Weeman Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 Hi, Sinds kort heb ik een SMC 120 geïnstalleerd in combinatie met een multifeed hotbird 13, astra 19.2. Hotbird ligt rechts en astra ligt links(vanachter de schotel gezien) maar wanneer ik ontvangst heb op hotbird(houder 1), krijg ik geen ontvangst op astra(houder 2). Ook niet wanneer ik gebruik maak van een rechtstreekse verbinding zonder switch naar houder 2. In de handleiding van de multifeed staat dat de hotbird lnb links moet en de astra lnb rechts, maar dat kan toch niet kloppen in mijn situatie? Allebeide lnb's heb ik getest in houder 1, met directe aansluiting. Het ligt volgens mij aan de houder maar ik zou niet weten wat er mis mee is. Bedankt!
Eduard07 Geplaatst: 23 mei 2014 Geplaatst: 23 mei 2014 (aangepast) Als je achter de schotel staat, moet de Hotbird lnb inderdaad links, dus aan de oostkant zitten van de Astra 1 lnb. En ook lager. De signalen weerkaatsen immers op de schotel. Zolang een lnb die niet loodrecht voor de schotel gemonteerd zit, krijgt die lnb een signaal dus indirect via weerkaatsing met een invalshoek binnen. Doordat de Hotbird hoger op de Clarke Belt zit dan de Astra 1 en ook ten westen ervan, moet de Hotbird lnb daardoor lager aan de oostkant van de Astra 1 worden gemonteerd om het signaal op te vangen. Schijn maar eens met een zaklantaarn op een spiegel vanuit verschillende invalshoeken (links/rechts/hoog schuin naar beneden/laag schuin naar boven) om te zien waar naartoe de lichtbundel wordt weerkaatst. Zo werkt een schotel ook. 23 mei 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Weeman Geplaatst: 24 mei 2014 Auteur Geplaatst: 24 mei 2014 (aangepast) Bedankt! Na het uitrichten van lnb 1 op astra is het mij gelukt om via lnb 2 hotbird te ontvangen. Helaas is er sprake van 12 db signaal op hotbird waardoor ik sommige kanalen niet kan ontvangen. De lnb staat al ingesteld op de laagste positie en op astra 19,2 heb ik wel goede ontvangst. Met lnb 1 krijg ik beter ontvangst op hotbird(14 db) Is het zinvol om 2 inverto black ultra lnb's te kopen? 24 mei 2014 aangepast door Weeman
Sprietje Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 (aangepast) Beste weermanIk kan het hoogteverschil wel voor je uitrekenen maar dan moet ik wel een paar gegevens hebben.In welke regio staat de schotel?Zou je maat "X" op willen meten in de bijlage.Zou je me verder de afstand "h" op willen geven zodat ik kan narekenen of de lnb's wel op de juiste afstand staan. Dit is namelijk afhankelijk van de locatie waar de schotel staat. 24 mei 2014 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen