Ga naar inhoud


Regen/wind reserve


Aad7506

Aanbevolen berichten

Beste kenners,

 

Ik zou graag wat aan mijn slecht weer reserve willen doen.

Ik heb een Triax 78 met daarop de welbekende duo lnb van canal digitaal.

Ik heb 2 ontvangers voor in de woonkamer en de slaapkamer. Nu vind ik dat het beeld te snel wegvalt, al heb ik wel de pech dat het hier behoorlijk kan waaien.

Ik heb de lnb die in de houder zit op de astra 3 staan zodat die het meeste signaal krijgt. Deze valt ook als laatste weg.

Wat is de manier om zoveel mogelijk reserve te krijgen, andere schotel ? Liefst niet groter als 78. Of andere LNB ? Of ..................

 

M.v.g. Aad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

In principe is een triax 78cm icm duo lnb van canal digitaal ruime voldoende mits u woonachtig bent in Nederland. Als ik goed u verhaal begreep, verliest u al signaal bij windige omstandigheden. Ik vermoed dat de schotel opnieuw zal worden uitricht mits geen defecte duo lnb of satelliet ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meer reserve betekent een grotere schotel.

 

Neem een Wavefield T-90

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schotel is uitgericht met zo'n signaalmeter, en het is niet zo dat het beeld wegvalt bij windkracht 6-8 maar daarboven toch wel. Hij hangt ook precies in de wind. Schotel verplaatsen is geen optie i.v.m. hoge bomen.

Dus misschien schoren ? Of een andere setup die meer signaal geeft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer reserve betekent een grotere schotel.

 

Neem een Wavefield T-90

liefst niet groter dan 78 geeft hij aan dus dan moet je al zeker niet voor een bakbeest als een wavefieldT-90 gaan,een triax 88 cm is meer dan voldoende met twee losse inverto lnb's of de schotel beter uitrichten misschien is de schotel verdraait door de wind

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat qua versterking een 78 triax geen slechte schotel is toch ? Hoe zit het met de duo lnb van CD ?

Ik heb een philips 7141 ontvanger van CD, signaal sterkte op astra 3  76%, kwaliteit 100%. Op de astra 1 is dit 71%  en kwaliteit 100%.

Dit krijg ik niet hoger met afstellen van de schotel. Er zit ca. 12 meter coax Koka 799 tussen de schotel en ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aad7506, kan je morgen eens een foto maken van jou opstelling

of enkele foto's

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe stabiel is jou schotel op die beugel?

kan je hem op de zijkanten blokeren met 2 strevers tegen je muur,zodat hij heel stabiel staat

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...