Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een ubiquiti nanostation m5 waarvan de interne voeding (ic U9) stuk is. Dus niet de POE adapter.

Heeft er iemand misschien een schema , of een deel daarvan ? ik denk dat een schema van andere modellen ook kan. Bvd Frans

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Dat is een klein onderdeel van 5x5 mm met 16 aansluitingen, ik denk een mosfet ofzo. en die is kortgesloten. Er zit een spoel aan de uitgang, dus moet wel zoiets zijn. aangezien ik geen schema van dat gedeelte heb is het moeilijk zoeken. met een schema kan ik wel iets aanpassen om de voeding weer werkend te krijgen. Maar kan dit nergens vinden.

Geplaatst:

Er staat op : CB=DE G20. met de microscoop gelezen, zo klein. Ik kan er geen info ver vinden. Tevens zitten pootjes 1,2,3  aan elkaar, ook 9,10,11,12 aan elkaar en 13,14,15 aan elkaar. vandaar dat ik denk dat het een mosfet is. maar welke ?

• Moderator
Geplaatst:

Zitten er niet meerdere van dezelfde chips in?

Dan kan je iig wat meten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst: (aangepast)

helaas niet. maar het zal erg moeilijk worden zonder schema. anders wordt het een nieuwe kopen, helaas is dat 80 euro...

ik heb een printbaan doorgesneden om te kijken of de kortsluiting weg gaat, en dat is idd zo

post-30869-0-96390100-1401786906_thumb.jpg

aangepast door Frans B

• Moderator
Geplaatst:

de sluiting kan ook achter U9 zitten. je zal ook L822 aan 1 kant los moeten maken en dan meten.

Dan weet je zeker dat deze kapot is.

En zit er in dat circuit een diode? die ook even meten.Want die kan ook wel eens kapot gaan in dit soort circuits.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ik heb de spoel 822 losgemaakt, en deze brak natuurlijk. ik heb tevens een andere ubnt weten te lenen, en de spanning gemeten. achter 822 staat 3,3V. Het is dus een regulator. ik heb 3,3V eropgezet en de lampjes gingen weer aan. Het is dus echt dit onderdeel, U9. maar waar te vinden en welk type...Ben bang dat deze toch gerecycled gaat worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...