Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goede morgen allemaal,

Momenteel heb ik thuis (Ziggo) een Dreambox 800HD se staan en wil deze graag vervangen voor een Xtrend 6500, nu kan je deze met verschillende tuners laten uitvoeren en ik wil graag een kabel en een sat tuner erin laten zetten. Nu heb ik thuis dus Ziggo en wil misschien ook wel Canal Digitaal laten komen voor een installatie en deze dan te gebruiken voor 3 aansluitingen bij de kids op de slaapkamers (ipv Digitenne) en ook dan CD op die ET6500 aansluiten.

Nu is mijn vraag, kan ik beide providers (Ziggo en CD) dan gebruiken op de 6500 en kan ik dan schakelen tussen deze 2 icm CCcam?

Hoor graag jullie reacties.

Geplaatst:

Maar om toch antwoord te geven op je vraag, met een ET9500 met daarin een DVB-S2 en een DVB-C tuner kan dat prima.

Net zoals je dat nu al doet op je DM800HD-SE.

Mag ik vragen wat de reden is om Canal Digitaal erbij te nemen?

Je kan ook nog overwegen de nieuwere ET8000 (3 tuners) of de ET10000 (vier tuners) te kopen.

Weer iets beter qua specificaties en meer vrijheid als je werkt opnemen en kijken tegelijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Alex1970,

Thx voor je reply.

De reden is omdat we nu nog 3 abbo's (voor de kids op de slaapkamers) hebben bij Digitenne en de ontvangst ervan is bar slecht te noemen.

Geplaatst: (aangepast)

Maar als je Ziggo hebt, kan je die toch over je TV's verdelen? In ieder geval kan elke TV het analoge signaal van de kabel ontvangen.

Bij Digitenne heb je voor drie TV's overigens maar één abonnement nodig, op dat ene abonnement kan je twee extra kaarten gratis aanmelden welke dan ook hetzelfde pakket hebben als op de eerste kaart.

Dit i.t.t. Canal Digitaal waar je op je tweede en derde kaart een kleiner pakket krijgt en daar ook nog eens voor moet betalen.

Tenzij je één kaart gaat cardsharen natuurlijk, wat tussen een Xtrend en een Dreambox prima kan.

Ziggo en Digitenne kunnen ook geshared worden overigens.

Bij een belabberde Digitenne-ontvangst zou je kunnen denken aan het plaatsen van één gezamenlijke antenne op zolder of op dak of in ieder geval een buitenantenne in de richting van de zender.

Maar mijn vraag was meer gericht op het feit dat je satelliet met kabel wilt combineren terwijl één aanbieder voldoende kan zijn.

Als je satelliet wilt aanleggen voor meerdere TV's kan je dat ook voor kabel of Digitenne doen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...