sattv4iedereen Geplaatst: 29 mei 2014 Geplaatst: 29 mei 2014 Hi, zoals je wel weet,krijgen wij belgen om de 24h een ander ip adres.Dit is elke dag tussen ongeveer 01h00 en 02h00 ' s nachts.Omdat ik dan op de koop toe een nachtuil ben en aan het bellen ben,wordt steevast onze telefoonverbinding verbroken,omdat de voip gaat via het internet,dus onderbreking internet voor ander ip is dus ook telefoon enkele minuten er uit.Heel vervelend. Nu vroeg ik mij af,of ik dat kan regelen,of als ik mijn beklag moet doen bij de provider? ik zou die liever tussen 04h00 en 05h00 zien,dan slaap ik meestal,of op zijn minst,lig soms nog wakker luisterend naar muziek. Wie weet een oplossing? Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
boudeman Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Hier in DE idem. De tijd waarin de wijziging optreedt kan echter in de router gekozen worden. Misschien in B ook?
BokkieBok Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 (aangepast) Bij sommige routers kan je dat uitstellen wanneer een ander ip adres uitgedeeld wordt. Maar dat zal vast niet mogelijk zijn bij Telenet bijvoorbeeld. Dat zijn modems/routers met een gelockte firmware en beperkte opties voor gebruikers. Daar bepaald de provider wanneer de lease vernieuwd wordt. 30 mei 2014 aangepast door BokkieBok HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
sattv4iedereen Geplaatst: 31 mei 2014 Auteur Geplaatst: 31 mei 2014 Ja,t'is geen telenet,en die hebben soms maandenlang hetzelfde ip,als de modem niet spanningsloos komt. Het is een fritz 7360.ISP is dommel. Nog niet tegengekomen,dat ik dit kan instellen. Een instelling die het verhinderd het ip adres te veranderen tijdens een telefoongesprek is ook goed,maar ook die optie heb ik niet gevonden.Je kan prioriteiten instellen,maar weet niet van dit,maar zal eens kijken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Beheerder Michel Geplaatst: 1 juni 2014 Beheerder Geplaatst: 1 juni 2014 En je hebt het dommel vast al gevraagd....... toch? Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
iemand Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 KZou toch de provider ook eens vragen. Tijdstip wordt door hun config bepaald. En tegelijkertijd vragen waarom dit elke dag moet. gr. Erik
Moderator ceesv Geplaatst: 1 juni 2014 Moderator Geplaatst: 1 juni 2014 In een Fritz! modem kan je bij uitgebreide verbindingsinstellingen het tijdstip van de onderbreking instellen, bij mij staat die tussen 5 en 6 uur ingesteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 1 juni 2014 Beheerder Geplaatst: 1 juni 2014 Volgens mij doet dommel gewoon iedere nacht zelf een een fysieke herstart van de dhcp server. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Big fellow Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Volgens mij doet dommel gewoon iedere nacht zelf een een fysieke herstart van de dhcp server. <offtopic>Zou het een Windows server zijn?</offtopic> “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
sattv4iedereen Geplaatst: 7 juni 2014 Auteur Geplaatst: 7 juni 2014 @ceesv,zal een kijken,maar heb het nog niet gezien. @michel,ik zal hen dat eens vragen,want ik hing hen toch mailen,of er iets veranderd is,want blijkbaar regent het hier geen klachten,dat voipbuster niet meer werkt.Is het op geheel xDSL gebied?Want zowel bij dommel als bij scarlet beiden xDSL,werkt het niet.Het windows programma trouwens wel. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen