Ga naar inhoud


Brandstichting tweede Belgische zendmast


Sprietje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

in België heeft zelfs het kleinste straatje of het meest afgelegen huis kabel tv.

(buiten een uitzondering)

 

Daarom ook dat DVB-T en DVB-C niet echt van de grond komt.

 

 

België heeft de kabels dan ook niet in de grond liggen.

(wilde westen is ook overwonnen via telegraafpalen)

Aanleg via stroomkabels in de lucht, en waar deze de grond in zijn gegaan zijn meteen de overige kabels voorzien.

 

grts Ervik

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanhopige poging van een TVV medewerker om nog wat klanten te trekken voordat de stekker er echt uit gaat.  Ze dachten als het in NL werkt waarom niet in Vlaanderen. :D

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken hier duidelijk de modus operandi van Telenet in... :D

 Misschien vergis ik me maar ik dacht dat Telenet vanaf exact dezelfde zendtorens als de VRT abonnee-tv levert. Is het niet zo dat die jongens een digitenne-achtig gecodeerd aanbod hebben? Voor zover ik me herinner zendt de VRT in Genk bijvoorbeeld hun pakket uit op kanaal 26 en Telenet hetzelfde plus veel meer gecodeerd op o.a. de kanalen 44 en 47 vanaf diezelfde toren. Dat zal naar ik aanneem dan ook wel gelden voor de zenders in Wavre en St. Pieters-Leeuw. (Veltem is voor zover ik weet alleen maar een locatie voor FM radio, in elk geval is vanaf de begintijd van FM radio altijd zo geweest dus ik snap het verband met dvb-t niet zo goed tenzij er recentelijk iets is veranderd).

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zendmasten zijn eigendom van het noorse norkring. 1 multiplex wordt verhuurd aan de vrt die haar programma's FTA uitzend. De overige multiplexen zijn toegewezen aan telenet en die laat de boel bewust verzieken om geen concurrentie te creeren voor haar eigen kabelnet. Er is een programma-pakket, maar het is onvolledig (zonder vtm), relatief duur en enkel bruikbaar met dichtgetimmerde hardware. Er wordt ook totaal geen reklame voor gemaakt.

op de site van norkring staat het volgende te lezen : http://www.norkring.be/tv-radio/digitale-televisie-2/

als je de link naar telenet teletenne volgt, dan kom je uit bij digitale tv ....... voor de KABEL. Er wordt op heel de website met geen woord meer gesproken over dvb-t of teletenne.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet heeft inderdaad nog dvb-t(2) abonnee uitzendingen gedaan,maar zijn er een paar maanden geleden gestopt,zie mijn bijdrage in de dvb-t sectie.Volgens mij,had telenet dan ook geen last van die brandstichting,omdat mij te hore is gevallen,dat ze het signaal aangeleverd krijgen per glasvezel.Ik denk dat de (stond ik de krant) de mnm luisteraars en gedeeltelijke de regionale ontkoppelde uitzendingen van radio 2 er last van hadden.

Ik ben geen onderzoekrechter e.d.,maar zou het de bedoeling geweest zijn,de zender uit de lucht te halen,of waren het uit de hand gelopen vandalenstreken?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zendmasten zijn eigendom van het noorse norkring. 1 multiplex wordt verhuurd aan de vrt die haar programma's FTA uitzend. De overige multiplexen zijn toegewezen aan telenet en die laat de boel bewust verzieken om geen concurrentie te creeren voor haar eigen kabelnet. Er is een programma-pakket, maar het is onvolledig (zonder vtm), relatief duur en enkel bruikbaar met dichtgetimmerde hardware. Er wordt ook totaal geen reklame voor gemaakt.

op de site van norkring staat het volgende te lezen : http://www.norkring.be/tv-radio/digitale-televisie-2/

als je de link naar telenet teletenne volgt, dan kom je uit bij digitale tv ....... voor de KABEL. Er wordt op heel de website met geen woord meer gesproken over dvb-t of teletenne.

