satencom Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Johan Natuurlijk dat zou best kunnen Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
spotter Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Misschien is het enkel noodzakelijk om je lnb een paar graden te verdraaien in tegenwijzerzin. Dat wordt verhinderd door de klem waar je huidige lnb in zit. Met een andere lnb krijg je dan identiek hetzelfde probleem. Ik zou de Brico-schotel meteen vervangen door een Triax schotel. In de Triax-klem kan je de lnb-hoek continu instellen tussen -150° en +40°. Het is niet zomaar dat CD en TVV enkel een Triax schotel verkopen.
Sprietje Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Nee spotter, met een duo-lnb voor een 80cm-schotel staan de pijpjes 15mm verder uit elkaar en dan raken die de lip van de lnb-klem helemaal niet meer. De juiste schuinte is dan prima in te stellen.
spotter Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 OK Sprietje, des te beter voor de TS. Hier in Torrevieja ontvangen wij alles perfect met een Triax 80 en de originele CD/TVV lnb. Zelfs het beeld op alle National Geographic kanalen bleef perfect tijdens een recente flinke regenbui. Enkel een Triax 80 schotel met een Vyzion duo lnb verloor de meeste kanalen tijdens dezelfde regenbui. Ik zal eens gaan meten hoe ver die pijpjes uit mekaar staan.
Sprietje Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Tja, beste spotter, wat is een Triax 80? Die bestaat namelijk niet. Er bestaat een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog en er bestaat een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog op de spiegel gemeten.Mijn ervaring is dat Net. Geo. Wild HD als eerste niet goed te ontvangen is. Dat hoeft niet altijd met een regenbui te zijn, dat kan ook in de zomer op een flinke hete dag zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen