Ga naar inhoud


welke schotel en lnb voor goede hd ontvangst astra 1-3 in spanje


moraira

Aanbevolen berichten

 

ik stel deze vraag voor mijn ouders die in spanje wonen.

zij hebben vorige week door de lokale schotelboer een nieuwe hd decoder laten plaatsen omdat ze nog een sd decoder hadden en ze ook hd en de weggevallen zenders wilden. ze hadden een triax 64 schotel met een duo lnb quad van canal digitaal. na het plaatsen van de nieuwe decoder door de schotelboer hadden ze veel last van blokkerig beeld en vastlopen van het beeld. toen is hij terug geweest en heeft de schotel opnieuw uitgericht. dit hielp niet veel en toen heeft hij een grotere schotel geplaatst en de originele lnb erop gezet.dit heeft wel wat geholpen maar het beeld loopt nog regelmatig vast.

nu is mijn vraag na het lezen van een aantal artikelen hier op het forum of dit wel kan want vlgs. mij past deze lnb niet op een grotere schotel. kan iemand aangeven welke lnb ze nodig hebben en de schotelmaat voor drie decoders voor astra 19.2 en 23.5 in moraira in spanje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan ik wel aangeven maar dan moet ik eerst weten hoe groot de schotel is die hij nu geplaatst heeft, dus de breedte en de hoogte.

Het is toch treurig dat die satellietinstallateurs niet eens weten dat een duo-lnb of monoblock alleen maar op een bepaalde schotelmaat past en dat je die niet zomaar op een grotere schotel kunt plaatsen.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een schotel van 80 cm hoog en 70 cm breed.

er zit een lnb van canal digitaal op, de duo lnb quad.

hier zitten drie decoders op aangesloten, 2 maal een dreambox 600 pvr voor sd ontvangst

in slaapkamers en 1 maal een ferguson ariva 102E voor in de woonkamer voor HD weergave.

de klem van de arm zit om de 23.5 horn van de lnb.

ik heb nog wat foto's maar weet niet hoe ik die moet toevoegen hier want ik ben nogal nieuw met forums.

Link naar reactie
Delen op andere sites

om foto's toe te voegen , gebruik volledige editor rechts onder ,waar je een bericht kun plaatsen

en dan links onder bijlagen toevoegen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien past deze schotel niet goed bij deze lnb, maar het is wel zo

dat zenders van de 23,5 goed te ontvangen moeten zijn,want de lnb van de 23

zit in klem, heeft de schotel wel vrij uit zicht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is de verdraaiing van de lnb niet op de correcte hoek ingesteld.  Dit wordt verhinderd door het lipje van de lnb houder.

Vraag aan de installateur om een Triax80 schotel te monteren in plaats van de schotel die hij nu geplaatst heeft.

Anders moet hij maar een stukje van het lipje wegvijlen.

De lnb is ontworpen voor een 60cm schotel, maar werkt in Moraira ook nog op een 80 cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste moraira

Ik heb het even uitgerekend maar in Moraira moeten de koppen 50mm uit elkaar staan hart op hart. Bij de CanalDigitaal duo-lnb staan de koppen 38mm van elkaar hart op hart. Dat is dus liefst 12mm verkeerd. Geen wonder dat dat niet gaat lukken.
Je moet een duo-lnb nemen voor een schotelmaat van 80-85cm. Dit wordt ook wel een 4,3 graden monoblock genoemd. Hiervan staan de koppen 53mm uit elkaar hart op hart. De afwijking van 3mm is te verwaarlozen.
Verder moet inderdaad de kop van de 23,5 in de klem staan.
De duo-lnb moest wel heel erg schuin gemonteerd worden door de bevestigingslip van de klem want hij kon er alleen maar onder.
De juiste schuinte van de duo-lnb moet 19 graden zijn en dat is met het geadviseerde monoblock ook prima in te stellen.

Ik weet niet of die schotel installateur zelf ook duo-lnb's heeft? Ik acht de kans niet zo groot als je vier aansluitingen nodig hebt. Je kunt hem ook vanuit Nederland opsturen.
Een prima monoblock is de Inverto: Quad Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-QUDM21-MNO43-8PP
http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36
In Nederland koop je die voor €62,- inclusief verzendkosten.

Als bijlage nog een hoek van 19 graden. Even uitprinten en uitknippen en achter op het monoblock plakken. Dan kun je precies zien wanneer die 19 graden schuin staat.
 

post-60869-0-87990800-1401693014.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt satencom, spotter en vooral sprietje voor je zeer duidelijke uitleg.

Hier wordt ik heel blij van. ik heb al een Inverto: Quad Monoblock 23mm LNB ,4.3°

besteld en had hem voor 45,90 EUR incl. 5,95 EUR verzendkosten.

Ga hem nu opsturen naar spanje en als ik wat weet zal ik het laten horen.

alvast hartelijk bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nu blijft er voor mij nog altijd een vraag open, heeft de schotel wel vrij uit zicht

zo als de schotel nu is uit gericht, moet je de 23,5 goed kunnen ontvangen

dat zal niet veranderen bij  de nieuwe lnb , het kan natuurlijk zo zijn, dat schotel niet goed is

uitgericht 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi satencom, ja de schotel heeft vrij uitzicht. het huis ligt tegen een bergrug en de huizen ervoor liggen lager.

beetje zoals in wijngaarden waar ze van die terrassen tegen de berghelling maken.

dus het uitzicht voor de schotel is vrij van obstakels.

ik ga de lnb naar spanje sturen en hoop dat de lokale schotelboer hem hiermee afgesteld krijgt.

ik laat nog wel weten wat er van terecht is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe lnb zal wel werken voor de twee satellieten,ik vind het een beetje vreemd

dat 23,5 nu niet goed werkt,dan nu maar hopen dat hij niet goed staat uit gericht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heeft de installateur de schotel dusdanig afgesteld zodat de 19.2 ook nog een redelijk signaal heeft.

Een beetje naast Astra 23.5 dus om signaal te houden op de Astra 19.2

Dat krijg je als je niet het juiste mono block monteert.

 

Komt vast wel goed nu met het nieuwe mono block.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...