Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik wil een softcam instaleren in pli 3.0 en heb daarbij een tar.gz file.

Ik weet dat je die in tmp moet plaatsen,maar nergens vind ik in pli,de optie om een addon manueel te installeren.

Wie kan mij daarin helpen?

Bij dcc,krijg ik ook een foutmelding,van: bootmanager not found.

post-40019-0-34022200-1401042363.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik ben al de ganse avond bezig met mgcamd,heb gezocht op het net,via de zoekfunctie hier,en van alles en nog wat,maar beeld blijft op zwart.

Op mg_cfg staat o.a.

# box type
# 00 autodetect, change only if you think wrong type detected.
# 01 dbox2
# 02 dreambox
# 03 triple-dragon
# 04 relook
# 05 openbox
# 06 dreambox/mips
# 08 stapi/kathrein
# 09 stapi/ipbox
# 11 stapi/openbox
B: { 00 }
Sommigen zeggen,dat je het kan oplossen,door de specifieke box in te geven,maar helaas vu duo staat er niet in,en zowel geprobeerd met dreambox of dreambox/mips ,maar helaas  :(
Kan mij iemand verder helpen?of kan je met een telnet commando zien of mgcamd gestart wordt? :confused:
Graag een beetje hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Mimisiku
Geplaatst:

In OPenPli 3.0 kun je via de feed gewoon een softcan inladen. Je gaat naar MENU-APPLICATIES dan op de groene toets drukken. Bij de sectie softcams kun je dan CCCam of een andere kiezen..

Maar waarom niet meteen over naar OpenPli 4.0? Zelfde protocol trouwens om een softcam te installeren.

Bootmanager not found is geen foutmelding van DCC, maar gewoon een informele waarschuwing dat hij geen bootmanager heeft gevonden. Is ook helemaal niet nodig om gewoon je box te benaderen. Stell DCC gewoon in op het IP van je box en kies 'reconnect'.

Geplaatst:

Zet er openpli 4.0 maar op, anders moet je er alles files met de hand in gaan zetten, of je doet het zo

mgcamd.rar even uitpakken, deze zet je in /usr/bin rechten op 755

softcam.mgcamd.rar uitpakken, deze zet je in /etc/init.d rechten 755

Je box even rebooten en MGcamd moet dan draaien

Probeer het maar eens

mgcamd.rar

softcam.mgcamd.rar

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik heb het zo gedaan bij de oude pli.

Download de juiste CCcam ik zelf wou 3.0

Rename de oude CCcam naar CCcam.

old

Rename de nieuwe CCcamxx naar CCcam

Lukte niet gelijk heb wel 10 verschillende cccams 3.0 gedownload uiteindelijk werkte er 1 van in de oude pli versie.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Waarom zo moeilijk? Download een CCCam.ipk die bij je kernel revisie en image hoort. Dus een OE1.6 voor OpenPli of een OE2.0 voor OpenPli. Weet niet welke kernel de TS heeft. Als ik via Google zoek vind ik er plenty..

Geplaatst:

Dank voor de hulp,maar als ik de 4 mgcamd's installeer via de feeds,krijg ik een foutmelding en werkt het niet.

Maar zal morgen eens proberen met pli 4.0.

Geplaatst:

daarom, met pli 3.0 moest het op het laatst op de manier zoals ik hierboven heb beschreven, vanaf pli 4.0 werkt mgcamd gewoon weer met de download uit de feed

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst: (aangepast)

Heeft niets met moeilijk te maken met de oude versie lukte het me niet om hem te downloade via het menu ik weet dat er ook zat ipk te vinde zijn in google had op gegeven moment een hele map vol ook de gene die bij deze pli versie zouden moeten werken kreeg het idee dat er een hoop nep tussen zat of dat er verkeerde naam versie bij stond op de manier zoals ik aangeef lukte het uiteindelijk wel je kan je er druk om maken maar wat maak het uit het werkte op deze manier met mgamd is het me ook zo gelukt.

Uiteindelijk toch de laatste pli versie geïnstalleerd maar dat kwam door een crass en in de laatste kan het natuurlijk gewoon weer via het menu lekker makkelijk.

aangepast door san

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Geplaatst:

Lukt niet,zal morgen eens pli 4.0 proberen.

Geplaatst:

Ik heb vandaag pli4.0 erop gezet,en via de feed mgcamd 1.38 erop gezet.Helaas zonder resultaat.

Google opzoekingen gaven resultaat van defecte hardware,een clone box en andere zaken.

Nu zou ik graag eens weten,degene die wel er in slagen mgcamd te draaien,hoe hun mg_cfg ingesteld staat.

Heb enkel telnet commando's geprobeerd die ik vond,maar dat was voor mij gelijk chinees.

Er staan anders geen cams geïnstalleerd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen