefte.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Kijk eens op zo'n vergelijking site  Wellicht kom je toch op een soort 3in1 uit DVB-T+ Bellen + Internet (allen KPN)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

volgens mij gaf ik een tip die niets te maken heeft met mobiel bellen op zich zelve maar met inbellen via een modem over het gsm netwerk, zoals ze dat al gewoon waren

het is inderdaad extreem lastig een provider te vinden die voor "deze soort gebruikers" zoals je beschrijft ook gunstige aanbiedingen hebben...

waarom heropenen ze die telfort account niet bij nader inzien.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Vroeger ooit eens dergelijke vraag had van iemand,en toen kon je nog in belgie adsl time nemen.Was net zoals inbellen,je moest betalen per minuut dat je een adsl connectie had.Je betaalde een minimum prijs,waar 30 minuten inzaten.

Of dit hier nog bestaat,en ooit heeft bestaan in nederland weet ik niet,maar misschien is dit een denkpiste,als dit in nederland wordt aangeboden.

Het connecteren gebeurd op dezelfde manier als via een inbelverbinding,dus zie ik niet direct,dat ze daarmee problemen zouden hebben.

Anderen ken ik,die een data prepay kaartje hebben.Maar de provider met de voordeligste formule is er mee opgehouden.

In nederland,ken ik die prepay data diensten niet,maar mogelijks wel de goedkoopste oplossing als ze weinig gebruik maken van het inet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Psychsammie je hebt helaas gelijk had de - over het hoofd gezien.

Wat betreft het bellen dit kun je uitrekenen wat het goedkoopst is en dan blijft telfort vast volgensmij wel goedkoop

Geplaatst:

@Tonskidutch

maar met inbellen via een modem over het gsm netwerk, zoals ze dat al gewoon waren

Nou nee, ze bellen nog in met een 56k6 inbelmodel van Dynalink

https://www.youtube.com/watch?v=gsNaR6FRuO0

@Muppet

Het lijkt erop dat internet & bellen van Telfort of Tele-2 de beste opties zijn. Ze betalen nu al bijna 20 euro aan KPN vaste telefonie terwijl deze pakketten zo rond de 23 euro zitten.

Geplaatst: (aangepast)

@Psychosammie

bellen via vaste lijn bij telfort is 9ct per gesprek + 9ct per minuut!!

post-56022-0-05353600-1400684809_thumb.jpg

wellicht is dit iets:

post-56022-0-33174900-1400685221_thumb.jpg

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Geplaatst:

10 euro onbeperkt bellen maar je kan eerst ool even op de laatste rekeningen kijken en uitrekenen wat goedkoper.

Als je nu laag of hoog springt bepaalde kosten betaal je toch wel hetzij in het abbonoment hetzij er buiten.

Je moet ook even kijken naar een andere provider.

Telfort alles in 1 basis is 36 euro per maand.

Kpn alles in 1 basis is 45 euro per maand.

Ik heb simpel even iets gepakt als voorbeeld

Geplaatst: (aangepast)

@Psychosammie:

Tik gewoon nog ergens een v92 modem op de kop en laat je paps en mams bij jou inbellen, speel je zelf voor provider :)

ps 56k6 bestaat niet, 33k6 wel ;)

Zoek maar eens op "How To Set Up linux As A Dial-In Server" of "How To Set Up windows As A Dial-In Server"

aangepast door theparasol
Geplaatst:

Er bestaan wel modems die tot 56k kunnen.

post-40019-0-94001400-1400705144_thumb.jpg

Hieronder de specs ervan:

• Easy USB installation – no external power supply needed
• Quick Connect, auto dial/answer, tone/pulse dialing and improved download speeds
• Supports Digital Telephone Answering Machine (TAM)
• Downstream speeds up to 56 kbps
• Lifetime Warranty

Dus bestaat nog,maar ik spreek me wel niet over,of dit wettelijk mag.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kringloop liggen ze ook wel, beste is een extern serial modem geen gefruts met soft pci modems of usb shit.

En die providers moeten niet zeuren. 56Kbit at the max, een druppel op de gloeiende plaat.

Zijn er zat die internet service aanbieden als open hotspot, daar gaan ze ook niet achteraan!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen