Ga naar inhoud


schroevendraaier dm8000


dolphs

Aanbevolen berichten

mede hobbyisten

 

hier voor mij staat een dreambox 8000 en de extra tunertjes dienen te worden losgeschroefd.

Nu weet ik even niet of ik daar een inbussleuteltje voor kan gebruiken, of een torx ( of is dat hetzelfde? ).

Zodra ik weet wat ik nodig heb, kan ik naar de vakhandel op de hoek en kan ik de tuners losmaken.

 

Mocht iemand weten of het bijvoorbeeld torx T2 is of inbus 2, graag verneem ik het.

Alvast dank!

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Bij een originele DM8000 is alles gewoon kruis (philips) en de tuners worden gestoken en niet geschroefd.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ michel - deze bak komt tijdens betatest nog van Lünen weg, dus laat je insinuaties dat het om een clone gaat ajb.

 

Wbt insteken dat klopt allemaal, echter het gaat mij om de twee extra tuners, in het midden zit een schroefje en heb dus geen idee of dat gewoon een kruis is - ik kan het nauwelijks onderscheiden en heb geen juiste schroevendraaier ( meer ). Het mini schroefje is om de beugeltjes eraf te halen, zo wellicht duidelijker?

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik insinueer helemaal niets. Ik bedoelde daarmee, dat als dat ding zich nog in ORIGINELE staat bevind, er gewoon kruiskopjes in zitten.

 

Maar je zoekt het verder zelf maar uit. Mijn reactie (hulp) wordt niet op prijs gesteld zie ik wel.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren in belgie,in een winkel net een aanbieding geweest om dergelijke problemen op te lossen.

Je kan dit nog redden,maar weet eigenlijk ook niet,hoe zo'n setje noemt.

Maar zoals michel zegt,is het een sterreschroef. Die onjuist behandeld is,door een verkeerde schroevendraaier,of iemand die totaal geen verstand heeft om met dergelijk materiaal om te gaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vrij zeker van dat er met een kruiskop is gerommeld ( een die dus niet goed sloot ) en voorts kennis, ach ja ;)

wellicht iets van een elastiek of zelfs grof geweld secondelijm erin frutten ( te klein ) en nog eens proberen

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zulke problemen los ik op met een kleine kniptang. De ene kant van de scherpe bek zet ik in het midden, de andere kant aan de rand, goed knijpen en dan draaien.

Met wat handigheid en vernunft is die schroef er zo uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht het niet lukken door plaats gebrek, als laatste redmiddel kan je nog altijd met een kleine ijzerzaag een groefje zagen in de schroef, zodat er een platte schroevendraaier op past

Op die manier heb ik al tal van hardnekkige schroeven er uit gekregen.

$_82.JPG

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de manier van de IJzerbout, zo doe ik het ook altijd

 

Ik heet ook niet voor niets Drs. IJzerbout. :grin:

 

Je moet zien dat je een klein tangetje ziet te bemachtigen.

De combinatie-tang methode van Sjaak(k) lijkit me minder goed omdat je nauwelijks plaats hebt om te draaien. En het is hier geen loodgietersforum.

Maar in ieder geval met een beetje keuze aan gereedschap kom je er wel uit.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

allen hartelijk dank voor het meedenken. Die schroefkes zijn eruit en intussen dvb-t en dvbs2 tuner in mijn dm8000 gestopt en dan kan ze elders worden ingezet, nogmaals dank voor uw suggesties. Uiteindelijke oplossing kwam dichtbij die van Drs Ijzerbout/ Sjaak(k) en bovendien dozis geluk dat die kleine #$%@ schroefkes meedraaiden.

aangepast door dolphs

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...