Ga naar inhoud


kan vrt radio 1 en 2 niet meer ontvangen op astra 1


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een SAB Unix F+ Solo met duo lnb en met 60cm schotel om op camping zowel Astra 1 als Astra 3 FTA zenders te ontvangen. Ontvangstkwaliteit van beide satellieten is prima (resp. 90% en 80%) en ik ontvang goed meerdere zenders op beide satellieten (BVN, TV Oost, Skyradio, ...) BEHALVE VRT Radio 1 en Radio 2. Vorig jaar werkte dit nog prima en nu, zelfs na een Blind Scan of een Fast Scan, kan ik beide radiozenders niet ontvangen ('no signal'). Iemand enig idee wat er kan mislopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk eens naar jouw instellingen op volgende transponder:

 

freq 12722 

polarisatie H 

DVBS2, 

modulatie 8PSK

SR 22000

FEC 3/4

sat 19.2 O

 

pas desnoods aan en doe een manuele scan op deze transponder

 

hier gewoon  beeld euhm klank :) , is zelfs FTA

 

succes

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dvbs, dank voor je reactie. Ik heb parameters geverifieerd en alles ziet er ok uit. Ik vond 1 transponder op Astra1 met volgende settings :

TP nr 98

S2

Freq 12722

H

Sym 22000

FEC 5/6

(ontvangstkwaliteit van die transponder is L72 en Q0)

VRT Radio 1 wil blijkbaar via die transponder signaal vinden, maar met Q=0 lukt dat natuurlijk niet.

 

Ik heb op jouw aangeven FEC gewijzigd naar 3/4 maar resultaat is nog steeds ontvangskwaliteit Q0 en dus geen radiosignaal op VRT Radio1

Nochtans kan ik heel veel FTA TV en Radio zenders wel ontvangen op Astra1.

 

Wanneer ik kijk naar de algemene settings van Astra1 op mijn ontvanger zie ik :

 

TP 10729/22000/V

LNB Uni (9750/10600)

ontvangstkwaliteit : L 71 en Q75

 

Enig idee waar het probleem zou kunnen zitten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat je transponder op 8PSK ingesteld ? Doe gewoon eens een manuele transponder scan als dit kan op je ontvanger.Heb hier zojuist ook moeten opnieuw inscannen want was blijkbaar iets veranderd op mijn VU+ DUO2 lijst

.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank aan allen die gereageerd hebben. Probleem is uiteindelijk opgelost  :  heb schotel nog eens beter uitgericht en nu heb ik op alle Astra 1 kanalen een Q van 90 of hoger en ja, VRT Radio 1 en Radio 2 zijn nu ook perfect te ontvangen .. Dus blijkbaar waren in de vorige uitrichting van de schotel bepaalde Astra 1 kanalen sterk genoeg om door te komen en andere niet ... Misschien is mijn receiver niet voldoende gevoelig voor zwakkere zenders .. Mijn conclusie voor de toekomst : voldoende tijd besteden aan het uitrichten van de schotel ... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is opgelost, blijkbaar is de transponder verandert van sym 22000 naar sym 23499.

was al enkele weken geleden aangekondigd in dit forum

Per 3 juni 2014 zullen onderstaande gegevens gelden voor TP119:

Astra 1N (19.2°E) – TP119DVB-S2 - 8PSK - 12722 MHz Horizontal - 23500 MS - FEC 2/3

 

 

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...