Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na m'n computercrash ben ik terug alles aan het "normaliseren" en probeer via Dreamboxedit de Vu+Duo aan m'n PC(XP) te verbinden: geen verbinding???

Doe ik een netwerktest op de Duo dan zijn alle vakjes groen behalve DHCP(aut IP op nee)

IPadres duo heb ik op 192.168.1.160 ingesteld, hostnaam Vuduo: vuduo en paswoord in Duo vind ik niet, in Dreamboxedit is het root

PC is met draadloze router verbonden, Vu is ook aan poort draadloze router verbonden

IP adres router ken ik niet (Belkin Surf N300)

Hoe kan het dat de Vu z'n netwerktest doorstaat en OK is en ik geen PC verbinding krijg?

Geplaatst:

Volgens mij heb je die samba niet nodig voor dreamboxedit.

Je stelt het ip adres in dreambox edit in,en in username root en paswoord laat je leeg.in het config programma kan je controleren of je connectie kan krijgen.Wel moet je de windows firewall toelating geven om met deze een verbinding te maken.

heb je een firewall van derden,dan moet je daar even kijken,of er geen blokkering is.

Wat je ook kan doen is cmd opstarten,dan krijg je een dosprompt,en dan typ je in ping 192.168.1.160 en dan moet je antwoord krijgen.

indien time out,dan is er iets mis met het netwerk/foutieve firewall instelling.

In bijlage zie je mijn instellingen,die je ziet dat ok is.ook de cmd ping kan je zien.

post-40019-0-40305700-1400794646.jpg

post-40019-0-22066100-1400794668.jpg

post-40019-0-91515900-1400794686.jpg

post-40019-0-55425400-1400794700.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...