Ga naar inhoud


Optimale resoluties voor de VU+ Duo


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag!

 

Ik gebruik al jaren PLI 2.1 met de A/V instelling op 1080i. Nu ik een nieuwe 50" HD TV heb gekocht (zie elders) probeer ik mij wat meer te verdiepen in de verschillende resoluties.

 

Als ik rechtsonder in het zenderinformatieblok 1920x1080 zie staan heb ik inderdaad het beste beeld. Bij 720x576 is het ook nog redelijk, maar soms staat er 704x576, en dan is het beeld meestal niet best. Deze laatste resolutie is mij onbekend en ik vraag mij af of hier nog iets aan te verbeteren is?

 

Verder ben ik benieuwd of het i.v.m. beeldkwaliteit de moeite waard is om een modernere image te laden. Ik zie erg op tegen de hassle die dat met zich mee brengt m.b.t. mijn nu ideale zenderlijst.. Daarom zou ik een nieuwe image uitsluitend overwegen als dat de beeldkwaliteit echt merkbaar verbetert. Aan meer toeters en bellen heb ik geen behoefte, integendeel ;-)

 

Ik ben dankbaar voor jullie advies!

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Mimisiku

Alles is een beetje afhankelijk van elkaar. In *principe* krijg je het beste beeld als je de pixels 1:1 laat weergeven. Dit noemen ze ook wel de "native" mode. Zo hoeft de TV niets na te rekenen en komt de beeldinformatie zoals ie is opgenomen op het scherm.

 

Voor een 1920 x 1080 TV is dat dus ook de 1920 x 1080i modus. Iedere lagere resolutie wordt ge-upscaled en ieder merk TV heeft daar zo zijn eigen methode voor met wisselend resultaat.

 

Zet op de TV ook zaken als Dynamisch dit en Dynamisch dat gewoon uit. Ruisfilters uit..

 

Voor de rest is het instellingen proberen. Iedereen heeft zijn eigen idee van "het mooiste beeld" en de chip die dat bepaalt zich tussen de oren :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk advies is een goed advies... met als basis geen extra beelverbeteringen etc op TV aan zetten als er een andere beeldbron de beelden aanlevert

dus als de VU+ beeld aanlevert is alles op de TV zelf als beeldverbeteraars uit

 

maar je moet het echt zelf testen per bron selectie

dat is per merk en type nooit zomaar voor uit te zeggen (iedereen heeft andere apparaten en firmware en dus combinaties)

 

mocht je de TV met ingebouwde Tuner gebruiken met een kabel of satelliet aansluiting kan dat anders zijn

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk,dat beeldkwaliteit met pli 2.1 en 4.0 zelfde zijn (verbeter indien verkeerd,is eigen ervaring).

Als voor jouw de pli 2.1 voldoet,dan is het goed.

Mocht je toch willen upgraden,dan is je ideale settingslijst te backupen dmv dreambox edit.

Ook andere aanpassingen zijn op te slaan door gebruik van een ftp programma.Denk daarbij bvb aan config file's van mogelijks gebruikte softcam.

Als je echter een nas gebruikt,zal je de koppeling opnieuw moeten maken.

Maar of je nu echt beter beeld heb met pli 4.0 dan pli 2.1,weet ik niet,ik heb het niet kunnen ervaren,maar anderen,met een andere tv misschien wel.gebruikte tv is een plasma full hd tv merk panasonic.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor de commentaren. Ik ben al heel blij als ik niets mis met Open PLI 2.1. Vroeger heb ik veel gestoeid met o.m. Dreambox Edit maar de laatste tijd ben ik wat minder avontuurlijk...

 

Nogmaals hartelijk dank!   Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henk hier is een samenhang met nieuwe apparatuur en nieuwe images.

Ik zou toch adviseren, ofschoon un peu travaille, zet er de laatste op van jou voorkeurs image (openpli 4.0)

via dreamboxedit maak je harstikke prettig een backup van al je settings = zenders en kanaallijst en die speel je straks terug.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch  Zit in die Pli 4.0  ook een versie van CCcam ingebakken?  Zo ja, welke? En heb ik dan ook een nieuwe bootloader nodig?  Ik heb momenteel totaal probleemloos CCcam 2.2.1

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-- JA als eerste: je dient dan eerst de bootloader voor duo vooraf te flashen ( idem als de image flash procedure) dan pas het image

- cccam <> ingebakken niet maar zo een twee drie uit de feed te laden

- de diverse versies van cccam zijn er als aanbod uit de feed naar wens te laden

 

xx indien je dat allemaal niet vertrouwd dan laat het zo als die nu is op openpli 2.1

xxx wil niemand ertoe brengen iets te doen wat hij of zij niet ambieert

 

het leuke van die nieuwe versies is met de vernieuwde drivers, dat de HDMI-CEC met je randapparatuur en TV heel fijn samenwerkt

afwegen dus.

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij het doorlopen van de installatie wizard van pli4 wordt er gevraagd of er een softcam moet

worden geinstalleerd, indien je dit bevestigd wordt CCcam 2.3 automatisch geinstalleerd.

je hebt inderdaad een nieuwe bootloader nodig.

 

grtz Philip

 

Tonski was ietje sneller. ;)

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, rare nederlanders, blijkt één type canaal digitaal kaart enkel te werken met CCcam 2.2.1. :D

 

grtz Philip

 

andere softcams zitten in de feed.

aangepast door dirocca

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK  heren, dan ga ik nu afwegen ;-) 

 

Vriendelijk dank maar weer,   Ciao,   Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik VTi 6.0.8 gedownload. Uitgepakt 92.9 MB. In bovenstaand tutorial wordt niet over een bootloader gesproken, dus ik neem aan dat die niet apart nodig is? 

 

Dan ga ik moed verzamelen en wachten op een rustig moment, wss één van de komende weekeinden..

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de cccam versies kan je gewoon als ipk van het internet plukken.FTP naar de box in temp en installeren.Simpel.Ik gebruik een oudere versie 2.1.4 en dat werkt goed.De nieuwere versies zouden een backdoortje hebben.Zelf nog niet geprobeerd omdat de oude goed werkt.Ik kontroleer trouwens regelmatig of er geen medesurfers zijn op de box en heb CCcam ook beveiligd met username en password.En in de internetrouter staan geen poortjes open.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...