Ga naar inhoud


Projector NEC WT610G lamp werkt niet


Achilles

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een vraag; van mijn NEC projector WT610G werkt de lamp niet meer en deze geeft ook een fout melding dat de er iets met de lamp is (led knippert). De Lamp heb ik uitgewisseld (lampen zijn goed) maar de projector werkt nog steeds niet. De elco's (3x) op de ballast print zien er op het oog goed uit (niet bol) en ook elco's op de voedings print zien er goed uit.

 

Weet iemand misschien wat het probleem is waarom de lamp het niet doet? en heeft iemand misschien een elec. schema van de NEC WT610G?

 

Graag zie ik jullie antwoord tegemoet en alvast bedankt!

 

Groetjes,

    

Link naar reactie
Delen op andere sites


Projector lampen zijn meestal van het type UHP (speciaal type kwikdamplamp) en die kunnen exploderen als ze na overschrijden van de levensduur worden gebruikt.

Projectors hebben daarom een beveiliging die de lamp uitschakelt als het einde van de levendsuur is bereikt. Als die beveiliging aangesprongen is is vervanging van de lamp niet genoeg. Je moet de beveiliging resetten.

 

Uit de handleiding:

 

Clearing Lamp Hour Meter [Clear Lamp Hour Meter]

Resets the lamp clock back to zero.

NOTE: The projector will turn off and go into standby mode after 2100 hours (up to 4100 hours in Eco mode) of service. In this

condition you cannot clear the lamp hour meter on the menu. If this happens, press the "HELP" button on the remote control for

ten seconds to reset the lamp clock back to zero. Do this only after replacing the lamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pionewbie

 

Bedankt voor je reactie! Het probleem is helaas niet het resetten van de lamp.

De lamp indicator brand niet wat deze zou doen als het een reset geval is van de lamp is, maar de status indicator knippert 6x rood en dit is volgens de manual een lamp error.

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk uit met de spanningen. Die lamp gebruikt hoogspanning.

Kijk eens naar de voeding voor de lamp. Dit is een andere voeding dan de "normale" voeding.

 

Er zitten ook beveiligingen voor de lamp. Heb je de ventilatoren schoon? Geen beschadiging aan de kabels naar de lamp? want de spanning kan dan overspringen naar massa.

Temp sensor goed ?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...