Dukdalf Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Hallo, Mijn opnames gaan naar een NAS (Synology DS213j) met één schijf. Deze wil ik uitbreiden naar twee. Ik wil de tweede als volledige back-up voor de eerste gebruiken. En heb hierover enige vragen. 1. Kan ik zonder de bestaande bestanden op schijf 1 te verliezen de tweede plaatsen? (de huidige bestanden hoeven niet overgenomen te worden op de tweede schijf) 2. Als 1 kan, op welke instelling kan ik hem dan het beste zetten. ( Raid 1 zou ik zelf kiezen) 3. Kan 1 niet wat is dan de beste oplossing? Groeten. 1
winwiz Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Zorg ervoor dat de 2e schijf minimaal net zo groot is als de eerste. Kies voor SHR, Dan regelt de Synology het allemaal zelf. Effectief komt het neer op Raid 1 echter kun je later makkelijker uitbreiden. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Alleen zou ik even nazoeken of synology het omzetten van geen raid naar raid-1 ondersteunt. Anders moet je eerst je raid schijf kopiëren naar een andere schijf. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Dukdalf Geplaatst: 3 juni 2014 Auteur Geplaatst: 3 juni 2014 Het is inderdaad zo dat je dit niet zo maar kan omzetten. Bij mijn Computer zaak werd dit bevestigd. Zal dus eerst de bestanden die er nog opstaan moeten overzetten naar een andere HD. Verder zit ik nog met een probleem. De opnames die ik voordat ik een NAS had, b.v. op een Usb HD, worden nadat ze worden gewist ook inderdaad van de schijf verwijderd. Verwijderen van de NAS gaat wel, maar de bestanden blijven op de schijf bewaard in een Trash bestand. Hierdoor loopt deze op gegeven moment vol en moet ik deze via mijn Laptop het Trash bestand verwijderen. Heb ik hier een verkeerde instelling dat dit blijft staan? Groeten.
winwiz Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Dit kan dus wel. Standaard wordt de eerste schijf in SHR gezet of je moet die bewust anders hebben ingesteld. Hij kan er weinig mee omdat er maar 1 schijf is. Check dit in opslagbeheer. Als je een tweede toevoegt wordt er gevraagd of je schijf tolerantie wil of uitbreiding van capaciteit. De keuze is dan aan jou Als je het niet vertrouwd kun je altijd de extra schijf plaatsen en dan geeft de synology wel aan in opslagbeheer wat je er mee kunt doen. De trash heb je zelf aangezet. Als je naar configuratiescherm -> gedeelde map en de map kiest die je gebruikt voor je opnames hier bewerken kiest, kun je de trash in en uitschakelen. Zet hem in jouw geval dus uit. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Dukdalf Geplaatst: 7 juni 2014 Auteur Geplaatst: 7 juni 2014 Ik heb de tweede schijf geïnstalleerd wat maar liefst 10 uur duurde. Hoe kan ik nu controleren of de tweede schijf zijn werk doet? Op dit moment zie ik alleen maar de data van één schijf. Groeten.
winwiz Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 in opslagbeheer -> volume en aan de rechterkant pijltje naar beneden zodat hij uitklapt. Je krijgt dan zoiets als in de foto. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 9 juni 2014 Geplaatst: 9 juni 2014 Ja, gezien. Bedankt voor de info. En wat staat er dan? Er zijn anderen die ook wat willen leren Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Dukdalf Geplaatst: 9 juni 2014 Auteur Geplaatst: 9 juni 2014 Precies het zelfde als op de miniatuur, maar dan met mijn twee schijven, en beide even groot. Ben helaas niet kundig genoeg om een screenshot te leveren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen