Ga naar inhoud


Ziggy (onder nieuwe naam Marekki) ban


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Gisteren werd ik getipt dat een persoon die onlangs opnieuw een ban heeft gekregen op sat4all, op een ander forum loopt te klagen en onwaarheden verspreidt. Omdat wij ons elders niet kunnen en niet willen verdedigen, hierbij onze kant van het verhaal.

 

Ziggy (zijn eerste sat4all account), heeft 19 februari een tijdelijke ban (7 dagen) en aansluitend vanwege 2x openbaar bezwaar op die beslissing 7 maart 2013 een permanente ban gekregen.

 

7 maart 2013 Openbaar bezwaar maken 9 Michel

6 maart 2013 Openbaar bezwaar maken 9 ceesv

19 februari 2013 Reclame maken 4 ceesv Meer

19 oktober 2012 Keys, wansharing enz. 5 Michel

20 december 2011 Anders 0 Michel Meer details

 

HIj maakte (sluip)reclame op het forum, werd hiervoor gewaarschuwd door moderator Ceesv en maakte vervolgens tot 2 x toe op zeer vervelende wijze openbaar bezwaar op het forum.

 

In onze regels staat duidelijk dat je bezwaar dient te maken via het contactformulier en omdat zijn waslijst aan waarschuwingen al tot 5 was opgelopen en de laatste 3 ernstige waarschuwingen waren, volgde de permanente ban.

 

Ik citeer uit onze regels:

10. Bezwaren - Krijg je een waarschuwing van een moderator, reageer dan uitsluitend via het contactformulier!

Heb je bezwaar op een beslissing die is genomen door een administrator of moderator dien je via het contactformulier te reageren. Niet openlijk via het board! Bezwaren worden niet altijd beantwoord, maar wel ter kennisgeving aangenomen.

Wees netjes en motiveer je bezwaar. Scheldpartijen en/of onterechte verwijten gaan rechtstreeks naar het ronde archief!

Vervolgens registreert meneer 16 november 2013 vrolijk weer een nieuwe account op sat4all. Dat terwijl hij nadrukkelijk een permanente ban had gekregen en dus niet meer welkom is.

Deze website is "members only"! Dat wil zeggen dat je jezelf alleen mag aanmelden en gebruik mag maken van deze website, als je onderstaande huisregels accepteert en respecteert. Indien je onderstaande huisregels niet accepteert mag je geen lid worden en dien je deze website onmiddellijk te verlaten! Onderstaande "huisregels" zijn opgesteld om voor iedereen het gebruik van deze site zo aangenaam en gestructureerd mogelijk te maken. Je zult begrijpen dat er op een site als deze, waar duizenden bezoekers per dag gebruik van maken, een aantal regels echt noodzakelijk zijn. Wij verzoeken je dan ook onderstaande huisregels aandachtig te lezen vóórdat je berichten op sat4all plaatst!

Nu beweert hij dus dat wij zijn PM's zouden hebben gelezen omdat dit de enige manier zou zijn waarop we hadden kunnen vaststellen dat zijn nieuwe account (marekki) dus eigenlijk ook 'Ziggy' was.

Dat is dus nadrukkelijk niet zo. We kwamen hier achter door deze (vele) berichten op het forum:

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/340089-ziggo-e2-regio-5555-20-5-2014-by-ziggy/

 

Toen was het eigenlijk direct duidelijk, maar ter controle nog even naar het email adres gekeken van ziggy en het email adres van marekki en ja hoor, de (achter)naam in het email adres was identiek.

 

Zijn PM's zijn tot op heden dus niet gelezen. Vanwege zijn uitlatingen en onzinverhalen op een ander forum is mijn nieuwsgierigheid echter gewekt en heb ik dus onder de naam Marekki ingelogd en wél een aantal PM's gelezen en zie daar tot mijn verbazing:

 

 

Hier antwoord hij op een vraag van een lid totaal zonder aanleding, volstrekt overbodig met zijn zakelijke (webshop) email adres. Met duidelijke bijbedoeling dus, want hij had ook gewoon een van zijn vele andere email adressen kunnen gebruiken.

 

screenshot-www sat4all com 2014-05-25 10-35-37.png

 

 

En hier start hij helemaal op eigen initiatief een nieuw bericht met een keiharde verwijzing naar zijn eigen webshop.

 

screenshot-www sat4all com 2014-05-25 10-34-53.png

 

 

Nu kan iedereen praten als brugman, maar

 

1. Hij heeft begin 2013 een volledig terechte permanente ban gekregen

2. hij heeft zich ondanks nadrukkelijk verbod opnieuw onder een andere alias geregistreerd en hiervoor kreeg hij opnieuw een permanente ban.

3. Hij maakte (zo blijkt later) ook onder die nieuwe alias, gewoon weer reclame voor zichzelf, terwijl de regels van sat4all dit heel nadrukkelijk verbieden.

 

Spelregels zijn nodig en maak je regels moet je ze ook gewoon handhaven, want anders hebben regels natuurlijk totaal geen zin.

Onze voorkeur heeft vanzelfsprekend het niet hoeven handhaven, ofwel dat onze leden de regels gewoon respecteren.

 

Ik ga als ik ergens te gast ben ook niet met mijn zweetvoeten op tafel.

 

WIj lezen nadrukkelijk niet zomaar PM's van leden. Moderators kunnen dat al helemaal niet en de enige admin account met rechten als lid in te kunnen loggen, is die van mij.

Ik heb dit tot op heden 3 x gedaan, waarvan 2 maal de afgelopen paar dagen omdat deze gebande leden op andere forums grofweg onzin aan het verkopen zijn en de PM's bewijsmateriaal vormen die hun beweringen weerleggen. Vervolgens nog 1x lang geleden bij een lid dat mij en mijn gezin persoonlijk bedreigde en de PM's als ondersteunende bewijslijst bij de aanifte bij justitie bijgevoegd zijn.

 

Verder heb ik al nauwelijks tijd voor het bijhouden van dit forum, laat staan dat ik tijd, zin en behoefte heb de dagelijks honderden PM's van ruim 20.000 leden te lezen.

 

De enige leden die zich zorgen moeten maken dat PM's gelezen worden, zijn leden die zich (strafrechtelijk) ernstig misdragen of mij en mijn collega moderators openbaar onterecht als leugenaar uitmaken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie
...

 

De enige leden die zich zorgen moeten maken dat PM's gelezen worden, zijn leden die zich (strafrechtelijk) ernstig misdragen of mij en mijn collega moderators openbaar onterecht als leuganaar uitmaken.

 

Even nog een nuance:

En de leden die communiceren/hebben gecommuniceerd via PM met een van die leden waarvan jij de PM bekijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Klopt, maar dat wordt genegeerd en zoals je ziet ook gecensureerd, zodat alleen dit lid hiervan eventueel weet heeft en soms zelfs ons de inhoud zelf al gestuurd heeft.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...