Ga naar inhoud


kaartensoep


paulvr

Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken werkt mijn oranje kaart niet meer. Deze gebruik ik voor Nederland 1-2-3 plus radio 2 en 4 dus deze zou in elk geval nog tot augustus moeten werken. Toen ik naar de datum keen via SECA management zag ik dat hij gewoon geldig was. (toen iets van eind juni). Inmiddels is dat zelfs 21 juli geworden dus hij pakt ook netjes de updates die met de sat signalen meekomen. Ik probeerde toch maar een heractivatie want wat moet je anders doen? Maar dat haalde niets uit. Vermeld wordt dat het voor programma pakket 03 is dus dat lijkt ook in orde. Maar ongeacht of ik de SD programma's via Astra 19,2 Oost of de HD via 23,5 Oost kies, ik krijg de mededeling "gecodeerd programma". De zenderinstellingen zijn goed, ik krijg ook keurig de vermelding van het programma dat op dat moment loopt in beeld, alleen geen beeld zelf. Aan de ontvanger ligt het niet want er is voor alle zekerheid even met een kaart met geldig CD abonnement gecheckt en die werkt feilloos.

 

Tja, het gaat nog maar om enkele maanden voor het ding waardeloos wordt dus een drama is het niet. Ik dacht het op te lossen door mijn oude groene kaart die ik al enkele jaren niet meer gebruik maar eens te te heractiveren maar mijn ontvanger meldt voor dat groene (SD) exemplaar "Ongeldige Smartcard". Ook niet zo heel begrijpelijk omdat ik het ding in prima werkende toestand heb weggelegd, er is dus niets mis met de fysieke toestand van de kaart.

 

Zoals gezegd, drama's zijn het niet want over een paar maanden zijn ze sowieso waardeloos, maar heeft iemand een idee of suggestie wat ik nog zou kunnen doen om er een van nog tot augustus te kunnen gebruiken?

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Even een telefoontje naar CD en ze schakelen hem weer aan (als het goed is).

 

Dank je voor je reactie, Pedro. Misschien dat het nu anders is maar ik heb dat pakweg een jaar of anderhalf geleden een keertje geprobeerd (betaald nummer!) en na 40 minuten op mijn beurt wachten werd ik uiteindelijk van de lijn gegooid. Gezien de korte tijd dat ik er nog nut van zou kunnen hebben lijken me dat soort kosten en frustraties niet echt meer de moeite waard.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal wil je nu graag aan de telefoon hebben om je een aanbieding te doen.

Wachttijd kon wel eens verrassend kort zijn nu.

Grappig eigenlijk he, dat we allemaal weten dat het op die manier gaat bij grote bedrijven.

Maar dat geen consumenten belangenbehartiger er iets aan doet.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar paulvr hebben ze geen actuele gegevens meer van je zoals een e-mail adres en telefoonnummer. Om dan toch contact met je te kunnen hebben, schakelen ze je kaartje uit. Wordt het niet meer gebruikt, dan weten ze dat en blijft het afgesloten, wordt het wel gebruikt, dan zal de eigenaar vanzelf contact opnemen en dat is dus precies wat ze willen.
Binnenkort gaan ze deze mensen zelfs schriftelijk benaderen en dat gebeurt niet vaak bij CanalDigitaal.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar paulvr hebben ze geen actuele gegevens meer van je zoals een e-mail adres en telefoonnummer. Om dan toch contact met je te kunnen hebben, schakelen ze je kaartje uit. Wordt het niet meer gebruikt, dan weten ze dat en blijft het afgesloten, wordt het wel gebruikt, dan zal de eigenaar vanzelf contact opnemen en dat is dus precies wat ze willen.

Binnenkort gaan ze deze mensen zelfs schriftelijk benaderen en da Ahabeurt niet vaak bij CanalDigitaal.

 

Aha, zo werken die viezeriken dus. En dat allemaal omdat ik iets wil ontvangen waar ik met mijn belastinggeld sowieso moet betalen... Want ik geef niets om commerciële meuk en al helemaal niets om hun aanbod van in hoofdzaak Amerikaanse speelfilms en sport. het liefst had ik een pakket van uitsluitend alle Nederlandse en Belgische publieke zenders inclusief Nederland24 maar dat bieden ze alleen maar aan als je meer dan 100 buitenlandse zenders mee-aankoopt.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja het is net de krant, die moet je ook kopen inclusief de reclame pagina's en het buitenlands nieuws.

 

Bij de kabel is dat trouwens niet anders.

 

Maar misschien is tot 2016 Digitenne wat voor je.

 

Edit, nee, die hebben in het pakket ook BBC 1 en 2.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "koop" je niet aan want het zijn meestal FTA-zenders die iedereen gewoon kan bekijken. Ook zonder abo.

