Ga naar inhoud


Vu+ Duo 2 Quad tuner. Hoeveel opnames?


Jokke

Aanbevolen berichten

Goedemorgen heren,

Ik ben van plan om een Vu+ Duo 2 aan te schaffen, maar ik ben een beetje in de war :-).
Aangezien ik niet helemaal op de hoogte ben van de werking van de tuners en dergelijke had ik een kleine vraag.
Als ik een Quad tuner aanschaf en ik heb een Quad LNB hoeveel opnames zou ik dan kunnen doen tegelijkertijd.
Ik versta hier dan onder op volgende zenders (Rtl4, Sbs6, History HD, Veronica,...). Allemaal HD trouwens.
Indien nodig heb ik een 2de canal digitaal kaart om aan te sluiten (ik weet niet of dit iets uitmaakt).
Is het dan ook nodig om effectief 4 kabels te leggen of kan er ook doorgelust worden?
Ik weet dat dit nogal veel vragen zijn, maar met google alleen kom ik er totaal niet uit.
Ik veronderstel toch dat de Vu+ Duo 2 de beste ontvanger is op dit ogenblik?
Het is voor mij belangrijk om zoveel mogelijk opnames tegelijkertijd te doen.

Alvast bedankt :-)
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


de beperking zit niet in de box maar in je kaart, er zit een Sid limit op van vier. ;)

dat wil zeggen je vier gecodeerde opnames simultaan kan doen, van fta zenders zijn er dat veel meer.

 

indien je 4 volwaardige tuners wil hebben moet je inderdaad 4 kabels aansluiten op de box.

je kan ook doorlussen maar dan zit je met beperkingen.

 

en inderdaad de duo2 is een uitstekende ontvanger, je kan ook eens kijken naar de ET10000.

 

grtz Philip

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je 4 tuners hebt kan je locken op 4 transponders, en dan hangt het er een beetje vanaf hoeveel kanalen er gemultiplexed worden op die transponder hoeveel je er zou kunnen doen.

 

Ik heb ooit eens met een vuduo 8 streams tegelijk opgenomen zonder problemen, ik heb geen idee hoe ver je zou kunnen komen met een duo2. Je zou kunnen doorlussen, maar dat levert beperkingen op omdat de tuner doorgelust is zelf niet meer kan bepalen naar welke satelliet je kan kijken, en ook de polarisatie (horizontaal / vertikaal) kan niet meer worden gekozen door de doorgeluste tuner.

 

Je zult hoe dan ook inderdaad een tweede kaartje nodig hebben, want anders is het bij de 5e opname voorbij voor alle opnames omdat je cd kaartje dan in strafmode schiet.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp (allemaal een beetje ingewikkeld voor een leek :-) ), dan kan ik in het slechtste geval met 2 * dualtuner en 2 canal digitaal kaartjes 4 opnames simultaan doen?

Met een beetje geluk (afhankelijk van het multiplex verhaal) veel meer?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat klopt. Ik heb het zelf niet geprobeerd, zal zo eens kijken hoe ver ik kom met 3 tuners :)

 

4 hd free to air engelse kanalen, en nog een sd kanaal tegelijk, alle opnames correct gemaakt en konden worden bekeken.

 

met 3 tuners dan, ik heb 1 twin en 1 single dvb-s2 tuner in mijn duo2. RTL4-RTL5-RTL7-RTL8 zitten allemaal op transponder 2308, dus die 4 kan je al met 1 tuner afhandelen.

 

Veronica HD zit op dezelfde transponder als net5 hd en ned1 hd en ned 2 HD, dus met de nederlandse kanalenindeling zou je aardig wat moeten kunnen opnemen. Ik heb echter maar 1 kaartje dus meer dan 4 tegelijk gaat niet werken omdat ze niet gedecodeerd worden.

 

kijk hier eens naar de transponder indeling.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is duidelijk dat de aantal tuners die vrij beschikbaar zijn het eerste uitgangspunt is

dus ja quad LNB aansluiten en 4 tuners gaat prima > betekend > 4 opnames (allemaal unieke polariteit)

 

doorlussen wil ik niet/nooit over praten :P 

 

als je nu de QPSK en 8PSK zenders van canal digitaal bekijkt is wel wat anders aan de hand

die staan op 8 transponders verdeeld op 23,5 Oost

 

8 transponders is meer dan 4 vrije tuners > boing > =4

ga je echter naar 1 transponder en neemt dan verschillende zenders op die ene transponder dan raak je ook aan een grens maar haalt het dubbele > =8

 

de SID beperking van de smartcard is er dan ook nog van die lieve zeer gewaardeerde paytv provider :sick:

naast de effectieve softcam

 

je duo2 kan heel veel tegelijk demuxen en dus ook naar je hdd opnemen

maar met 4 tuners is 4 normaal en 8 maximaal

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...