Zoals ik zei,opgedoekt enkele maanden geleden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

RTBF zit niet in het origineel basispakket -nu basic light- van TVV dus is voor veel mensen die zelden naar RTBF kijken het DVB-T (TNT voor de Franstaligen) aanbod voldoende. Het geeft ook goedkoop extra kanalen. Of mijn vrouw naar "Thuis" kijkt in sd via DVB-T of in HD TVV maakt niets uit, ze vindt het trouwens gemakkelijker want zonder gedoe rechtstreeks op TV. Ondertussen is onze TVV kaart beschikbaar voor opnames.

De reparatie van de installatie in Waver zou 6 maand kunnen duren, ze gaan ondertussen waarschijnlijk een kraan als zendmast gebruiken maar dat zal voor ons in Gent geen oplossing zijn.

Voor ik van de brand wist heb ik wel een uur aan mijn antenne geprutst en heb dan opgegeven omdat ik dacht dat een boom in de buurt de onvangst stoorde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Verdrietig eigenlijk dat een technische ontwikkeling die ons als gewone burgers alleen maar voordelen had moeten brengen in ons nadeel is uitgevoerd. Overal in Nederland had je 4 analoge zenders (Ned 1-2-3 en regionaal), als de overheid het gewoon eerlijk met haar burgers had gemeend dan had je op die vier frekwenties per zendmast met gemak de belangrijkste publieke en commerciële netten onder kunnen brengen. Dan had iedereen in Nederland zonder dat het de staat een dubbeltje meer kost dan voorheen een gratis basispakket tv kunnen hebben zoals dat in de analoge tijd volstrekt normaal was.

 

Voor België geldt dat ik het tamelijk krankzinnig vind dat ze enerzijds doen alsof ze één land zijn maar anderzijds het niet eens de moeite waard vinden om VRT en RTBF over hun hele land uit te zenden hoewel dat met de komst van dvb-t super eenvoudig zou zijn geweest. Als je dat vergelijkt met een land als Canada waarvan slechts één provincie Frans spreekt maar waarvoor de Canadese regering zorgt dat het Franstalig CBC net over het gehele land wordt doorgegeven (althans dat was zo in de jaren '70 toen ik er rondreisde) is het echt wel een beschamend zooitje. En dan maar in de houding staan voor de Rode Duivels omdat die dan kennelijk alles goed moeten maken wat de politici verprutsen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toen ik nog bij een vrije radio werkte was er al sprake van opvoeren van wattage.Het zendgebied wat vergroten.

Bij ons kwam men zelfs de kabel doorknippen.Een soort van klasse-justitie.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het eens met paulvr. Ga maar eens wat dichterbij in Zwitserland luisteren, kijken. Overal kan je op z'n minst het eerste net van elke landstaal ontvangen. Ik vrees dat onze politiekers het om evidente redenen wel goed vinden zo.

 

Voor gors. Probeer je antenne eens vertikaal richting Brussel te zetten. Met wat geluk krijg je niet alleen de RTBFmux van op de finacietoren binnen, maar ook nog eens het Franstalige Tele Bruxelles. Ah ja. Alleen de franstalige  regionale omroep natuurlijk. Het kortzichtige, bekrompen Vlaamse mediabeleid zorgt er namelijk voor dat de nederlanstalige omroep deze zelfde mux niet mag gebruiken. Er is nochtans nog plek zat.

ontvangers: Dreambox 7000 - Dreambox 8000 (openPLi)

schotels: 1m draaibaar - Visiosat G4+1:(19E/13E/1E/5E/5W) - 54cm:(10E) - 60cm:(23E/28E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat vergelijkt met een land als Canada waarvan slechts één provincie Frans spreekt maar waarvoor de Canadese regering zorgt dat het Franstalig CBC net over het gehele land wordt doorgegeven (althans dat was zo in de jaren '70 toen ik er rondreisde) is het echt wel een beschamend zooitje.

 

Dat geldt nu voor de kabel maar niet terrestrisch. Bijvoorbeeld in Ontario is de CBC Engelstalig en in Quebec Franstalig. Waarbij ik even in het midden laat of Quebecois wel een franse taal is want zo lelijk frans hoor je alleen in Canada. :grin:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...