Ga naar inhoud


Europese televisie ontvangen in Argentinië


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

ik woon sinds een aantal jaar in Argentinie, (Noord-Westen). Nu wil ik graag Europese tv zenders ontvangen op mijn tv, zoals BBC, ZDF en NED123 etc., 

 

Weet iemand op welke satellieten die zitten en die ik kan ontvangen?

 

groeten,

 

Mariano

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens op www.lyngsat.com en www.satbeams.com

Ned123 en ZDF kan je vergeten, maar wel:

BVN: http://www.lyngsat.com/tvchannels/nl/BVN-TV-Amerika.html

Deutsche Welle (Intelsat 21):

http://www.lyngsat.com/tvchannels/de/DW-Amerika.html

BBC HD Latinoamérica (Intelsat 805):

http://www.lyngsat.com/tvchannels/uk/BBC-HD-Latinoamerica.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zoals Alex1970 al aangeeft. In Argentinie is geen dekking van de Europese satellieten als Astra 1, 2 en 3. Directe ontvangst is dus nooit mogelijk via die satellieten. BVN wordt wereldwijd over diverse satellieten aangeboden en kun je dus ook in Argentinie ontvangen. Of je die programma's wil zien is weer een ander verhaal! BVN is puur een Nieuws en Cultuur zender om het Nederlandse en Vlaamse gedachtengoed te verspreiden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

ik had die websites al gevonden maar geen satelliet met een leuk aanbod, De meeste mensen hebben hier DirecTV, maar de meeste zenders vind ik niet echt interessant.

 

Misschien kan ik voor beter internet gaan (heb nu 3GB datalimiet) en streams gaan bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zat te denken om bij iemand in NL een computertje te plaatsen met een tv ontvanger (kan satelliet, kabel of digitene zijn ofzo) en dit te encoden in een 1 Mbit stream ofzo zodat ik deze hier kan bekijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties,

 

ik had die websites al gevonden maar geen satelliet met een leuk aanbod, De meeste mensen hebben hier DirecTV, maar de meeste zenders vind ik niet echt interessant.

 

Misschien kan ik voor beter internet gaan (heb nu 3GB datalimiet) en streams gaan bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zat te denken om bij iemand in NL een computertje te plaatsen met een tv ontvanger (kan satelliet, kabel of digitene zijn ofzo) en dit te encoden in een 1 Mbit stream ofzo zodat ik deze hier kan bekijken. 

 

Dat laatste is wellicht een aardige optie maar het vreet wel je datalimiet, dus zou je m.i. onbeperkt internet moeten hebben.

Als je naar die iemand in NL een VPN kan opzetten (dus daar pas het internet op gaat) kan je ook nu al de streams van de NPO en op de diverse uitzending gemist sites komen.

 

Ik heb (nog) geen ervaring met het transcoderen van streams, dus volgende is puur theorie voor mij:

Als receivers kunnen de VU+ Duo2, de VU+ Solo2 en de Xtrend ET8000 softwarematig en de Xtrend ET10000 hardwarematig transcoderen.

Andere receivers kun je de stream transcoderen via een VLC server.

Maar een PC met ontvanger is ook een goede optie (geen ervaring mee).

 

Frappant detail is dat hier in Nederland wel volop Argentijnse TV ontvangen kan worden:

http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=&num_pays=98&num_genre=&num_crypt=&num_standard=&ordre=freq

En andere zenders uit Zuid America.

Wel met wat grotere C-band schotel.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is een slingbox of een variant ook een denkpiste dat je kan doen.Sluit je aan op gelijk welke ontvanger,en na de simpele configuratie,kan je nederlandse tv zien.Echter zal je met de huidige 3Gb limiet niet teveel zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Slingbox in Dubai bij kennissen gezien en vond het waardeloos.

Verder geven de UAE www providers: Du en Etisalat maar 3 IP adressen per aansluiting.

Dus als pappa op zijn PC zit te werken, dochter en zoon via hun eipot of of eifoon zitten te rotzooien, kan mama niet via de Slingbox naar the Bold & the Beautiful kijken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldkwaliteit. Je moet echt een snelle www aansluiting hebben in NL en Argentie, dan is de beeldkwaliteit acceptabel. Maar verwacht geen HD.

 

Kijk ook hier: www.tv4xpats.nl

 

Ik heb één van de mensen van deze club in Dubai ontmoet tijdens de Dutch avond, iedere donderdag in in het Media One Hotel in Dubai Media City.

Daar hadden ze een demonstratie opgezet. Ze maakten er reklame voor en vroegen of ik in Dubai de installatie voor hun klanten wilden doen terwijl zij het in Nederland doen. Is echter nooit wat van gekomen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...