Ga naar inhoud


Max tijd reparatie / service


Debuurvrouw

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik had een vraag wat ik zou kunnen "eisen" bij de termijn die er wordt gesteld voor de reparatie aan een ontvanger?

 

Ik heb medio april een DVB-C ontvanger besteld bij een webwinkel levering was netjes binnen 24 uur maar nu 10-mei vertoonde deze ineens kuren nwe software plaatsen mocht niet baten.

 

Na overleg met de leverancier het betreffende apparaat retour gedaan voor reparatie(ja ze hadden een eigen service dienst)

 

Nu inmiddels na ruim een aantal weken verder te zijn nog steeds geen ontvanger terug.

 

Gisteren gebeld met de best betreffende winkel en mijn ontevredenheid voor gelegd, 

 

Hun reactie was dat het terug sturen naar de fabrikant gewoonweg 6 weken ging duren en dat ik me daar maar bij moest gaan neerleggen?

 

Klopt dit?

 

Een apparaat wat nog geen maand oud is.

 

Kan ik iets anders eisen?

 

Of ben ik nu overgeleverd aan de "coulance" van de winkelier?

 

Gr. de Buurvrouw

 

 

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites


De webwinkel kijkt eerst of het niet gewoon een instellingsfout is. Is er meer aan de hand, dan gaan ze dat echt niet zelf repareren en sturen ze het apparaat naar de importeur in Nederland. Als die het eenvoudig kan repareren, is 6 weken wel erg lang. Dat zou ook in 3 weken moeten kunnen. Maar als de importeur gezien heeft dat het niet eenvoudig is op te lossen, dan wordt het naar de fabriek (in het buitenland) gestuurd en dan is 6 weken heel normaal.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

De winkel dient een redelijke termijn te hanteren en 6 weken is zeker niet redelijk. De winkel hoort dan minimaal voor een tijdelijk gelijkwaardig alternatief te zorgen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in Duitsland bij de zeer bekende webshop (ik mag hem hier niet noemen :grin:  ) de defekte ontvanger als defect aangeeft, krijg je al een nieuwe toegestuurd voordat je de defecte teruggestuurd hebt. Verzuim je het om het defecte apparaat terug te sturen krijg je na 14 dagen de rekening gepresenteerd.

De verzendkosten gaan op rekening van de web-winkel.

Dat noem ik nog eens coulant.

 

Ik had een koffiezetter die na bijna 2 jaar de geest opgaf, gekocht bij die zeer bekende webshop. Ik kon hem zelf repareren. Het enigste wat ik nodig had was een nieuw bakje waar je de espresso koffie in doet, aanstampt en dan met een kwart draai in het apparaat draait. Ik weet niet meer hoe zo´n ding heet. Dat bakje lekte namelijk. Philips Hamburg met een zeer onvriendelijke dame aan de telefoon weigerde mij een nieuw bakje kostenloos op te sturen (ik had aantoonbaar, 2 jaar garantie). Dat mens probeerde mij wijs te maken dat het om een normaal verslijt verschijnsel ging. Kontakt opgenomen met de zeer bekende webshop en een bijzonder vriendelijke dame aan de telefoon stelde mij voor om een kompleet nieuw apparaat op te sturen, of het geld terug te storten!!! Zo moet het! En daarom zal ik altijd bij die webshop blijven kopen want de service is fantastisch.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok allemaal duidelijk ik denk dat ik toch maar even persoonlijk hun winkel ga bezoeken want ik denk dat de "coulance" dan wat makkelijker voor elkaar is te krijgen..

 

Bedankt in ieder geval voor de reacties,

 

De Buurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

U hebt altijd de keuze..., prijs kopen online met een mini service wat U nu ervaart of bij een (iets-) duurdere degelijke zaak, die ook een prima service incalculeert in hun prijzen, en U niet voor langere tijd zonder TV zet maar U gratis voor de duur van de herstelling een vervangtoetel ter beschikking stelt bijvoorbeeld.

 

Zoals gezegd, U heeft altjid de keuze, aan U om de juiste afweging te maken...

 

Succes en veel geduld!

 

Mvg. Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Of je nu online koopt of in een winkel, de wettelijk rechten en plichten zijn gelijk. Het binnen redelijke termijn afhandelen van een reparatie en/of het aanbieden van een vervangend product (je kan immers redelijkerwijs niet 6 weken zonder TV zitten) geldt dus net zo goed voor een webshop.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde gehad met mijn AV-receiver.

DRIE WEKEN

M'n broer met een DVD speler.

TIEN WEKEN

 

Repareren is de minst leuke bezigheid voor winkelier/leverancier en fabrikant.

De jongens en meisjes die dat solderen aan de rollentafel doen in een bedrijfsverzamelgebouw zijn ook geen goedgemutste glimlachende werknemers.

De kosten mogen maar minimaal zijn dus de bezetting monteurs t.o.v. de aantal reparaties is naar vanhand.

 

Importeurs en winkelketens hebben allemaal zo hun contract partij waar gerepareerd wordt. Dus van geval tot geval is ook de wachttijd langer. (en niet eens beter bij de zogenaamde respectabele merk-dealer)

 

Maar dat er twee Nederlandse Panasonic mannen aanbelden toen mń Duitse plasma "niet fatsoenlijk" kon worden ingesteld, vond ik toch wel gave service. (2003)

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van een webshop is langere repaeratiedoorlooptijden. Dit komt doordat men wel ingesteld is om te verkopen en service wordt gezien als kostenpost en die moet nu eeenmaal met de lage marges op de verkochte producten laag worden gehouden. Opsturen reparaties gebeurd daarom wanneer hun kist vol is omdat het versturen van 1 reparatie veel meer kost dan 20 reparaties in dezelfde kist.

Als wij bij webshops kijken naar de voorwaarden wat te doen bij defecten zijn dit soms al geen concurenten meer.

Er zijn er bij die in de voorwaarden hebben staan dat wanneer de garantie verlopen is of bij een defect je het product direct naar producent moet sturen, dit is natuurlijk gewoon belachelijk daar zij meestal de boel rechtstreeks uit verwegistan importeren buiten de nederlandse importeurs om, zie dan maar eens je gelijk te halen bij de importeur die wel kan achterhalen waar het is geleverd.

 

Helaas hebben we er wat (web)winkel cowboys tussen zitten.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Uit ervaring weet ik dat er maar enkele satelliet webshops zijn die een doos volsparen en dan als het even kan ook nog zonder enige vorm van klachtomschrijving die doos bij de importeur dumpen.

 

Dat valt niet goed te praten. Dat zijn onacceptabele extra wachttijden waar er voor de consument helemaal niets gebeurt.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het kan ook anders, Ik had na 18 maanden een probleem met mijn Fritzbox 7390, na een onweersbui, ik woon in een buitengebied, werkte het ADSL modemgedeelte niet meer.

waarschijnlijk t.g.v. overspanning op de lijn.

 

Fritz gaf via de servicelijn aan, dat ik het apparaat voor reparatie kon opsturen, maar ook het apparaat terug kon brengen naar de winkel waar ik dan mijn geld terug zou krijgen.

De winkel nam inderdaad de box zonder discussie terug en gaf een creditnota voor het originele aankoopbedrag.

 

Een nieuw identiek exemplaar was na 18 maanden ondertussen ruim 80 Euro goedkoper, het defect leverde mij dus dit bedrag op en een splinternieuw vervangend exemplaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nu online koopt of in een winkel, de wettelijk rechten en plichten zijn gelijk. Het binnen redelijke termijn afhandelen van een reparatie en/of het aanbieden van een vervangend product (je kan immers redelijkerwijs niet 6 weken zonder TV zitten) geldt dus net zo goed voor een webshop.

 

Mvg,

 

Michel

Je hebt helemaal gelijk, maar in een echte winkel heb je in ieder geval nog een gezicht die je kan aankijken en waar je mee kan praten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Eens, bovendien tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit een groot verschil.

 

Een winkel of een webshop aanklagen is in ieder geval even lastig en even kostbaar ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...