Nee, dat heb je mis. Ik heb het over al die Amerikaanse meuk, van Discovery Channel tot National Geographic, Comedy Channel en Joost mag weten wat die rommel verder allemaal nog heet. Vergeven van de reclame en gericht op het niveau van 10-jarigen. Doorgaans niet FTA hoewel ik toegeef dat niet zeker te weten omdat ik er nooit naar zoek of kijk.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat heb je mis. Ik heb het over al die Amerikaanse meuk, van Discovery Channel tot National Geographic, Comedy Channel en Joost mag weten wat die rommel verder allemaal nog heet. Vergeven van de reclame en gericht op het niveau van 10-jarigen. Doorgaans niet FTA hoewel ik toegeef dat niet zeker te weten omdat ik er nooit naar zoek of kijk.

 

 

Aha, zo werken die viezeriken dus. En dat allemaal omdat ik iets wil ontvangen waar ik met mijn belastinggeld sowieso moet betalen... Want ik geef niets om commerciële meuk en al helemaal niets om hun aanbod van in hoofdzaak Amerikaanse speelfilms en sport. het liefst had ik een pakket van uitsluitend alle Nederlandse en Belgische publieke zenders inclusief Nederland24 maar dat bieden ze alleen maar aan als je meer dan 100 buitenlandse zenders mee-aankoopt.

En wat zenden die Nederlandse en Belgische publieke zenders uit?

Amerikaanse meuk, of nog veel erger, tenenkrommende Amerikaanse meuk, uitgevoerd door Nederlandse acteurs.

 

Maar de oplossing voor jou is Digitenne, voor 2 euro minder mer maand als het goedkoopste Canaldigitaal abonnement krijg je nog maar 10 % van het aantal zenders.

De beeldkwaliteit is voor dat bedrag ook evenredig gereduceerd, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zenden die Nederlandse en Belgische publieke zenders uit?

Amerikaanse meuk, of nog veel erger, tenenkrommende Amerikaanse meuk, uitgevoerd door Nederlandse acteurs.

 

Maar de oplossing voor jou is Digitenne, voor 2 euro minder mer maand als het goedkoopste Canaldigitaal abonnement krijg je nog maar 10 % van het aantal zenders.

De beeldkwaliteit is voor dat bedrag ook evenredig gereduceerd, maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

 

Sorry maar ik vind je antwoord nogal simplistisch en daardoor niet erg goed geïnformeerd.

Allereerst: als ik naar het aanbod van de nederlandse publieke TV kijk dan zie ik naast een hoop onzinnige troep ook programma's als "Tegenlicht" van de VPRO en "Buitenhof" op de zondagochtend. Het zijn maar een paar voorbeelden van veel meer. Dat soort kwaliteit zal de commercie-meuk nooit geven.

 

De Nederlandse tv is binnen Nederland gewoon vrij met elke dvb-t ontvanger te krijgen, de reden waarom ik echter CanalDigitaal gebruikte is het feit dat ik er ook onderweg buiten Nederland van zou kunnen genieten. Sinds de overheid in haar alwetendheid besloot om alle uitzendingen van de Wereldomroep via kortegolf op te heffen is het onderweg een heel stuk minder leuk geworden, vooral ook omdat de BBC en Deutsche Welle diezelfde streek uithaalden. Ben je in landen als Hongarije of Slowakije onderweg dan is er gewoon niets verstaanbaars meer uit je autoradio te krijgen.

 

Een abo op CanalDigitaal met uitsluitend alle Nederlandse programma's zou ik zo doen, maar omdat ze een tijdje geleden al in het publieke aanbod zijn gaan snijden (zenders als Cultura24 vind je alleen nog maar op internet) en je zoals ik al eerder zei geen zenders als Canvas of één kunt krijgen zonder je op een hele hoop Amerikaanse meuk mee te abonneren met bijbehorend prijskaartje zie ik daar maar van af. Overigens, ook een zender als Canvas heeft programma's waar de commerciëlen niet aan kunnen tippen maar dat wil uiteraard niet zeggen dat ze niet tevens ook simplistische rommel mee uitzenden. Het gaat me om het aanbod, ik hoef niet elk programma leuk te vinden. Commerciële TV is nu eenmaal bedoeld voor mensen met een niet al te hoog opleidingsniveau. Dat mag best bestaan, ik heb er niets op tegen maar ik stem er nooit op af en wil er dus ook niet in mijn pakket voor mee hoeven betalen. Drie Nederlandse en drie Vlaamse publieke zenders zijn voor mij genoeg en als het even kan graag plus het Nederland24 aanbod. Zoiets zou op zich best goedkoop moeten kunnen zijn, het is het allerminimaalste basispakket als je kijkt naar het aantal zenders waarom het gaat maar niemand biedt het aan.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja digitenne in Nederland en BVO over het grootste gedeelte van de wereld, dat is het enige wat overeenkomt met je eisen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...