Ga naar inhoud


Vraag aan Michel mbt de overname van sat4all enkele jaren geleden


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hi Michel,

 

ik heb een vraag. Ik denk dat weinig leden er zich nog aan zullen herinneren.

Toen jij het forum overnam van je voorganger enkele jaren geleden, toen zei je dat je dat vooral deed omdat je grote plannen had met het forum.

Jouw idee was het om het mogelijk te maken dat leden niet alleen via het forum kunnen posten maar ook gelijktijdig met elkaar per voice te kunnen communiceren als ze dat willen. Een soort skype dus. Ik vond het een geweldig goed idee maar tot anno dato is er nog niets van gekomen.

Zijn er nog plannen in deze richting?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Nee, die zijn er niet (meer).

 

De persoon die dat eventueel technisch zou gaan realiseren, is vanwege verschoven interesses niet meer (zo) actief op sat4all. Daarnaast zijn de technieken helaas nog niet ver genoeg om zo'n oplossing echt universeel te maken. Dat hebben we dan wel voornamelijk aan Microsoft te danken omdat die het nodig vinden een 'eigen' WebRTC achtige oplossing te gaan maken en dus niet meedoen met WebRTC.

 

Het doel was namelijk om het e.e.a plugin of software onafhankelijk te maken. Op ongeveer deze wijze:

 

 

De bedoeling was om naast de 'online'  indicatie bij leden een knopje te maken om elkaar te bellen en om via een apart venster zelfs een conferentie met meerdere mensen op te zetten (met of zonder video).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Oh ik heb daar nog niets specifieks over gelezen. Via apps en hooks kan je sowieso ook nu al zoiets dergelijke maken, met asterisk 12 als SIP server en WebRTC compatible browser als client.

 

In versie 4.0 gaan ze alleen die apps en hooks samenvatten als plugin. Het systeem blijft feitelijk hetzelfde.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...