zizou Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 hallo, ik heb in februari een nieuwe schotel gekocht, 1m10. heb er drie koppen bijgekocht. Voor hotbird en Astra 1 heb ik uitstekende ontvangst. maar voor astra 3 krijg ik het maar niet te pakken. Ben nu al 3 dagen ermee bezig maar heb de hoop opgegeven. voor astra 1 heel goede ontvangst dus zou het normaal gezien makkelijk moeten zijn voor astra 23 maar het is niet zo. Soms heb ik signaal maar dan is dat van hotbird 28. volgorde hortbird, beetje verder astra 1 en daartegen astra3 allemaal losse lnb omgeving belgie limburg hoek op 30 schotel zitten verplaatse van links recht, ook de lnb van astra 23 maar geen resultaat? heb echt alles geprobeerd. Heb het rechtstreeks aangesloten dus niet via de switch maar nog steeds gaan de kanalen niet. heb een protek, deze naar een vriend gebracht en daar ging het wel allemaal dus aan de instellingen of switch zal het niet liggen. Krijg astra 23 niet te pakken aan wat zou het kunnen liggen? Heb voor astra 23 een smallere lnb, zou het daaraan liggen? Volgens waar ik die heb gekocht niet. Twee personen laten komen die het wel bij hun eigen hadden gemaakt maar bij mij het raar vonden dat ik totaal geen signal kreeg. zou graag geholpen worden dankje
Sprietje Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Beste zizouWelkom op dit forumJa, dat kan wel kloppen dat je ontvangstproblemen hebt want de koppen staan veel te ver uit elkaar en niet goed op de rail verdeeld.Als je even opgeeft waar je ongeveer woont dan zal ik het voor je uitrekenen. Omgeving België Limburg is wel een beetje erg globaal.Heb je een Triax 110 of een SAB 120? De rail is in ieder geval een SAB-rail.Je moet geen smalle lnb gebruiken. Die drie die op de foto staan zijn goed.
Kabeltje87 Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 (aangepast) Al eens geprobeerd een andere LNB te gebruiken voor Astra3. bv. tijdelijk die van Hotbird, waarvan je weet dat die het doet. (Kapotte LNB) Als ik zo kijk naar Uw rail kun je de Astra3 LNB niet genoeg opschuiven richting Astra1. Dus eerst je Astra1 LNB net naast de bevestiging van de rail zetten en de schotel hierop uitrichten. Dus de schotel perfect afstellen op de ontvangst van Astra 1, met LNB in het midden van de rail. Hierna pas Hotbird aan de ene kant en Astra3 aan de ander kant. Maar nu niet meer aan de schotel gaan draaien. Alleen de positie van de LNB veranderen op de rail, door over en weer te schuiven. En de skew aan te passen. Ook de de rail aan de kant van de Hotbird LNB een 10 - 15 mm naar beneden trekken. De rail staat dan wat schuin. Willy 25 mei 2014 aangepast door Kabeltje87 ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
zizou Geplaatst: 25 mei 2014 Auteur Geplaatst: 25 mei 2014 ik heb een triax 110, de verbinding met Astra is heel goed maar je zegt dat ik Astra 3 niet dicht genoeg bij Astra 1 heb, is waar maar het is net in het midden waardoor de kopstuk eraan vast zit dus niet meer verder kan verschuiven. Zou ik dan een nieuwe rail moeten kopen? en ik heb echt heel lang zitten schuiven ermee, maar ik kreeg astra 23 maar niet te pakken. Net geprobeerd met de lnb van Hotbird en het is hetzelfde verhaal weer, ik denk dus niet dat het aan de lnb ligt. Heb een 2de schotel snel aangesloten om alleen astra 3 af te stellen en daar ontvang ik ook geen astra 3 groetjes
Sprietje Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ik kan je verder helpen als je aangeeft waar je ongeveer woont.
smetje limb.BE Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 (aangepast) naar de skew moet je nu niet zozeer gaan kijken bij mij dit is ook een triax 110 25 mei 2014 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
satencom Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Je moet de lnb van de 19,2 veel dichter naar arm toe schuiven tegen de kop van de 23,5 ze zitten met koppen zo goed als tegen elkaar aan Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 (aangepast) Smetje, die afstanden kloppen echt niet. De Astra 28,2 lnb (links) staat veel verder van de Astra 23,5-lnb af dan dat de Hotbird lnb (rechts) van de Astra 19,2-lnb staat. Dat moet juist andersom zijn. Verder is het ook niet van belang hoe ver de achterkanten van elkaar staan, het gaat om hoe ver de koppen van elkaar staan. 25 mei 2014 aangepast door Sprietje
smetje limb.BE Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 oeps verkeerde foto 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
RKrijnen Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ik probeerde ook Astra 3 te vinden met mijn satfinder, uiteindelijk heb ik de shotel met een kop rechtstreeks op de ontvanger aangesloten maar nu de ontvanger met een tv bij de schotel gezet, signaal meter van de ontvanger aan gezet en binnen 2 minuten volle bak. Toen de rest erbij gezet. Het is wat omslachtig maar het werkte wel perfect en snel. Zie ook mijn topic van 2 weken terug hierover. Gelukkig had Sprietje de afstanden al uitgerekend zodat het nog makkelijker ging. Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen