Thumpke Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 hallo allemaal, ik heb thuis al een xtrend et6000 hd staan. maar nu heb ik me een paar dagen terug er nog een gehaald, hoe kan ik de software van de ene et6000 naar de andere kopiëren? dank jullie wel alvast
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 (aangepast) Het ligt eraan welke image je erop hebt staan, als het openpli is (of een afgeleide daarvan) dan kan je een complete 1:1 backup maken met de BackupSuite (te downloaden via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite. Maak de backup rechtstreeks op de USB stick (FAT32 geformatteerd en in de root moet je een bestandje maken met de naam backupstick.txt, b.v. met notepad). De backup kan je dan flashen die die USB stick, je hebt dan een exacte kopie van je andere et6000 29 mei 2014 aangepast door Pedro Newbie
metoo Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 of zet de autobackup en autoinstall file op de usb stick om te flashen, daarna wel even bij netwerk ipnr veranderen of dhcp even aanzetten. wel tijdens flashen op de eerste box even de netwerk kabel afkoppelen anders heb je een netwerkfout ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
wortellica Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Het ligt eraan welke image je erop hebt staan, als het openpli is (of een afgeleide daarvan) dan kan je een complete 1:1 backup maken met de BackupSuite (te downloaden via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite. Maak de backup rechtstreeks op de USB stick (FAT32 geformatteerd en in de root moet je een bestandje maken met de naam backupstick.txt, b.v. met notepad). De backup kan je dan flashen die die USB stick, je hebt dan een exacte kopie van je andere et6000 @Pedro Newbie is er ergens een wat uitgebreide How To ?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Op zich is het heel simpel: - installeer de plugin via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite - herstart eventueel de receiver - maak een tekstbestandje met de naam: backupstick.txt en zet die op je USB-stick in de root directory - plaats de USB-stick in je receiver - start de back-up via: Menu -> Plugins -> Volledige back-up naar USB - even een minuut of 5 wachten denk ik voor de ET6000 (of iets langer) tot de back-up klaar is, dit wordt gemeld. - stick verwijderen en in de nieuwe receiver stoppen en de nieuwe receiver flashen met je back-up. Meer is het echt niet Succes
wortellica Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Ik ga dit vanavond is even proberen, dank je.
snopper Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 en gelukt? snopper Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)
Thumpke Geplaatst: 1 juni 2014 Auteur Geplaatst: 1 juni 2014 Dank jullie wel Ik ga het zo eens proberen
Thumpke Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 ik heb het geprobeerd maar bij extentions staat geen bacupsuite helaas
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 10 juni 2014 Geplaatst: 10 juni 2014 Het ligt eraan welke image je erop hebt staan, als het openpli is (of een afgeleide daarvan) dan kan je een complete 1:1 backup maken met de BackupSuite (te downloaden via Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite. Dus de vraag is heb je Openpli geïnstalleerd staan, zo ja dan zijn er de volgende mogelijkheden - Heb je een werkende internet verbinding -----> Nee, zorg dat je een werkende internet verbinding hebt - Probeer de backupsuite te installeren via: Menu -> Plugins -> Groene knop -> Extensions -> Backupsuite. Staat ie niet bij extensions? KIjk dan via - Menu -> Plugins -> Rode knop -> Extensions -> Backupsuite ---> Staat ie daar bij dan is ie al geïnstalleerd Is ie geïnstalleerd dan: http://www.sat4all.com/forums/topic/340254-flash-kopi%C3%ABren-van-et6000-naar-et-6000/?do=findComment&comment=2238471
Thumpke Geplaatst: 10 juni 2014 Auteur Geplaatst: 10 juni 2014 zo hij is om hahah maar nu heb ik het volgende de info en tv gids doet het maar ik heb geen beeld en hij geeft ook niet aan van pat of afstemmen mislukt
Moderator ceesv Geplaatst: 10 juni 2014 Moderator Geplaatst: 10 juni 2014 Misschien moet je ook je abonnement "kopiëren"? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen