Aad7506 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Beste allen, In mijn vorige topic had ik aangegeven wat problemen te ervaren bij slecht weer op mijn triax 78 met de CD duo LNB. Nu wil ik dit jaar toch de astra 2 toevoegen aan mijn setup i.v.m. BBC uitzendingen. Ik zit dan ook te denken aan de triax 88. Nu las ik hier dat er goede ervaringen zijn met die schotel. En dat daar zelfs ook de hotbird makkelijk aan toe te voegen is. Nu heb ik drie vragen : Is de triax de juiste keuze ? Is het de moeite waard om de hotbird toe te voegen en zo ja, welke interessante zenders zitten daarop ? Welke spullen dien ik aan te schaffen ?
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Beste Aad7506Een Triax 88 met multirail heeft vele mogelijkheden, is goedkoop in aanschaf en presteert heel goed. Een Triax 88 koop je al voor €30,-. Zorg wel dat je de originele Triax-rail er bij neemt en niet de zogenaamde universele SAB-rail.En tja, wat zijn interessante zenders op de Hotbird. Dat verschil per persoon.Ik kijk graag naar de vrij te ontvangen sportzenders en modezenders.Wil je je goed oriënteren in politieke zaken in de Noord-Afrikaanse en Midden Oosten landen, dan kun je bijna niet om de Hotbird heen.Vooral bij escalaties krijg je een prachtig beeld hoe je door die landen een rad voor ogen wordt gedraaid. Ik ben er de afgelopen 10 jaar enorm veel wijzer van geworden. 1
Aad7506 Geplaatst: 26 mei 2014 Auteur Geplaatst: 26 mei 2014 Kijk dat is dus best interessant. Tijd om te gaan shoppen denk ik. Nu woon ik in Achthuizen zuidholland, weet iemand hier een goede zaak of beter via internet ?
Eduard07 Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 De Triax is inderdaad een hele goede antenne. Er is alleen wat af te dingen op de degelijkheid /stabiliteit van de schotel. Vooral bij gebruik van lnb's met meerdere aansluitingen is de arm niet zo stabiel, en de rail evenmin. Een knutselaar kan deze problemen wel oplossen mbv het aanbrengen van schoren tussen spiegel en arm. Als je dit niet ziet zitten, zou je naar een ander merk schotel moeten zoeken waar ook een rail op kan. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Eduard, het klopt helemaal wat je schrijft. Het probleem is echter dat er bijna geen andere schotels zijn waar een rail zo eenvoudig op te monteren is en waar je gewone lnb's op kunt monteren.Zou er een ander merk zijn die stabieler is met dezelfde mogelijkheden als bijv. een Triax 88 voor een betaalbare prijs, dan zou ik die meteen promoten.En tja, een Wavefrontier T90 dat is meteen wel het andere uiterste.
RKrijnen Geplaatst: 26 mei 2014 Geplaatst: 26 mei 2014 Afgezien van de prijs, vond ik het aanpassen van mijn schotel ook wel mee vallen ( het uitrichten viel niet mee, maar dat lag ergens anders aan ) , uiteindelijk toen ik Astra 3 had was het ook zo voor mekaar. Er is een Technisat variant, kant en klaar getest of het forum, is ook een alternatief. Ik heb deze aanpassing gemaakt om de hele schotel 10 graden te kantelen, omdat de rail niet gekanteld kan worden. Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
Eduard07 Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 (aangepast) Ik heb voor de Fuba deze kanteloplossing ook: zo'n extra plaatje achter de schotel waardoor je de hele schotel met rail kan kantelen. Gezien de toenemende kans in ons klimaat op storm en rukwinden ben ik tot nu toe heel tevreden over deze oplossing. De schotelarm en schotelbevestiging vormen een stevig skelet uit 1 stuk. Maar er zijn meer schotels waar een multirail op kan, alleen zijn het er niet altijd.4 Ik meende dat alleen voor de Gibertini schotel wel die optie bestaat. 27 mei 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Ventura Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 (aangepast) Hebt u u toevallig deze review gelezen bij sat4all? http://www.sat4all.com/forums/topic/334003-editie-18-telestar-profirapid-85-met-telemount/ In het test verslag staat de volgende citaat: We kregen meer signaal binnen dan op een goed afgestelde Visiosat BigBisat en een Triax 88 met mul-tifeed houder. 27 mei 2014 aangepast door Ventura
Aad7506 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Denk toch dat het de trias gaat worden. Maar wat heb ik dan allemaal nodig? Ik wil 2ontvangers aansluiten. Welke lnb's, wat voor switch?
BzRtY Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 2 ontvangers waarmee je ook nog ééns wil opnemen? Dan zijn dat 2 tuners per ontvanger => 4 aansluitingen per LNB of de "Quad LNB" Als je dit op uw triax 88 multirail wil plaatsen moet je zien dat de koppen voldoende dicht bij elkaar kunnen. De Inverto QUAD Premium Black is een mogelijkheid omdat deze koppen voldoende dicht bij elkaar kunnen. De Inverto QAD Ultra Black past niet daar z'n rugzijde te breedt is en hier in botsing komt met de andere lnb's. (Ik ben een beginneling op dit forum maar wss zullen anderen dit wel bevestigen)
Aad7506 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 Nee geen opname mogelijkheid, dus echt gewoon 2 losse tuners. Heb ik dan geen quad nodig?
blackeyes Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 (aangepast) gewoon de inverto black ultra twin pakken dan daarbij doe je 2 keer een diseqc van spaun of triax en je hebt perfect spul 27 mei 2014 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aad7506 Geplaatst: 27 mei 2014 Auteur Geplaatst: 27 mei 2014 heb ik dan 2 stuks 4/1 switches nodig ??
RKrijnen Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Ja. Voor elke "ontvanger" 1 een twin tuner voor opnemen telt dan als 2 omdat daar 2 "ontvangers" inzitten. Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15
Aad7506 Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Is dit wat ik dan nodig heb ? Triax TD 88 € 49,95 2 stuks Spaun sar 411 WSG Voor 4 Single SAT LNB's Weerbestendige behuizing €25,99 4 stuks Inverto Black Ultra Twin HGLN 40mm LNB €14,95 Triax multiblock lnb 4 x multiholder € 19,95
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen