Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd, wanneer juist is onbekend, kan ik niet meer tegelijk zappen /kijken op een kanaal en opnemen op een ander kanaal.

Ik 2 tuners  A en B die beide goed werken als er geen opname loopt..

Als een geplande opname start kan ik blijven kijken naar het kanaal dat dan open is en ook nog zappen naar het opname kanaal. Maar dan kan ik niet meer terug naar het kijk kanaal of enig ander kanaal met uitzondering van alle FTA kanalen.

Voorkeur tuner staat op auto en record tuner staat op B .

Enig idee waar ik moet gaan zoeken?

Open pli 4.0 is redelijk recent van ergens in april begin mei

grts.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

Welke softcam gebruik je?of gebruik je een module?

aangezien,dat je tijdens een opname wel alle vrije kanalen kan zien,lijkt de hardware en de tunerconfiguratie in orde te zijn.

Als dit enkel niet lukt met gecodeerde zenders,zou ik haast denken,dat je de fout moet zoeken in de softcam de configuratie ervan,of de kaart,of beiden.

Ook vermeld je het type dreambox niet.

Als je oscam draait,is het misschien goed,daar een topic te starten met je configuratie's,er zitten er daar wel in,die je de fout en de verbetering kunnen zeggen.Ik niet,kan er met moeite mee overweg.

Dit wel als je de conclusie hebt,dat het de softcam is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

CCCam 2.3.0 maar ook getest met cccam 2.0.9.

Ik zal eens naar de config kijken

Dreambox 8000 staat in de handtekening

Bedankt

grts

Geplaatst:

record tuner afzetten.(dus op auto) ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Jammer genoeg is rec op auto ook de oplossing niet.

grts

Geplaatst:

Alle pluggen goed aangedraaid?

Geen draadjes van de mantel die per ongeluk de koperen kern van de coaxkabel raken?

Coaxkabel in orde?

Treed dit probleem op bij alle LNB's of alleen op één LNB?

Zijn het single of twin LNB;s.

Het zou kunnen zijn dat je LNB niet goed functioneert.

Misschien is je image niet in orde.

Probeer eens het image dat je er voorheen op had (voor pli 4.0)

Maak wel een back-up van je settings en cccam config.

Schrijf ook je tunerconfiguratie op.

Hebben tuner A en B een eigen kabel of heb je één kabel?

Heb je één switch of twee?

Deze tuners functioneren het beste als ze een eigen coaxkabel hebben, die via een eigen switch naar twin LNB's gaan.

Het zou kunnen zijn dat je switch niet goed functioneert.

Kun je zowel HD als SD kanalen bekijken met één tuner?

Probeer eerst tuner A dan tuner B.

Het zou kunnen zijn dat je tuner defect is.

Hoop dat het je image is, dat is namelijk het "eenvoudigst" te verhelpen.

Geplaatst:

Ik lees,dat als hij iets opneemt,het zappen op FTA kanalen perfect werkt.Dus zou ik durven zeggen,dat de instelling van de tuner goed is,en dat de bedrading naar de lnb,en dat die ook goed zijn.

Hij heeft blijkbaar een probleem,als hij opneemt,en wilt zappen op andere gecodeerde zenders.

Ik zou dan durven denken,dat er iets mankeert,bij het decoderen.

Maar dat kan zoveel zijn,dit kan een verkeerde instelling zijn in cccam.cfg,of een probleem bij de kaart,of mogelijks een foutje in de firmware geslopen.

Probeer eens op te nemen van een FTA zender,bvb ard HD,en zap dan eens op gecodeerde zenders.Heb je overal beeld,dan denk ik,dat er een probleem is om 2 zenders tegelijkertijd te decoderen.Nu weet ik echt niet waar ik het zou moeten zoeken,maar anderen,kunnen hiermee misschien weg.

Is die enige onbekende tijd,na het plaatsen van pli 4.0? of terzelfder tijde?

Kijk even of je kaart de i4a firmware bezit,maar ik denk,van wel aangezien het vroeger werkte.

Je kan wachten en zien of er anderen oplossingen bieden inzake het mogelijk probleem om 2 kanalen te decoderen,of je kan een andere pli 4.0 proberen en herbeginnen.

Als het dan nog niet lukt,dan weet ik het ook niet meer.

Maar volgens mij is het probleem om 2 zenders tegelijkertijd te decoderen.dus daarom mijn test voorstel om op te nemen op een fta zender,en dan eens hartenlust zappen op gecodeerde zenders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Heb op mijn DM8000 de beide tuners op "AUTO" staan. ook OpenPli 4.0 erop. Gebruik CCCam 2.2.1 en 'uiteraard' geen CI Module. Opnemen en afspelen gaat bij mij vlekkeloos.. Heb ook geen exotische plugins of wat geladen. Misschien een idee om de box eens schoon te flashen en helemaal te rebooten..

Geplaatst:

ArdHD opnemen en zappen naar BBCen ZDFHD en andere FTA gaat foutloos

Maar een gecodeerde zender openen gaat niet.

Ik denk dat inderdaad het probleem ligt bij het decoderen van 2 zenders tegelijk.

Ik meen dat het ergens is ontstaan toen ik voor een tweetal maanden van flashen naar online updates ben

gegaan maar helemaal zeker ben ik niet.

Ik heb nog een paar backups staan met dflash van voorheen.

Ik zal deze eens terugzetten en indien geen resultaat de nfi van vandaag flashen.

Als dat allemaal niet helpt weet ik het ook niet meer.

Ik heb dezelfde instellingen als Mimisiku.

grts

Geplaatst:

OK alles opgelost.

Een nieuwe flash en alles zoals voorheen.

allen bedankt

grts

Geplaatst:

Heb al vaker gehoord dat de online-updates van open-pli niet altijd even succesvol zijn.

Vaak is het beter om met een "vers" (nieuw) image te beginnen, je settings terug te zetten, cccam.cfg terug te zetten en je configuraties opnieuw in te voeren.

Bij mij gebeurde het dat mijn hdd niet meer werd herkent.(ook in pli)

Ook de opname paden kon ik niet meer instellen.

Had al bijna mijn hdd opnieuw geformatteerd (dus alle films weg !!!!).

Heb toen toch maar eerst eens een nieuw image geflasht.

En zie daar.........alles weer in orde.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...