Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

Ik heb onlangs een Xtrend et 4000 gekocht. Daarbij heb ik ook een externe harde schijf (Seagate Expansion) gekocht.

Nu wil ik graag daar films opzetten (ISO, MKV of AVI met SRT bestanden). Op zich de ISO werkt redelijk goed, maar bij een MKV bestand had ik 1 x wel geluid en een andere keer niet. Ook bij de AVI, snapt hij niet dat hij het SRT bestand samen moet voegen.

Is hier een mogelijkheid voor om dit allemaal goed voor elkaar te krijgen? Ik heb ook al de VLC plugin gedownload, maar hij blijft bestanden met de mediaplayer afspelen. Ik heb ook geen idee hoe ik dit zou kunnen aanpassen.

Graag tips voor deze leek.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Zorg ten eerste voor de laatste versie van je image bijv. OpenPLi.

Srt-bestanden moeten dezelfde naam hebben als het mkv-bestand en in dezelfde map staan.

De VLC-plugin gebruik je i.c.m. een externe server waar VLC op draait zodat die het bestand transcodeerd o.i.d.

Ik heb dat nooit goed aan de gang gekregen en sinds ik een ET9500 heb ook geen behoefte aan gehad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Het MKV bestand werkte op mijn Xtrend ET 4000, de ondertiteling had ik, alleen geen geluid!

Als ik op mijn Samsung Smart TV de externe harde schijf aansluit heb ik geen ondertiteling en wel geluid.

Echt vreemd, maar hoe kan ik dit het beste oplossen, denk dat dit moet lukken met de Xtrend....

Geplaatst:

Over je TV kan ik niks zeggen, die ken ik niet.

Heb je de laatste versie van OpenPLi?

Wat voor audioformaat is die audiotrack?

(Op de PC te zien als je hem met VLC afspeelde en op Ctrl-j (of i) drukt.

Heb je al op de audio-knop gedrukt om te zien of je naar het juiste audiokanaal luistert?

Druk in dat menu eens op rood? (Surround-geluid inzetten naar gewoon stereo voor als je je audio niet digitaal naar en surroundversterker kan aanleveren).

Graag even antwoord geven op deze vragen, anders kunnen we je hier ook niet helpen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

IK heb de AC3/DTS downmix op AAN gezet en toen deed hij het wel. Ik dacht dat ik dit al eens bij een ander bestand ook had geprobeerd, maar toen dacht ik dat het niet werkte.....(weet niet zeker).

Via VLC heb ik gekeken:

Type: Audio

Codec: DTS Audio (DTS)

Taal: English

Kanalen: 3F2R/LFE

Samplesnelheid: 48000 HZ

Bitsnelheid: 1536 kb/s

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...