Ga naar inhoud


Regen/wind reserve


Aad7506

Aanbevolen berichten

ik zou toch de bomen aanpassen bespaart je veel ergernis achteraf

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Aad:

Even los van de bomen en het zicht:

Heb je inmiddels de afstelling van de schotel en LNB gecontroleerd, of die nog beter kan? Zoals door @Sprietje aangegeven in bericht #23?

 

Zo ja, leverde dat nog (een beetje) kwaliteits-verbetering op?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd de signaalmeter er nog even aangehangen, is wel een goedkoop ding met een metertje en een pieptoon. Ik heb nog iets kunnen vinden in het rommelen met de LNB door deze wat te draaien en naar voren te schuiven, maar niet heel erg veel.

De signaal meter van mijn nieuwe M7 ontvanger is alleen in de kwaliteit 4% omhoog gegaan. De schotel zelf draaien en de elevatie heb ik niks mee kunnen winnen. Wel heb ik gister de muurbeugel met 2 schoren vast gezet want als ik die bewoog door aan de schotel te rukken en te duwen dan zag ik de kwaliteit zakken van 85% naar 72%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben benieuwd of dat je dan alles samen de wind-reserve geeft die je nodig hebt.

Uiteindelijk zou de tip om de beugel met de pijp omlaag te hangen misschien ook nog kunnen werken. De boom op jouw foto staat vooral NAAST de 23,5 oost-positie, dus als de schotel lager komt te hangen vangt hij ook minder wind.

 

Ben benieuwd naar je eerste storm-ervaringen.....

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak je een foto van je nieuwe opstelling aub

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er al keurig uit!

nu maar afwachten op zware rukwinden en wachten op het resultaat!

en heb je er al eens me proberen te bewegen voor de stevigheid (sterkte)van de schotel ?

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu nog een schoor aan je schotel zelf en dan ben je wel 100% zeker

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat houd dat allemaal in je setup?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...