Sprietje Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Ziggo heeft de bitrate van verschillende HD zenders verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps. De reden hiervoor is nog niet bekend gemaakt. De kijker zal de verlaging merken in een slechtere beeldkwaliteit.In ieder geval van Net5 HD, Veronica HD, HISTORY HD en NGC HD zijn de bitrates verlaagd van 12Mbps naar 9Mbps, wat de kans op artefacten vergroot.Het verlagen van de bitrate komt tegelijk met het verplaatsen van enkele zenders. Daarmee wil Ziggo meer ruimte vrijmaken voor toekomstige uitbreidingen.Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven. Zo geeft Ziggo momenteel geen een BBC zender of ARD/ZDF in HD door.Bron: http://derotsmedia.com/2014/05/27/ziggo-verlaagt-bitrate-hd-zenders/
Henk1 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Ziggo staat onder druk van abonnees om meer HD zenders door te gaan geven. En dan ga je die in "SD" doorgeven ? Achterhoedegevecht van een achterhaald systeem met beperkte bandbreedte. Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
Sprietje Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Het is al net als bij CanalDigitaal. Onder het mom van verbeteren, gaan ze de bitrate met 3Mbps omlaag brengen maar dat schrijven ze er wijselijk niet bij in de nieuwsbrief.Nu wordt het toch lastig voor mensen die beweren dat het HD-beeld via de kabel beter is dan via de satelliet.
Gast Mimisiku Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Heb het 'HD' aanbod van CDS altijd ver beneden de maat gevonden! Enige zender die 'redelijk' HD beeld geeft was Discovery ShowCase. En dan praat ik over de begintijd. Nu is de kwaliteit van die zender ook al ronduit matig te noemen. Mooiste HD zenders zijn de BBC en ARD, ZDF HD. Zag ik ooit bitrates van 8 tot 10Mbit, Nu zelden boven de 5Mbit..
Eduard07 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Het is een lengte-en-breedteverhaal. Meer aanbod en betere kwaliteit zonder prijsverhogingen (Nederlanders eigen.) bestaat niet. Sommigen echter denken van wel. Maar Ziggo toont hier weer eens aan dat het gras van de concurrent allerminst groener hoeft te zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 Dat is nog steeds zo, de zenders waar het om gaat zitten nog gewoon op 12Mbps en dat kunnen ze niet verkopen daar verandering in aan te brengen anders loopt men massaal weg. Vervolgvraag: Waar naartoe? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 28 mei 2014 Auteur Geplaatst: 28 mei 2014 Ook Totaal TV maakt melding van de bandbreedte besparing bij Ziggo.Hierin is het volgende te lezen:Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar tegen Totaal TV over de nieuwe ontwikkeling: "Ziggo probeert continue nieuwe technieken uit om extra bandbreedte te besparen. In een lab omgeving hebben we techniek van transcoderen toegepast. Levert besparing van bandbreedte op zonder zichtbaar (beeld)kwaliteitsverlies. We hebben dit nu ook in de praktijk toegepast op aantal HD - zenders, zonder kwalitatieve klachten. De kijker zal hier geen verlies van kwaliteit kunnen constateren. Een lagere bitrate zegt in dit geval dus niets over de kwaliteit."Bron: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16350/ziggo-bespaart-bandbreedte-bij-hd-zenders.html
greevels Geplaatst: 28 mei 2014 Geplaatst: 28 mei 2014 (aangepast) De grote vraag blijft wat is het volgende? Met dergelijke berichtgevingen word glas zeker steeds aantrekkelijker ik verwacht niet dat het hierbij zal blijven namelijk. 1 Van de redenen dat kabel zo aantrekkelijk was is toch wel dat ze de kwaliteit hoe het binnenkomt rechtstreeks aan de kijker doorgeven maar dat is nu dus ook verleden tijd, begint inderdaad op Canal Digitaal te lijken maar die gasten daar pakken het nog net wat extremer aan maar niemand zegt dat Ziggo niet verder zal gaan dalen. Het begin is in ieder geval al gemaakt. Weet niet waar ik nu blijer van word meer HD of maar flink met de bitrate gaan schuiven. 28 mei 2014 aangepast door greevels
Pjotrb Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Heb het 'HD' aanbod van CDS altijd ver beneden de maat gevonden! Enige zender die 'redelijk' HD beeld geeft was Discovery ShowCase. En dan praat ik over de begintijd. Nu is de kwaliteit van die zender ook al ronduit matig te noemen. Mooiste HD zenders zijn de BBC en ARD, ZDF HD. Zag ik ooit bitrates van 8 tot 10Mbit, Nu zelden boven de 5Mbit.. De bitrates van de BBC liggen ook erg laag hoor. Gek genoeg hoor ik daar nooit iemand over klagen. 2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C) 2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo 1x DB 7020 (C).
