Ga naar inhoud


Afgesloten wegens cardshare verdenking, zijn er meer?


zad75455

Aanbevolen berichten

Er staat nergens in de algemene voorwaarden vermeld dat het niet mag. Het blijft ook binnen 1 huishouden op hetzelfde adres.

Waarom maximaal 3 kaarten is gewoon beleid van CD.

Ik heb 2 extra kaarten, omdat ik per definitie veronderstelde dat dat de enige legale manier was voor meerdere ontvangers op 1 adres.

Er staat veel meer niet in de Algemene Voorwaarden, maar dat wil nog niet zeggen dat alles is toegestaan wat niet wordt genoemd. Er is ook nog zoiets als algemene wetgeving. En iedereen wordt geacht die te kennen.

 

En als 3 kaarten "beleid" is, impliceert dat niet dat meer dan 3 (en dan zijn dat dus geen officiële CD-kaarten) niet de bedoeling is, dus niet is toegestaan?

CD heeft het aantal toegestane Multiroomcards per adres ook nooit willen verhogen naar 3 of 4.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om veel misverstanden te voorkomen:

 

1. ik share alleen intern met max. 3 boxen via MGcam, maar meestal slechts 2.

2. heb CD uitgenodigd, als ze mij niet geloven, om te komen kijken, ik heb niets te verbergen.

3. de cardshare buitenshuis is al een jaar of 2 volkomen overbodig, met de komst van de Raspberry cq AppleTV

4. bij iedere turkse/marokkaanse satshop kan je gewoon voor € 10,- per maand het volledige CD pakket afnemen, als CD dus sharen wil aanpakken, ligt daar een nobele taak.

5. het sharen is slechts ontstaan omdat ik op een 2de /3de kaart niet het volledige pakket kon krijgen, waar ik wel voor betaal.

6. in het begin had ik best begrip dat zij dit wilden onderzoeken, maar dat duurt nu al 3 weken, maar omdat zij geen enkele informatie, geen service en geen medewerking verlenen, slechts met loze beloften komen, ben ik afgehaakt en heb na 10 jaar het abonnement opgezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of je een punt hebt bij 3.

4 zal ook wel gebeuren.

5 is een onjuiste constatering.

 

Ik snap 6 niet, want dat is in tegenspraak met 1.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 extra kaarten, omdat ik per definitie veronderstelde dat dat de enige legale manier was voor meerdere ontvangers op 1 adres.

Er staat veel meer niet in de Algemene Voorwaarden, maar dat wil nog niet zeggen dat alles is toegestaan wat niet wordt genoemd. Er is ook nog zoiets als algemene wetgeving. En iedereen wordt geacht die te kennen.

 

En als 3 kaarten "beleid" is, impliceert dat niet dat meer dan 3 (en dan zijn dat dus geen officiële CD-kaarten) niet de bedoeling is, dus niet is toegestaan?

CD heeft het aantal toegestane Multiroomcards per adres ook nooit willen verhogen naar 3 of 4.

Eduard. Even voor de duidelijkheid. Je hebt dus 1 hoofdkaart en 2 Multiroomkaarten. Heb je 2 hoofdkaarten dan kun je dus ook daar nog 2 Multiroomkaarten aan hangen en heb je dus in totaal 6 kaarten.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is dat niet het geval.

De Multiroomkaart is er volgens mij gekomen omdat tot dan toe hoofdkaarten ook als extra kaarten werden gebruikt.

Maar het maximaal aantal kaarten per abonnee/adres is volgens mij altijd 3 geweest.

De Multiroomkaart was qua aanschafprijs ook goedkoper. Volgens mij was dat de truc van CD om meer extra kaarten te verkopen en daaraan te verdienen.

Maar risico's van onbedoeld gebruik bij meer dan 3 per adres (ruilen, extern sharen abonnement) heeft CD er vast van weerhouden om het officieel toegestane aantal van 3 verder te verhogen.

 

Hieruit leid ik af dat CD in feite ook tegen intern sharen is.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen was het toegestaan om 9 (negen) abonnementen per huishouden af te sluiten.

In de huidige algemene voorwaarden wordt daar niet meer over gerept.

Echter is het in de praktijk mogelijk om meerdere abonnementen per huishouden af te sluiten.

Wil je negen keer een TopHD pakket dan heeft CanalDigitaal daar geen probleem mee.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorheen was het toegestaan om 9 (negen) abonnementen per huishouden af te sluiten.

In de huidige algemene voorwaarden wordt daar niet meer over gerept.

Echter is het in de praktijk mogelijk om meerdere abonnementen per huishouden af te sluiten.

Wil je negen keer een TopHD pakket dan heeft CanalDigitaal daar geen probleem mee.

Maar dat betekent dan toch dat je eerst een tweede (of derde) hoofdabonnement moet afsluiten. Of niet?

 

En dat betekent dan weer impliciet dat ook intern sharen niet de bedoeling is.

Alles kan en mag natuurlijk, zolang je maar betaalt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07

Waarom je nu zo stellig meerdere kaarten in het geding brengt en nog nooit van intern sharen afhankelijk was is toch een beetje raar met dat verleden en die kennis van zaken.

 

Het is een goed geplande actie van knal digital... M7

maar ook zeer zeker gestoeld op het business agreement (we koeioneren je dat je er ziek wordt, zo onze algemene voorwaarden)

-geen contact mogelijk

-geen reacties

-geen opzeggen mogelijk (incasso blijft actief)

-wetteloosheid en inbraak wat de klok slaat

 

zo lees ik al die berichten betreffende TVV en CDS.

dat zal nog een boemerang effect krijgen, let maar op

ciao

Dicke Titten

Rammstein

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat als ik met mijn kaart 3 opnames maak en 1 kanaal bekijk ? Kunnen ze dan ook denken dat in aan CS doe.Ik heb trouwens gewoon remotestream geinstalleerd intern.Heb ik wel een box met 4 tuners als master.Maar voordeel dat eenieder alles op de master kan bekijken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Waarom je nu zo stellig meerdere kaarten in het geding brengt en nog nooit van intern sharen afhankelijk was is toch een beetje raar met dat verleden en die kennis van zaken.

 

Met welk verleden bedoel je?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 extra kaarten, omdat ik per definitie veronderstelde dat dat de enige legale manier was voor meerdere ontvangers op 1 adres.

Er staat veel meer niet in de Algemene Voorwaarden, maar dat wil nog niet zeggen dat alles is toegestaan wat niet wordt genoemd. Er is ook nog zoiets als algemene wetgeving. En iedereen wordt geacht die te kennen.

 

 

Ik neem aan dat jij bij de groep hoort die de wet kent.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom nou: de kaart kan 4 zenders tegelijkertijd decoderen.

En nu zou je dat zelfs niet mogen gebruiken in één en hetzelfde huishouden.  Is wel heel streng en eng geïntepreteerd.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat jij bij de groep hoort die de wet kent.?

Ik neem in ieder geval aan dat ik mij netjes aan de wet houd met 3 legale kaarten en verder niks.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het verhaal ook maar van één kant, daarom oordeel ik niet.

Jij beweert echter dat het delen van de kaart in huis niet is toegestaan volgens algemene wetgeving.

Dat mag je wat mij betreft nader toelichten

 

 

Ik heb 2 extra kaarten, omdat ik per definitie veronderstelde dat dat de enige legale manier was voor meerdere ontvangers op 1 adres.

Er staat veel meer niet in de Algemene Voorwaarden, maar dat wil nog niet zeggen dat alles is toegestaan wat niet wordt genoemd. Er is ook nog zoiets als algemene wetgeving. En iedereen wordt geacht die te kennen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een strikvraag Johan immers dat valt niet toe te lichten want je betaald namelijk niet voor de kaartjes maar voor de ontvangstrechten voor bepaalde zenders per huishouden.

Als ik 3 ontvangers in mijn huis heb en dat zijn 3 gecertificeerde ontvangers dan heb ik geen andere optie dan 3 kaartjes af te nemen bij de provider. Tenminste als je op alle drie tegelijk moet kunnen kijken. Anders kun je ook telkens kaartje verhuizen.

 

Heb ik echter 3 enigma ontvangers via netwerk aan elkaar zitten kan ik volledig legaal 1 kaart delen.

Bij meer ontvangers kom je in de problemen doordat de provider een technische blokkade in de kaart heeft ingebouwd.

 

Enfin, aangezien je betaald voor ontvangstrechten van zenders mag je ook volledig legaal controlwords uitwisselen met gelijk wie zolang zij ook maar betalen voor ontvangstrechten van dezelfde zenders als jij hebt.

Nogmaals je betaald voor ontvangstrechten per kanaal per huishouden, niet per receiver en al is de provider het daar niet mee eens zij zijn niet de wetgever. Feitelijk kun je ze aanklagen, maar dan moet je wel kunnen aantonen dat je meer dan eens moet afrekenen voor dezelfde ontvangstrechten per kanaal per huishouden. De wetgever heeft maling aan een leverancier die zijn techniek niet op orde heeft en meent klanten te kunnen gebruiken als melkkoe om meer geld binnen te harken voor hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...