Ga naar inhoud


Canal Digitaal, augustus 2014 ,SD uitzenden, TV 1-2-3


jade

Aanbevolen berichten

Ik weet wel dat een groot aantal van die grijze duiven die in o.a Spanje overwinteren nog SECA 2 kaarten gebruiken omdat zij zeggen voldoende te hebben aan het ontvangen van de SD zenders NED1, 2 en 3.

Toen ik er afgelopen winter een aantal erop wees dat het in 2014 wellicht niet meer mogelijk was om die zenders met een SECA 2 kaart te ontvangen riep het gros, nou dat zien we dan wel weer, eerst maar zien gebeuren, CD zegt wel vaker iets en dat wordt dan uiteindelijk weer uitgesteld.

 

Het gaat hier om een niet onaanzienlijk aantal en ik denk dat als CD de stap toch neemt dan zullen de meeste dit met al dan niet enig gemorrel gewoon pikken en alsnog op de SECA3 kaart plus ontvanger overstappen.

Dus ik denk dat het met het eventuele verlies wel meevalt maar dat blijft gissen omdat DC nog nooit enige cijfers hieromtrent heeft vrijgegeven.

 

Of SD verdwijnt op 19.2 is niet alleen afhankelijk van een aantal grijze duifjes in Zuid Europe.

Een groot deel van de CanalDigitaal klanten heeft nog geen HD abonnement  plus de tweede en derde kaarten die veelal ook geen HD pakket hebben van € 5,- per maand.

En aangezien er nog geen commerciele zender in SD op de 23.5 zit kan het nog wel eens erg lang gaan duren voor het SD lampje uitgaat op 19.2

Eerst zal CanalDigitaal een zeer groot aantal klanten overmoeten halen om de knip te trekken voor een paar HD zenders, waar velen nog niet eens op zitten te wachten. Decoders die nog vervangen moeten worden, schotel installaties die aangepast of vervangen moeten worden voor een grotere schotel met name in Zuid Europa. Die kosten zijn aan veel klanten niet door te rekenen, die vallen af als abonnenee want in Nederland en Belgie is er wel concurentie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12515 zitten Nederland1/2/3 en de commerciëlen behalve Veronica en RTL8. Die sd-versies zijn al uitgeschakeld.

De NPO radiozenders gaan momenteel naar Astra 3. De 11.023 wordt dus weer leeggehaald.

Alle commerciële radiozenders zitten al op Astra 3.

 

Mogelijk gaan de sd-versies Ned1/2/3 wegens de kosten per 1 augustus ook uit. (Vergelijkbaar met Veronica en RTL8)

Dan zou de 12.515 alleen nog een paar commerciële sd-versies blijven doorgeven. Dat is vast niet de bedoeling.

 

Ik denk daarom, dat het einde van ook de 12.515 in aantocht is. 1 augustus wordt in meerdere opzichten een belangrijke CD-datum.

 

Wat moet CD vervolgens nog met seca2/sd op Astra 1?

 

Alleen de 12722 van TVV zal nog een blijver zijn. (Die wordt vast niet voor niks technisch steeds aangepast, maar is inmiddels in sd al niet meer te ontvangen.)

 

(De meelift-transponders zoals die van mtv, mezzo en motorstv. laat ik hier uiteraard buiten beschouwing.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of SD verdwijnt op 19.2 is niet alleen afhankelijk van een aantal grijze duifjes in Zuid Europe.

 

Dat heb ik ook niet beweerd.

Ik wilde hiermee alleen duidelijk maken dat het vrijwillig overstappen naar een andere al dan niet betaalde ontvangstnorm niet zo gemakkelijk gaat.

Volgens mij werkt dat alleen als CD daadwerkelijk op een bepaald moment de stekker eruit trekt want dan pas zal een groot deel de overstap maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toen de zender Smilde uit de lucht ging als gevolg van de brand waren de satelliet ontvangers in Noord-Nederland ook niet aan te slepen.

Ga er maar van uit dat wanneer er geen alternatief is men niet weet hoe snel men een nieuw kaartje / ontvanger kan aanschaffen.