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 De bitrates van de BBC liggen ook erg laag hoor. Gek genoeg hoor ik daar nooit iemand over klagen. Het bekende verhaal over het gras bij de buren? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Het enige wat ik in dat verhaal niet snap is waarom analoog helemaal in stand wordt gehouden. Bij opheffing levert dat plenty op. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
12345hazekamp Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 hier een antwoord terug van ziggo Geachte heer Hazekamp,Er is alleen een aanpassing geweest in de wijze waarop de zenders zijn ingedeeld, er is geen wijziging aangebracht in de bitrate van de zenders. Laat ik het u iets beter uitleggen, om veel diensten te kunnen leveren over die ene kabel die bij u het huis binnenkomt worden alle diensten verspreid over verschillende frequenties. Vooral digitaal zijn er veel verschillende zenders en als gevolg zitten die zenders in kleine groepjes bij elkaar van minstens 4 tot maximaal 15 zenders (inclusief radio). Over de vele jaren heen zijn er steeds her en der zenders in frequenties bijgeplaatst en de volgorde was niet meer volledig logisch. Dit is aangepast in combinatie met de mogelijke frequenties die we kunnen gebruiken. Dit mag geen gevolgen hebben voor uw beeldkwaliteit. Wanneer de ontvanger de verstoorde frequentie niet meer goed kan omzetten naar beeld en geluid dan ziet u inderdaad eerst een lagere bitrate, als het erger wordt blokken in beeld en als het geheel niet lukt dan krijgt u foutmeldingen. Meestal ligt dit wel aan de splitter of de kabel zelf vandaar dat ik u aanraadt om het stappenplan te volgen. Mocht u vragen hebben of er niet uitkomen dan raad ik u aan de klantenservice te bellen zodat we het samen proberen. Wanneer het rechtstreeks is aangesloten zonder splitter en bij voorkeur tevens een andere kabel, dan pas kan ik bij u een storingsmonteur inplannen. UIt voorzorg u ook gratis een keurmerk kabel opgestuurd van 5 meter, de langste kabel die ik op kan sturen.Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.Met vriendelijke groet,Schild, RichardMedewerker Klantenservice
12345hazekamp Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 ja zo houden ze de mensen dom die er geen verstand van hebben.
Sprietje Geplaatst: 31 mei 2014 Auteur Geplaatst: 31 mei 2014 Als er iemand is die weinig kennis van zaken heeft, dan zijn het de medewerkers van de klantencervice, meestal ingehuurde krachten van een callcenter. Dat zijn helemaal geen mensen met een technische achtergrond en hebben zo hun standaard verhaaltje klaar van een papiertje dat ze op moeten reutelen.
Penthe Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Dat verhaal staat in de computer, de vragen die ze moeten stellen komen op het scherm met een paar alternatieve richtingen, Ze stellen de vraag en aan de hand van het antwoord klikken ze op de optie die er het dichtste bij zit en zo gaat men verder. En er verschijnt dan ook iedere keer een tekst op het scherm die ze dan aan de klant moeten vertellen. Dit gaat misschien wel goed met mensen zonder enige know how, maar bij een ieder die wat meer kennis heeft geheel niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen