Ga naar inhoud


Goedkoopste Enigma 2 box?


sjalih

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een twin schotel en een ontvanger met 2 tuners welke tevens de mogelijkheid heeft dat 2e signaal te streamen.

 

Een simpelere en goedkopere optie is een 2e ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een twin schotel en een ontvanger met 2 tuners welke tevens de mogelijkheid heeft dat 2e signaal te streamen.

 

Een simpelere en goedkopere optie is een 2e ontvanger.

Het probleem is dat ik geen tweede kabel naar de tweede ontvanger kan brengen. vandaar dat ik het via wifi wilde doen.

aangepast door sjalih
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het overbrengen van HD content over wifi nog niet gelukt zonder haperingen.Het kan natuurlijk ook mijn hardware zijn die te licht/zwak zijn,om dat te realiseren.

Maar als je niet in de mogelijkheid bent een 2de kabel naar je receiver te brengen,dan kan je 2 zenders op een verschillende transponder niet bekijken.

Als je een receiver hebt met 2 tuners,kan je die door lussen,maar dan heb je nog belangrijke beperkingen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het overbrengen van HD content over wifi nog niet gelukt zonder haperingen.Het kan natuurlijk ook mijn hardware zijn die te licht/zwak zijn,om dat te realiseren.

Maar als je niet in de mogelijkheid bent een 2de kabel naar je receiver te brengen,dan kan je 2 zenders op een verschillende transponder niet bekijken.

Als je een receiver hebt met 2 tuners,kan je die door lussen,maar dan heb je nog belangrijke beperkingen.

Het is geen probleem dat ik boven en beneden niet tegelijkertijd naar verschillende zenders kan kijken. Kan ik wel boven via mn pc zappen?

aangepast door sjalih
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien is een Slingbox wat voor je.

En Wifi en HD werkt niet echt lekker, daarvoor is Wifi te langzaam

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel geen voorstander van,maar zou een power line adapter met een doorvoersnelheid van 200Mbps niet de oplossing kunnen zijn voor ts?is toch goedkoper dan een slingbox.

Hij mag dan wel niet beschikken over een verouderd elektriciteitsnet waar nog loden kabels gebruikt worden.

Want dan mag hij het vergeten,spreek over eigen ervaring.

  • Like 1

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel geen voorstander van,maar zou een power line adapter met een doorvoersnelheid van 200Mbps niet de oplossing kunnen zijn voor ts?is toch goedkoper dan een slingbox.

Hij mag dan wel niet beschikken over een verouderd elektriciteitsnet waar nog loden kabels gebruikt worden.

Want dan mag hij het vergeten,spreek over eigen ervaring.

Mijn sab titan was verbonden met een powerline adapter dus met de internetsnelheid zit het wel goed. Ik heb tot nu toe enkel gelezen dat de VU+ solo de video kan decoderen naar een lagere bitrate, klopt dit of kunnen ze dat allemaal?

 

 

 

Hallo,

 

Nieuwe en goedkope ontvanger met Enigma2 is de Axas E3HD voor rond de 119 euro. Goedkoper heb ik ze niet gevonden.

 

Greetz

Ik ga hier ook ff naar kijken. Thnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er wel geen voorstander van,maar zou een power line adapter met een doorvoersnelheid van 200Mbps niet de oplossing kunnen zijn voor ts?is toch goedkoper dan een slingbox.

Hij mag dan wel niet beschikken over een verouderd elektriciteitsnet waar nog loden kabels gebruikt worden.

Want dan mag hij het vergeten,spreek over eigen ervaring.

 

Een power adapter van 200Mbps gaf bij mij thuis niet voldoende snelheid voor HD.

Zelf SD haperde soms. (Ziggo én CDnl)

Bij mij moest het signaal over twee verschillende groepen, afstand ca. 8 meter.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjalih jongen toch

dat noemt men on the fly transcoderen

van resolutie A naar lagere resolutie B

dat kan een solo niet dat kan de solo2 (via de software) en de duo2 (via de hardware)

 

vergeet dat maar heel snel met je 100euro op zak

Dank tonski!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het moest enkel een opwekken zijn... opdat we niet allemaal receivertjes tegen mekaar uitspelen zonder de juiste mogelijkheden te kennen

 

koop die tweedehands solo en boven kun je prima via je powerline adapter 500Mbit kijken op je laptop of PC als beneden de VU+ solo in standby staat

zappen etc allemaal via het gebruikelijke Openwebinterface

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD over Wifi gaat hier uitstekend zonder haperingen.Heb wel een BBox3 en wifibridge boven.Deze zijn verbonden op 130 mb aan 5 ghz.En ik heb wat meer uitgegeven omdat ik dan geen extra kabels van de schotel moest bijleggen.Dure box als master en goedkopere (139 euro) als bijkomende boxen over ethernet gestreamd.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het moest enkel een opwekken zijn... opdat we niet allemaal receivertjes tegen mekaar uitspelen zonder de juiste mogelijkheden te kennen

 

koop die tweedehands solo en boven kun je prima via je powerline adapter 500Mbit kijken op je laptop of PC als beneden de VU+ solo in standby staat

zappen etc allemaal via het gebruikelijke Openwebinterface

 

Dank! Ik zal kijken voor een Vu solo. Alleen jammer dat ze voor grotere bedragen op marktplaats staan.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het streamen van HD content via een SAB unix solo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...