 

Maar zolang er beeld i op het oude kaartje zal niemand aanstalten maken om om te schakelen, wat is tenslotte dan de toegevoegde waarde?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eduard07

Ik denk dat CanalDigitaal de Astra 19,2 toch nog niet zo snel verlaat. Je moet je bedenken dat de fastscan door bijna alle ontvangers alleen maar uitgelezen kan worden via de Astra 19,2. Het zou toch een bezopen situatie zijn dat je alle Nederlandse gecodeerde zenders op de Astra 23,5 hebt zitten terwijl je voor de fastscan de Astra 19,2 nodig hebt. Alleen voor de fastscan zou je dan een dubbele kop nodig hebben. Dat geloof ik echt niet.
Nu heb je in een ander draadje wel kunnen lezen dat CanalDigitaal een bèta-software versie voor de M7 Sat 801 heeft ontwikkeld maar het duurt toch nog wel even voordat de definitieve versie via de satelliet te downloaden is. En dan moet er ook nog nieuwe software komen voor alle andere CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers. Hopelijk zijn de fabrikanten van die ontvangers al bezig om die nieuwe software te ontwikkelen maar voordat heel die operatie afgerond is, zijn we toch al wel een jaar verder. Ik verwacht dat zeker tot de zomer volgend jaar de Astra 19,2 nog door CanalDigitaal gebruikt wordt zij het wel dat er steeds meer zenders gaan verdwijnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12515 zitten Nederland1/2/3 en de commerciëlen behalve Veronica en RTL8. Die sd-versies zijn al uitgeschakeld.

De NPO radiozenders gaan momenteel naar Astra 3. De 11.023 wordt dus weer leeggehaald.

Alle commerciële radiozenders zitten al op Astra 3.

 

 

Beste Eduard07

 

De SD zenders zijn niet weg te denken, CanalDigitaal heeft nog veel te veel abonnementen lopen zonder HD.

Waarschijnlijk is alleen het Top pakket voor 100% HD.

Voor de overige pakketten van Entertainment tot Set Top Box pakket is dat bij lange na niet het geval.

Dan zijn er nog de tweede en derde kaartjes waarvan de meeste zonder een HD pakket.

Gevolg is dat de commercielen zenders dan niet meer ontvangen kunnen worden op een groot aantal kaarten en

dat zal CanalDigitaal niet in dank worden afgenomen.

SD afsluiten gaat CanalDigitaal veel klanten kosten die dan terug gaan naar de Kabel of ITV nemen.

 

CanalDigitaal weet dat duvels goed dus houden ze zich stil en laten je leven in onzekerheid in de hoop dat er door

die onzekerheid HD abonnementen afgesloten worden. Een win win situatie om de onzekerheid te handhaven voor CanalDigitaal.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, johan45,

 

Jullie hebben beiden een punt.

Echter, ik stel vast dat CD niet ophoudt met verdere afbouw van SD op Astra 1.

Na de vele overstappen van vele zenders, dacht ik ook dat het wel weer een poosje "rustig" zou blijven op de Astra 1 met 2 CD transponders en 1 TVV.

 

Maar het proces stopt niet.

SD-versies Veronica en RTL8 weg en nu de overstap van de NPO-radiozenders.

Inderdaad Sprietje, de fastscan is nu eindelijk begonnen met de overstap naar Astra 3.

De NPO betaalt niet meer aan de (dubbele) sat dekking.

Het lijkt erop dat - om welke reden dan ook - CD wel z.s.m. af wil van de (dure) Astra 1. Er zal inmiddels wel weer een kosten/baten-sommetje op papier staan.

 

1 augustus zal duidelijk moeten worden hoe lang het leven is dat de 12.515 nog beschoren is.

Wellicht hebben jullie gelijk, maar voor hetzelfde geld gaat CD de trukendoos weer opentrekken. Zou niet de eerste keer zijn dat CD zijn klanten met iets overvalt. Of wel?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een groei markt is het mogelijk om bokkesprongen te maken. Dat is hier niet -meer- het geval..

De markt voor CanalDigitaal wordt in Nederland kleiner door toenemende concurentie.

Eerst was het Ziggo met zijn wifi hotspots en UPC heeft dit nu ook. Nog even en dan Ziggo en UPC één bedrijf

en dan wordt het wifi netwerk wel heel erg groot. CanalDigitaal kan dit niet bieden.

Maar zo zijn er nog veel meer mogelijkheden bij Ziggo en UPC waar ze bij CanalDigitaal alleen maar van kunnen dromen.

Alleen met een enigma2 decoder krijg je de extra mogelijkheden -en meer- die Ziggo en UPC je standaard bieden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die xtra kaarten zou ik me geen zorgen maken.

