Ga naar inhoud


Brandstichting tweede Belgische zendmast


Sprietje

Aanbevolen berichten

Niet alleen de brand in de zendmast van Wavre in Wallonië, maar ook die in Veltem in Vlaanderen is aangestoken. Dat meldt de Waalse publieke omroep RTBF.

In België worden zendmasten nu door overheidsdiensten bewaakt. De branden in beide zendmasten vonden voorafgaand aan de verkiezingen in België plaats. Of beide zaken in verband met elkaar staan, is één van de vragen die door onderzoek moeten worden beantwoord. De politie bevestigt de berichtgeving van brandstichting in de zendmast van Veltem nabij Leuven vooralsnog niet en spreekt op dit moment nog steeds over kortsluiting die tot brand in de Vlaamse zendmast heeft geleid. De brand in de zendmast van Wavre zorgt voor grote problemen bij de distributie van tv- en radiozenders van de RTBF via de ether.

Bron Totaal TV
 

 

PS. Zou er iemand zijn die er belang bij heeft dat mensen overstappen naar de satelliet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het laatste nieuws stond wel dat er brandstichting de oorzaak van brand zou zijn van de zendmast in Veltem.

Maar waarom zendmasten onbruikbaar maken?hoeveel tv gebruikers zouden er nog zijn die deze gebruikt?radio waarschijnlijk meer,en die hadden volgens dezelfde krant ook last van de brand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waren niet aangestoken, maar waren gewoon domme fouten en achterstallig onderhoud.

 

Ontopic: Satelliet halen ze niet zo snel uit de lucht, er bestaan immers niet van die lange ladders.. ;)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet toch wel een knik in de nekwervels hebben of een afwijking van de hersenpan, dat je zelfs zendmasten gaat koken of uitroken

 

maar soms begrijp ik de belgische kijker maar al te goed, { zomer dus 20:10 F.C. De Kampioenen }

  • Like 1

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als in Nederland toentertijd dat twee zendmasten sneuvelden en CanalDigitaal er flink wat abonnees bij kreeg, lijkt de kans groot dat TV Vlaanderen van deze situatie ook gaat profiteren. Een en ander hangt natuurlijk af hoe snel en hoe goed eventueel tijdelijke noodmasten het op gaan vangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als in Nederland toentertijd dat twee zendmasten sneuvelden en CanalDigitaal er flink wat abonnees bij kreeg, lijkt de kans groot dat TV Vlaanderen van deze situatie ook gaat profiteren. Een en ander hangt natuurlijk af hoe snel en hoe goed eventueel tijdelijke noodmasten het op gaan vangen.

 

Maar zolang ze enkel de dvb-t kijkers treffen,denk ik niet dat die categorie zo snel gaan naar satelliet.

En als ik goed begrepen heb,zijn onze kabelaars voorzien van het signaal via glasvezel,en denk ik,dat deze geen last gehad hebben (toch niet gelezen in de krant).

Of zou het een en canvas geluidsprobleem soms er voor iets tussen zitten,ontevreden TVV kijkers?  :D  :lol:

Echter zie ik het nut niet om een zendmast onbruikbaar te maken.Als ze de vrt willen treffen,dan moeten ze het toegangssignaal van de vrt naar de kabelkopstations onbruikbaar maken,dan zijn er direct enkele duizenden gedupeerden. :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar sattv4iedereen, als je in een buitengebied woont, dan heb je niet veel andere keus. Of digitenne (BVB-T) of satelliet (DVB-S).
Mensen gaan echt geen weken zonder TV zitten, zeker niet als blijkt dat herstel vele maanden gaat duren.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die waren niet aangestoken, maar waren gewoon domme fouten en achterstallig onderhoud.

 

Ontopic: Satelliet halen ze niet zo snel uit de lucht, er bestaan immers niet van die lange ladders.. ;)

In alle jaren dat ik op deze aardkloot verblijf, is er bij mijn weten noot een zendermast in lichterlaaien gegaan. En deze 2 in nederland in 1 a 2 weken tijd............??????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

in België heeft zelfs het kleinste straatje of het meest afgelegen huis kabel tv.

(buiten een uitzondering)

 

Daarom ook dat DVB-T en DVB-C niet echt van de grond komt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In alle jaren dat ik op deze aardkloot verblijf, is er bij mijn weten noot een zendermast in lichterlaaien gegaan. En deze 2 in nederland in 1 a 2 weken tijd............??????????????

Dan zou ik maar wat aan geheugentraining gaan doen,

 

Zendmasten welke in de laatste jaren in de fik zijn gevlogen stonden onder meer in Moskou, New Delhi en Berlijn.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ostankino-toren

http://www.moz.de/details/dg/0/1/958827/

http://archive.indianexpress.com/news/fire-at-pitampura-tv-tower/1055112/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...