Ga naar inhoud


welke schotel en lnb voor goede hd ontvangst astra 1-3 in spanje


moraira

Aanbevolen berichten


Misschien is het enkel noodzakelijk om je lnb een paar graden te verdraaien in tegenwijzerzin. Dat wordt verhinderd door de klem waar je huidige lnb in zit. Met een andere lnb krijg je dan identiek hetzelfde probleem.

Ik zou de Brico-schotel meteen vervangen door een Triax schotel. In de Triax-klem kan je de lnb-hoek continu instellen tussen -150° en +40°. Het is niet zomaar dat CD en TVV enkel een Triax schotel verkopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK  Sprietje, des te beter voor de TS.

Hier in Torrevieja ontvangen wij alles perfect met een Triax 80 en de originele CD/TVV lnb. Zelfs het beeld op alle National Geographic  

kanalen bleef perfect tijdens een recente flinke regenbui.

Enkel een Triax 80 schotel met een Vyzion duo lnb verloor de meeste kanalen tijdens dezelfde regenbui. Ik zal  eens gaan meten hoe ver die pijpjes uit mekaar staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, beste spotter, wat is een Triax 80? Die bestaat namelijk niet. Er bestaat een Triax 78 van 70cm breed en 78cm hoog en er bestaat een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog op de spiegel gemeten.

Mijn ervaring is dat Net. Geo. Wild HD als eerste niet goed te ontvangen is. Dat hoeft niet altijd met een regenbui te zijn, dat kan ook in de zomer op een flinke hete dag zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...