Ga naar inhoud


Zijn we onszelf aan het vernietigen?computerinbraken e.d.rond je oren.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

kweetnie of ik hierover mag schrijven,maar ik vraag mij af,of we onszelf niet gaan vernietigen of in een lastig pakket aan het steken zijn.

de laatste tijdens is er heel wat te doen geweest rond computercriminaliteit en andere.

een ganse tijd geleden,was er een beveiligingslek gevonden in de ssl techniek.

dus lagen gegevens nogal wat bloot.

hier in belgie zijn ze erin geslaagd de computers van buitenlandse zaken te kraken en nog een ander netwerk ook van de overheid.

een dag of 2 gelezen,dat hackers erin gelukt worden gedeeltelijk in te breken in het systeem van een verkoopsite.

gisteren gelezen,dat hackers erin geslaagd zijn,het icloud van apple te kraken,en met nepcomputers erin slagen tientallen en meer geblokkeerde iphone's te deblokkeren.

En vandaag las ik dan,dat dieven van bepaalde bmw's die elektronisch beveiligd zijn,er in lukken,om met bepaalde apparatuur die beveiliging te omzeilen,en kunnen weg met die auto's.

Misschien zijn er nog tientallen of misschien honderdtallen inbraken geweest,waar we nog niks van weten,en dat we misschien nooit zullen weten.

Gaan die beveiligingsexperts zo lak om met die beveiliging,of krijgen ze niet genoeg de middelen (geld enz) om de systemen sterk te beveiligen?

of wat moet ik daarvan denken?

dan spreek ik nog niet over tientallen malafide apps die van een android gsm een waar spionage toestel kan maken.

Wat denken jullie?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


We zullen er mee moeten leven dat er altijd mensen zullen zijn die niet eerlijk handelen.

Wat nu eenmaal gemaakt word kan(soms op den duur)ook worden nagemaakt.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een niet te onderschatten gevaar en ooit zal het goed misgaan en jullie mogen 63 keer raden wie er de dupe zal zijn.

Al onze persoonlijke informatie staat wel ergens online, betalen doen we met de kaart en straks met de GSM enz…

 

We worden meegesleurd in deze elektronische wereld , willen of niet het wordt ons door de overheid en de banken opgelegd.

Vandaag moet iedereen een zichtrekening hebben, geen zichtrekening , geen loon.

Ons geld, dat vanaf dan uit nullen en eentjes bestaat is met 1 muisklik weg of geblokkeerd door de overheid als ze dat willen, dat hebben we in Griekenland zien gebeuren.

 

Nog zo’n voorbeeld, aangetekende brieven, vroeger aftekenen op papier, vandaag is dat op een draagbare terminal.

Het systeem is natuurlijk niet ontworpen voor misbruik, maar de kans dat het misbruikt wordt is wel reëel aanwezig, want het is een perfect kopie van onze handtekening.

Alle andere informatie staat ook op dat toestel, pasport nr, adres enz….

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,en die terminal is dan in bepaalde gevallen (denk ik) ook online verbonden.Want ik herinner me goed,dat als ik een pakketje had afgetekend,dat het 15 minuten later al zichtbaar was,als ik dat bekeek via track en trace op internet.

Hoeveel gegevens worden er over ons niet dagelijks verstuurd via het internet.allemaal wel beveiligd,maar stel eens  voor,dat het eens goed misloopt.

Denk er wel niet over,maar ken er wel,die daar wel van wakker liggen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke beveiliging die gemaakt is is ook weer te omzeilen.

Bij een slot kan dat een goede cilinder zijn maar maakt men die cilinder technisch zo perfect dat deze niet te openen is dan is er wel weer een achterdeur door deze niet te kraken cilinder simpel te verwijderen en dan alsnog met een kromme schroevendraaier de deur te openen.

Bij software matige beveiliging gaat dat ook zo.

eerst wordt er een simpele beveiliging in gezet.

deze wordt gekraakt dus de beveiliging wordt moeilijker gemaakt waardoor het moeilijker is om e.e.a te achterhalen waardoor de beveiliging weer wordt opgekrikt enz.

Alleen wordt dit op een gegeven moment zo moeilijk dat e.o.a goochemerd inziet dit bijna ondoenlijk wordt en daarom maar iets anders bedenkt en via een achterdeur weer gewoon naar binnen kan wandelen.

Ook dit wordt weer dichtgetimmerd maar zolang de informatie heel interessant is zalmen ook blijven zoeken naar een manier om hier aan te komen.

Er zijn dan ook wel vrijwel waterdichte systemen maar die worden dan weer als "lastig of traag ervaren" en daardoor niet geschikt voor het grote publiek.

Nu zijn we in een stadium aangekomen dat men niet meer zozeer naar de apparatuur kijkt maar naar de mens achter de apparatuur.

En  zolang die gewoon alle info "zo maar" afgeeft waarom zou je dan moeilijke toeren uit gaan halen en ingewikkelde software gaan schrijven?

Want ook bij het hacken van grote belangrijke computers blijkt achteraf vaak (even los van de ingehuurde hackers) dat men gebruik heeft gemaakt van een weg via een minder goed beveiligde computer van een medewerker oid. om zo toch bij de gewenste gegevens te kunnen komen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...