Debuurvrouw Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Misschien een hele rare vraag? Je denkt namelijk dat je tv & module het probleem zijn..... Maar wat voor soort schotel e.o diseqc switch heb jij er tussen zitten? Gr.De Buurvrouw Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7
Mags Geplaatst: 31 mei 2014 Auteur Geplaatst: 31 mei 2014 In het verleden hebben we door schade en schande heel wat geleerd. Onze eerste schotel was een selfsat, wit koffertje met motor, mooiste schotel tot nu toe, maar helaas niet om over naar huis te schrijven. Tweede schotel was zo'n grote transparante, ook niet lelijk, maar die glimmen als de zon er vol op staat en dan in staat de LNR in de fik te zetten. Met een foute Disecq switch hebben we afgerekend, met een slechte kwaliteit kabel hebben we afgerekend. Ik weet dat veel fijnproevers hier graag gehakt maken van Multytenne Twin, dat is wat we nu hebben en de ontvangstkwaliteit is echt fantastisch. Zelfs bij de fikse hagelstormen van de afgelopen tijd vrijwel geen storing. De foutmelding bij de storing waar 't in deze draad over gaat is niet "Geen Signaal" of "U heeft geen rechten...", de exacte foutmelding is "de geselecteerde service is gecodeerd en kan niet worden gedecodeerd". Deze foutmelding is reproduceerbaar door de TV aan te zetten zonder kaart of CI erin aan te zetten. Ik kan dan ik nog wel naar BVN zappen. Sinds ik deze draad ben begonnen heeft de storing zich trouwens nog niet herhaald. De TV is heus het nieuwste model Sony Bravia, die heeft meteen toen we 'm aansloten een software update geladen. Het is trouwens een "Fifa worldcup edition" met een football knop op de zapper, miskoopje. Als er een hack uitkomt om met die knop weg van sport en/of oranje te zappen... tot die tijd drukken we gewoon niet op de football knop. De CI heeft ook heus de laatste nieuwe software. De Sony is met zappen, zelfs tussen nederlandse publieke omroep zenders, trager dan onze vorige, losse ontvanger. Soms als ik per ongeluk een kanaalnummer op de zapper intyp dat niet in ons pakket zit, en dat meteen rechtzet door het juiste kanaalnummer in te typen, zapt de Sony naar het gewenste kanaal, maar met een zwarte overlay "U heeft geen rechten op dit kanaal". Dat soort gebeurtenissen vind ik niet echt storend, soms verdwijnt die overlay na een paar tellen, soms na even heen en weer zappen. Als dat met een software update van de Sony of de CI zou verbeteren, zou het me niets verbazen. Maar dit is dus niet de aanleiding voor deze draad.
Sprietje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 (aangepast) Een prachtig verhaal Mags, vooral dat die transparante schotel de lnb in de fik kan zetten doordat die schotel zo glimt. Maar het is helemaal waar want er zijn daardoor al genoeg lnb's gesneuveld. Zou haarspray dit glimmen niet verminderen?En ja, de meldingen die je krijgt corresponderen niet altijd met wat werkelijk het probleem is. Ik heb bij al mijn ontvangers de meldingen uitgezet. 31 mei 2014 aangepast door Sprietje
Mags Geplaatst: 2 juni 2014 Auteur Geplaatst: 2 juni 2014 Oei, dat ziet er ook wel gebakken uit. Als iemand toevallig weet hoe ik "fout"meldingen in een Sony Bravia zou moeten uitzetten, houd ik me aanbevolen. Er is nog wel heel wat meer aan die TV waardoor ik 'm eigenlijk niet echt bij de "smart TV's" reken. Als iemand weet hoe ik de Sony versie van Linux door gewone Linux of Android kan vervangen... maar off topic is het eigenlijk wel
Debuurvrouw Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Misschien via het "service" menu? Bij mijn Sony werkte het in ieder geval wel. Hierbij de link http://www.askvg.com/secret-service-codes-for-sony-and-lg-tv/ Succes Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7
Mags Geplaatst: 3 juni 2014 Auteur Geplaatst: 3 juni 2014 Vanochtend ben ik door alle gewoon bereikbare menu's gezapt en zowaar heb ik daar nog een beetje het gedrag van die Sony kunnen dresseren. Helemaal opzitten en pootjes geven doet hij nog niet. Het service menu van askvg.com krijg ik op deze Bravia niet, maar ze zeggen ook zelf For some new models the above mentioned method might not work. Ik betwijfel of dat service menu de optie biedt om een ander OS erop te zetten. Sony is expert in het dichttimmeren. Oudere Bravia's boden slimme tweakers wel min-of-meer rootaccess, maar ik ben nog niemand tegengekomen die er echt een ander OS op heeft gekregen. Sony is er ook erg voorzichtig mee dat de opnamefunctie in de Bravia niet tot piraterij leidt. Iets wat ik op de tv beneden heb opgenomen, kan ik echt niet op de identieke tv boven afspelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen