Ga naar inhoud


Goedkoopste Enigma 2 box?


sjalih

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik ga vandaag mijn SAB titan micro verkopen omdat ik met het volgende probleem zit. Ik wil een receiver hebben waarbij ik via het netwerk ook boven op mn computer tv kan kijken. Dit kan met een Enigma 2 box. De meest gebruikte is de dreambox alleen wil ik maximaal 100 euro uitgeven aan een receiver en een dreambox (niet clone) is duurder. Nu heb ik rondgekeken en kan ik een SAB unix Solo kopen voor 99 maar zijn er meer opties?
Wellicht een betere box voor hetzelfde geld? 
Bedankt!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijken op een ander apparaat zoals met een android telefoon / ipad / pc en/of tv dat kan ook zonder enigma2 receiver.

daar hebben alle providers tegenwoordig mooie aanbiedingen voor

MAAR

zelfs een aardbei met dvb-s/c/t stick

of je eigen PC met dvb-s/c/t stick is een goedkope optie

hoe duur je receiver is, boeit niemand

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed bent in herstellen,kan je soms een licht defecte enigma2 op de kop tikken voor een zeer zacht prijsje. :)

Zo heb ik mijn vu duo met het c807 defect op de kop kunnen tikken voor net geen 80€.Met vervoerskosten,de prijs van een condensator beetje tin en een beetje van mijn tijd erbij gerekend,had ik een prachtige linux enigma 2 ontvanger. :P  :D

Maar je moet bij deze zeker zijn,dat je het defect wel kan herstellen,anders is je koop "duur". :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is wel een goede tip als je niet heel veel te besteden hebt

een twin receiver enigma2 => duo tweedehands

moet je kunnen vinden voor minder dan 100 euro

 

teveel ervoor vragen is een spelletje maar teveel wensen hebben inzake zo'n receiver ook

geen fratsen erop

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide genoemde ontvangers hebben maar één Tuner ter beschikking.

Zo lang je als enige gebruiker op jouw PC / Laptop / Smartphone etc naar de TV kanalen wilt kijken is dat geen probleem.

 

Als er echter ook nog een tweede gebruiker tegelijkertijd TV wil kijken of je wilt tegelijkertijd een opname starten kan dat beperkingen opleveren.

Zolang de kanalen waar men tegelijkertijd naar kijkt zich op dezelfde satelliet - transponder - polariteit bevind is er niets aan de hand,

Op dit moment lukt het nog redelijk om de Canal Digitaal SD zenders op Astra1 - 19.2 tegelijkertijd te bekijken want daar vallen een aantal zenders nog onder de voorwaarden maar dat is binnenkort ook afgelopen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide genoemde ontvangers hebben maar één Tuner ter beschikking.

Zo lang je als enige gebruiker op jouw PC / Laptop / Smartphone etc naar de TV kanalen wilt kijken is dat geen probleem.

 

Als er echter ook nog een tweede gebruiker tegelijkertijd TV wil kijken of je wilt tegelijkertijd een opname starten kan dat beperkingen opleveren.

Zolang de kanalen waar men tegelijkertijd naar kijkt zich op dezelfde satelliet - transponder - polariteit bevind is er niets aan de hand,

Op dit moment lukt het nog redelijk om de Canal Digitaal SD zenders op Astra1 - 19.2 tegelijkertijd te bekijken want daar vallen een aantal zenders nog onder de voorwaarden maar dat is binnenkort ook afgelopen.

 

Wat ik wil is dat ik zowel beneden als boven tegelijkertijd wil kijken naar 1 sataliet (hetzij 19.2, hetzij 23.5). Maakt het uit als de kanalen HD of SD zijn voor het streamen op de computer? Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat maakt wel degelijk uit, HD vraagt nogal wat netwerk capaciteit., maar voor maximaal 100 Euro zal je echt moeten gaan zoeken naar een 2e hands ontvanger.

Isj e antenne al voorbereid voor 2 tuners?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat maakt wel degelijk uit, HD vraagt nogal wat netwerk capaciteit., maar voor maximaal 100 Euro zal je echt moeten gaan zoeken naar een 2e hands ontvanger.

Isj e antenne al voorbereid voor 2 tuners?

 

Ik heb 2 LNB's die verbonden zijn met een dyseqc. En die gaan naar de receiver. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus je hebt een kabel naar je ontvanger lopen, hetgeen betekent dat je dezelfde transponder/programma wat je beneden hebt op staan eventueel ook naar je computer kunt streamen.

 

Je zult dus beperkt zijn in je programma keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt een kabel naar je ontvanger lopen, hetgeen betekent dat je dezelfde transponder/programma wat je beneden hebt op staan eventueel ook naar je computer kunt streamen.

 

Je zult dus beperkt zijn in je programma keuze.

Wat heb ik nodig zodat ik boven iets anders kan streamen (andere transponder) dan beneden ??

aangepast door sjalih
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...