Ga naar inhoud

Welke betaalbare esata hardware voor een 3,5 disk werkt goed?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil met een esata aansluiting een 4 Tb disk aan een sat receiver koppelen. Onafhankelijk van het model STB, zijn daar een aantal oplossingen voor. Heeft iemand oplossing die goed werkt, dus een extern kastje, waar een 3,5"4Tb schijf in kan, die dan door een esata verbinding aan de STB aangesloten wordt? En dan liefst een oplossing die nog betaalbaar is ook.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Gewoon een los kastje bestellen (met voeding) en er zelf een hdd in hangen is het goedkoopste die kun je op meerdere plaatsen kopen waaronder een of ander veilingsite.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Ik was vergeten te melden dat de schijf natuurlijk wel in stand-by mode moet kunnen gaan, na een bepaalde tijd geen activiteit. Dit onafhankelijk of de ontvanger zelf aan, standby of deep-stand-by staat.

Natuurlijk kan ik een willekeurig kastje kopen. Ik ben juist benieuwd of er ervaring is met iets wat goed werkt, vooral met deze toevoeging over stand-by erbij.

ET10000
DM7020HD

• Beheerder
Geplaatst:

Je bent wel gehaaid. Je zoekt eigenlijk een esata disk voor een ander merk box, maar stelt de vraag in het dreambox forum om zo eerder antwoord te krijgen. :cool:

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Michel, ik heb alleen een dm7020hd, zie mijn handtekening. En plannen. De vraag over een esata oplossing is echter niet afhankelijk van welk merk je dan ook mag hebben.

En ja, gehaaid... Slim misschien? Vind je vast niet heel erg...

ET10000
DM7020HD

• Beheerder
Geplaatst:

Nee hoor, ik bedoelde 'gehaaid' ook in positieve zin ;)

Al klopt mijn verhaal natuurlijk wel. Je zoekt immers overduidelijk geen esata disk voor een dreambox.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• 4 weken later...
Gast Mimisiku
Geplaatst:

Gebruik uitsluitend ingebouwde eSATA HDD's in mijn boxen. Zowel 2,5" als 3,5" varianten. Deze gaan keurig in stand-by. Voor de warmte-ontwikkeling heb ik overal ventilatoren in zitten met temperatuur controle. Boxen blijven normaal warm.

Externe bakjes hebben hun eigen voeding nodig (vind ik lastig en niet mooi), Voor de rest maakt het niet uit. De slaapstand wordt door de HDD hardware geregeld en niet door het eSATA kastje (is in feite een 1:1 doorlus).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...