sattriax Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Beste satelietgebruikers, Ik had jaren geleden eens een setup met een 80 cm triax en een dreambox7000 dat setje is destijds de deur uitgegaan wegens het verboden maken van cardsharing. Nu is bij mij laatst het sateliet bloed weer wat gaan borrelen en ben van plan een nieuwe set aan te gaan schaffen op zeer korte termijn. Dit zal gaan om een hd ontvanger van Sab, samen met een traix 80cm schotel. (later gaat mijn overgebleven sg2100 motor nog aan de dish vast) Nu de vraag, Is het nog lonend om een hd fta set aan te gaan schaffen? Ik kwam linkjes tegen waarin 28.2 ?? wel interesant is voor vooral britse zenders. (kan ik voor die britse zenders ook een 64 cm schotel aanschaffen ipv 80 cm?) Maar is er verder ook nog een dergelijk aanbod op fta wat ik kan vergelijken met de commerciele zenders die wij in NL hebben? Ik wil dus graag weer van Sat gebruik gaan maken, echter moet het natuurlijk wel lonend zijn, zou zonde zijn als de set na 2 weken weer de kast in gaat
sattv4iedereen Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Iedereen heeft zijn mening en zijn kijkgedrag.Ik heb een vu duo op astra 1 en 3 met een FTV kaartje. Ik mis die commerciële niet,maar dat is mijn mening,die andere menige niet smaken. Ik heb dvb-s2 hd fta/ftv en dvb-t belgie (vrt in sd) en een deel franse (HD). Das mijn mening en mogelijks niet van toepassing bij U. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 (aangepast) Of je de Britse zenders goed met een 60cm-schotel kan ontvangen, hangt af waar je woont. In Nederland kan dat goed maar in het noord-oosten van het land kun je dat beter niet doen.Op de Astra 19,2 kun je heel veel Duitstalige zenders FTA ontvangen en op de Astra 28,2 heel veel Engelse. De Astra 23,5 waar alle Nederlandse gecodeerde zenders op zitten is voor FTA-ontvangst niet interessant omdat er bijna niets FTA wordt uitgezonden.Ach en voor de kosten van een HD-ontvanger hoef je niet te laten. Voor €69,- koop je al een HD-ontvanger waarmee je ook de Nederlandse gecodeerde zenders kunt ontvangen. 28 mei 2014 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen