Ga naar inhoud


Radio weergave na 1 augustus?


paulvr

Aanbevolen berichten

Goed, tandenknarsend moeten we aanzien hoe CanalDigitaal de met ons belastinggeld geproduceerde programma´s voor een habbekrats achter de decoder mag gaan zetten om hun betaalde aanbod te verrijken, maar ik zoek tot dusver vergeefs naar informatie over radio. Weet iemand wat er na 1 augustus 2014:

 

1. met de programma's van Radio 2, 3 en 4 waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

2. met de FTA programma's van Radio 1, 5 en 6 gebeurt op dezelfde transponder?

3. wat er met BNR Nieuwsradio waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed, tandenknarsend moeten we aanzien hoe CanalDigitaal de met ons belastinggeld geproduceerde programma´s voor een habbekrats achter de decoder mag gaan zetten om hun betaalde aanbod te verrijken, maar ik zoek tot dusver vergeefs naar informatie over radio. Weet iemand wat er na 1 augustus 2014:

 

1. met de programma's van Radio 2, 3 en 4 waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

2. met de FTA programma's van Radio 1, 5 en 6 gebeurt op dezelfde transponder?

3. wat er met BNR Nieuwsradio waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

Je kan deze zenders ook ontvangen op je Enigma2 ontvanger via de streams (zie kanalenlijst Hans), misschien is dit een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

FTA zal wel fta blijven, het ging om de  FTV zenders, dat is onafhankeijk van op welke transponder ze zitten.

Of de gecodeerde radio zenders FTV gecodeerde zenders zijn?....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk alle door jou genoemde zenders en de met belastinggeld geproduceerde programma´s (behalve BNR) via de ether, FM, DAB+ of DVB-t,  GRATIS ontvangen. Dus ik begrijp je stress niet zo.

Jammer is het voor de Nederlanders die in het buitenland wonen en geen CD abbo hebben en toet nu toe enkele NPO radio zenders in fta konden ontvangen.

Maar in een eerder topic schreef ik dat er genoeg alternatieven zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is een radio,met internet aansluiting voor het beluisteren van streams ook een mogelijke oplossing voor T.S.

Maar een fm wandelradiootje van nog geen 20€,en je hebt perfect deze stations.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk is het natuurlijk belachelijk dat je in het verenigde Europa niet naar de publieke radio- en TV-zenders van de andere landen kunt luisteren dan wel kijken, de trend hierin laat ook bar weinig verbetering zien (in tegendeel).

Delta-FM


Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+
(Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, Europa is de naam van een continent, dat sommigen daar iets anders in zien....

Een land als België weet al geen eenheid te vormen.....laat staan een heel continent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA zal wel fta blijven, het ging om de FTV zenders, dat is onafhankeijk van op welke transponder ze zitten.

Of de gecodeerde radio zenders FTV gecodeerde zenders zijn?....

Ja, die zijn (nu nog wel) FTV. (Eigenlijk FTL).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan heeft Canaldigitaal dat kennelijk over het hoofd gezien, maar na 1 augustus zullen die dan ook wel op mute gaan zonder abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zes landelijke radiozenders van de NPO zijn in de toekomst alleen nog via de Astra3-satelliet op 23,5 graden oost te beluisteren. Testuitzendingen op deze satelliet zijn al begonnen.

De verhuizing van de landelijke radiozenders van de Nederlandse publieke omroep (NPO) is een direct gevolg van aflopen van de huidige distributieovereenkomst tussen de NPO en CanalDigitaal-eigenaar M7 Group. De huidige overeenkomst loopt nog tot en met 31 juli. De NPO betaalt tot dan voor de doorgifte van de drie landelijke tv-zenders en zes landelijke radiozenders via de Astra1-satelliet. Vanaf 1 augustus gaat een nieuwe distributieovereenkomst in werking waarbij M7 Group voor de doorgifte van landelijke NPO tv- en radiozenders moet betalen. De verplichte doorgifte via de Astra1-satelliet waarvan nu sprake is, vervalt hierdoor.
Astra3

M7 Group lijkt de nieuwe distributieovereenkomst aan te grijpen om in ieder geval de zes landelijke radiozenders naar de Astra3-satelliet te verhuizen. Bandbreedte op de Astra3-satelliet is goedkoper dan de Astra1-satelliet waarop de radiozenders al jarenlang op uitzenden. De zes landelijke radiozenders zijn op dit moment al via de Astra3-satelliet te ontvangen. De uitzendfrequentie is 11.914 GHz H – 27500 – 5/6. De verwachting is dat CanalDigitaal de verspreiding van de radiozenders vanaf 1 augustus via de Astra1-satelliet gaat staken. M7 Group en CanalDigitaal hebben daar echter nog geen mededelingen over gedaan.
Ongecodeerd

Of de zes landelijke NPO-radiozenders ook in de toekomst – net als nu – ongecodeerd blijven uitzenden, is nog maar de vraag. De drie landelijke tv-zenders gaan vanaf 1 augustus deel uit maken van de pakketstructuur van CanalDigitaal. Het gratis bekijken via een geregistreerde smartcard – ook wel Free To View genoemd – is dan niet meer mogelijk. Eerder liet M7 Group aan Totaal TV weten dat het nog met de NPO in gesprek is over mogelijk blijvende ongecodeerde satellietverspreiding van radiozenders.

Bron: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16415/canaldigitaal-verhuist-npo-radiozenders-naar-astra3.html
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ligt geheel in de lijn der verwachting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

 

Canal Digitaal wil hier geen munt uitslaan maar zal helaas wel moeten ivm de transponder huur kosten en de aanvoer ervan , daar ik na email contact met zowel de NPO en het Commisariaat van de media het bewijs heb dat men puur uit commerciele reden dit doen daar men niet wil beknibbelen op de salaris stookjes van bepaalde heren en dames binnen de NPO op zowel radio als tv gebied .

De NPO is uitgepraat die wil alleen maar Xtra euro's om te feesten want ook de Kabellaars moeten meer opgaan hoesten binnenkort ivm de graai drift en de bezuinigingen NPO.

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt natuurlijk alle door jou genoemde zenders en de met belastinggeld geproduceerde programma´s (behalve BNR) via de ether, FM, DAB+ of DVB-t,  GRATIS ontvangen. Dus ik begrijp je stress niet zo.

Jammer is het voor de Nederlanders die in het buitenland wonen en geen CD abbo hebben en toet nu toe enkele NPO radio zenders in fta konden ontvangen.

Maar in een eerder topic schreef ik dat er genoeg alternatieven zijn.

Tja, ik schreef al eerder dat ik soms maandenlang in Roemenié vertoef waar ik een tehuis voor zwakbegaafde jongeren leid. Daar is het wel fijn om bijvoorbeeld gewoon even op Radio 2 om te kunnen schakelen als je even relaxen wilt. Daar helpen je FM, DAB+ en dvb-t geen steek verder mee. Maar één ding begrijp ik niet: ik vroeg alleen maar om een technisch feit, namelijk de vraag wat er met het huidige Nederlandse radioaanbod via satelliet gaat gebeuren. Mag dat tegenwoordig niet meer zonder dat ik een "Moralpredigt" over die vraag krijg?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...