Bij een afschakeling van sd zal zeker de hd variant ervoor in de plaats komen

omdat anders bijna alle commerielen opde extra kaartjes wegvallen.

Wellicht wordt het extra kaartje hierdoor wat duurder en wordt het hd pakket,

welk door de standaard hd geworden commercielen flink uitgekleed is, wel iets goedkoper.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zorgen maken is inderdaad niet nodig, het is een probleem voor CanalDigitaal en niet mijn probleem.

En dat wil ik graag zou houden, ik kan dat overigens iedereen aanraden, het is namelijk erg goed voor je bloeddruk.

 

Het 2e en 3e kaart je voorzien van alleen de HD zenders is een mogelijkheid.

Dat hadden ze al veel eerder moeten doen, het is nu slechts een goedkoop afstreksel wat eigenlijk gratis geleverd zou moeten worden.

Een prijs verhoging ligt naar mijn mening niet voor de hand. Er staan tenslotte geen extra kosten voor CanalDigitaal tegen over.

En bij andere providers betaal je niets, de concurentie positie van CanalDigitaal is hierdoor toch al niet erg sterk.

 

Maar belangrijker is toch dat de hoofd abonnementen nog lang niet allemaal in HD zijn.

Dat probleem zal meer euro's kosten als alles verhuist naar de Astra 23.5

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je nu combinatiepakketten all in one gaat bekijken zul je tot de geruststellende conclusie komen dat je beter af bent met een nieuw abo nemen t.o.v. je huidig abo

(ook het huidige abo bij canal digitaal OF tvVlaanderen is te duur)

 

ze bellen jou niet zomaar om je een beter aanbod te doen voor een all in one

ze bellen je om je als klant te behouden (dat is toch logisch gezien de concurrenten)

 

nadat je gebeld werd ga je eens de markt verkennen

(tenminste dat is een snuggere eerste actie, lijkt me)

 

Nu is alles behalve Cameel Digitaal goedkoper...

Je vraagt je eigenlijk af of M7 van die satelliet meuk af wil komen... en wel zo snel mogelijk gezien hun verlies posten

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons ook geen digitenne ontvangst, alleen satelliet.

 

Na email contact met de NPO  alles doorgestuurd aan de commisariaat  van de media want bij de NPO kan men niet lezen blijkbaar .

Ook aangekaart mensen in de buitengebieden die nu vanaf augustus wel betalen maar niets meer kunnen kijken mits men dus xtra moet betalen .

Weet uit mijn tijd dat er genoeg mensen juist alleen de NPO op hun kaart hadden daar zij geen behoefte hadden aan die commerciele meuk .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat U naar NPO hebt doorgestuurd, maar ik ben bang dat men daar geen mail leest, Ik heb na twee weken nog geen antwoordt van NPO. Ook niet naar hun andere email adres, en telefonisch worden er geen vragen beantwoordt, kan alleen per mail, aldus de telefoniste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel merkwaardig dat CD nog extra vraagt voor de hd kanalen,terwijl andere ze zonder meerprijs doorgeven.

Maar ik denk wel dat de oudere generatie (alsook mijn ouders) zullen blijven gebruik maken van de 19°.Daar vele duitse fta zenders zitten,die deze generatie bekijkt.

Nu maar hopen,dat de iets oudere gekeurd M7 ontvangers ook een update krijgen als ze de fastscan van de 19° zouden weghalen.

Maar je zou haast denken,zolang het extra abonnemeentsgeld van die Hd kanalen meer opbrengt,dan de besparingen die ze zouden doen om de sd variant uit te schakelen,de situatie nog een tijdje zal blijven bestaan.

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel (betaalde) klanten nog gebruik maken van een ontvanger die enkel sd aankan?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat U naar NPO hebt doorgestuurd, maar ik ben bang dat men daar geen mail leest, Ik heb na twee weken nog geen antwoordt van NPO. Ook niet naar hun andere email adres, en telefonisch worden er geen vragen beantwoordt, kan alleen per mail, aldus de telefoniI

 

Ik heb wel antwoordt van ze gehad via email maar men blijft vasthouden aan hun standpunten waar ik hier inhoudelijk me niet over uitlaat .

IK heb bijna elke dag mail contact met ze gehad en binnen 5 minuten altijd antwoordt .

Alle mail contact door gestuurd naar het commisariaat van media met bijgeleidend emailtje , er wordt dus wel degelijk gelezen en geantwoordt .

Nu even dat emailtje afwachten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...