Ga naar inhoud


Canal Digitaal, augustus 2014 ,SD uitzenden, TV 1-2-3


jade

Aanbevolen berichten


Lijkt me op zijn minst een halve waarheid.

Veronica en RTL8 zijn al niet meer in SD te ontvangen, Ned1/2/3SD zouden per 1 augustus stoppen en de npo radiozenders zijn al aan het migreren naar Astra 3/MPEG4.

Dus wat er eind dit jaar nog aan Nederlandse SD  (op Astra1) overblijft kan nooit veel zijn. In ieder geval BVN, Mezzo, MTV en MotorsTV.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem voor CanalDigitaal is dat er nog veel seca2 kaarten lopen met Set Top Box abonnement.

Om die over te halen wil nog niet erg lukken zolang de voorwaarden om over te stappen niet aantrekkelijk zijn.

 

Zolang dit probleem niet is opgelost zie ik CanalDigitaal SD uitzenden op de 19.2

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou zo maar snel kunnen gaan, dat uitschakelen van de SD zenders....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das één druk op de knop stel ik me zo voor. Technisch zal het wel simpel uit te voeren zijn.

Kost dan wel omzet en of CanalDigitaal dat zich kan veroorloven valt te betwijfelen.

De seca2 kaart houders met Set Top Box pakket die aangewezen zijn op de 19.2 kunnen net het verschil maken tussen winst en verlies.

En om die abonnees over te halen blijkt na zoveel jaren niet zo eenvoudig te zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel dat een groot aantal van die grijze duiven die in o.a Spanje overwinteren nog SECA 2 kaarten gebruiken omdat zij zeggen voldoende te hebben aan het ontvangen van de SD zenders NED1, 2 en 3.

Toen ik er afgelopen winter een aantal erop wees dat het in 2014 wellicht niet meer mogelijk was om die zenders met een SECA 2 kaart te ontvangen riep het gros, nou dat zien we dan wel weer, eerst maar zien gebeuren, CD zegt wel vaker iets en dat wordt dan uiteindelijk weer uitgesteld.

 

Het gaat hier om een niet onaanzienlijk aantal en ik denk dat als CD de stap toch neemt dan zullen de meeste dit met al dan niet enig gemorrel gewoon pikken en alsnog op de SECA3 kaart plus ontvanger overstappen.

Dus ik denk dat het met het eventuele verlies wel meevalt maar dat blijft gissen omdat DC nog nooit enige cijfers hieromtrent heeft vrijgegeven.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat dit uiteindelijk het gevolg is van een politieke beslissing m.b.t. bezuinigingen. Geen CD-beleid.

Verder vind ik, dat seca2 nog een flinke bonustijd heeft gehad in deze HD-tijd. Dus als plotseling kan dit niet worden ervaren. Iedereen wist al een paar jaar dat het Astra 1 verhaal zou stoppen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden, op het zakelijke gedeelte is te zien dat ned123 in SD beschikbaar blijven. 

 

Ze zijn zo bang om nog meer klanten te verliezen dat ze nog liever een hele tp met mpeg2 aan laten staan dan  omzetten naar 8psk en met mpeg4    15-20 nieuwe SD zenders er bij zetten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang bestaan de hd ontvangers al?ik kan best begrijpen,dat mensen hun goedgediende sd ontvanger die nog perfect werkt,niet wil weggooien,maar een bedrijf als CD,moet winst maken

Ik kan er wel inkomen,dat ze de dubbele zenders in sd en hd,de sd willen uitschakelen.Want ik denk dat de only HD kijkers via hun abonnementsgeld een deel betalen voor de doorgifte van de sd zenders,en vinden dit misschien niet leuk of zelfs niet kunnen.

Als cd overheidsgeld of gelijk van waar het komt geld krijgt om ned1,2 en 3 te blijven uitzenden in sd meg2,kan ik begrijpen,dat ze dit dan ook doen,omdat het voor hen dan geen extra kost is.Maar aangezien,dat CD vanaf augustus geen geld meer krijgt voor de doorgifte van de npo zenders,zou ik niet verbaasd zijn,mocht in augustus de schakelaar worden uitgezet voor de sd versie van de npo zenders.

Alles zal wel goed uitgedokterd en berekend zijn,vooraleer ze de sd variant uitschakelen,en kan dit voor hen grote verliezen zijn,dan blijft tijdelijk sd bestaan,tot een volgende berekening.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al zo'n vermoeden, op het zakelijke gedeelte is te zien dat ned123 in SD beschikbaar blijven. 

 

Ze zijn zo bang om nog meer klanten te verliezen dat ze nog liever een hele tp met mpeg2 aan laten staan dan  omzetten naar 8psk en met mpeg4    15-20 nieuwe SD zenders er bij zetten.

Wat bedoel je met "nog meer klanten te verliezen" ? Tot nu toe waren deze zenders immers FTV-gratis en voor niks.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft,dat op het zakelijk gedeelte te zien is dat ze in sd blijven.Nu heb ik wel al eens contact gehad met bepaalde mensen,die beroepshalve een kaartje hebben om deze te ontvangen.Omdat deze niet met een huis-tuin-keuken apparaatje werkt,is de kost misschien hoog voor hen om,om te schakelen.Om die redenen,zou ik kunnen begrijpen dat ze in sd blijven.Enkel de vraag dan,wie staat er in voor het kostenplaatje?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk en luistergelden zijn afgeschaft, nu betalen we dit versleuteld in de belastingen!

dus hebben we recht op gratis ontvangst van de Nederlandse zenders.

[Kwartje van Kok hebben we ook nooit teruggehad]

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, in Nederland via digitenne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...