Ga naar inhoud


Radio weergave na 1 augustus?


paulvr

Aanbevolen berichten

@ Sprietje

 

Canal Digitaal wil hier geen munt uitslaan maar zal helaas wel moeten ivm de transponder huur kosten en de aanvoer ervan , daar ik na email contact met zowel de NPO en het Commisariaat van de media het bewijs heb dat men puur uit commerciele reden dit doen daar men niet wil beknibbelen op de salaris stookjes van bepaalde heren en dames binnen de NPO op zowel radio als tv gebied .

De NPO is uitgepraat die wil alleen maar Xtra euro's om te feesten want ook de Kabellaars moeten meer opgaan hoesten binnenkort ivm de graai drift en de bezuinigingen NPO.

Wedden dat het ineens wel kan als de NPO het aan CanalDigitaal zou verbieden om haar programma's door te geven?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

Of de zes landelijke NPO-radiozenders ook in de toekomst – net als nu – ongecodeerd blijven uitzenden, is nog maar de vraag.

 

 

Onzin, radio 2, 3 en 4 worden ook nu niet ongecodeerd via satelliet uitgezonden.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Paulvr

 

Ik wed niet dat is tegen mijn principe .

Maar denk dat in dat  de NPO echt niet zegd tegen CDS jullie mogen ons niet meer doorgeven want dan lopen zij hun beoogde euries mis die ze maar al te graag willen hebben .

Het is niet voor niets dat ik al zei dat ze bij de kabelaars ook weer gaan aankloppen , men wil die contracten ook openbreken om meer poen te pakken dus ook de kabellaars zitten straks met het probleem van hoe leg ik dit de klant weer uit dat ik weer duurder wordt als provider en hun hebben de must carry plicht !!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sprietje

 

Canal Digitaal wil hier geen munt uitslaan maar zal helaas wel moeten ivm de transponder huur kosten en de aanvoer ervan , daar ik na email contact met zowel de NPO en het Commisariaat van de media het bewijs heb dat men puur uit commerciele reden dit doen daar men niet wil beknibbelen op de salaris stookjes van bepaalde heren en dames binnen de NPO op zowel radio als tv gebied .

De NPO is uitgepraat die wil alleen maar Xtra euro's om te feesten want ook de Kabellaars moeten meer opgaan hoesten binnenkort ivm de graai drift en de bezuinigingen NPO.

 

Grappig hoe kritiekloos mensen tegenwoordig in Nederland met dit soort berichten omgaat. Je hoeft alleen maar naar de gigantische stroom van Duitse prutzendertjes op Astra 1, Engelse prutzendertjes op Astra 2 en Italiaanse nog-pruttiger-prutzendertjes op Hotbird en een hele reeks andere satellieten te kijken om te weten dat het uitzenden van drie tv programma's plus wat radio erbij niet zulke kapitalen kost als beweerd wordt. Zelfs de allerarmste landen hebben meer programma's op satelliet dan wij. Soms coderen ze daarbij hier en daar een programma als er copyright op zit, een goed voorbeeld vormen de netten Rai 1-2-3 via Hotbird, maar zo excessief krenterig als wij met ons eigen volk omgaat is geen enkel land. En dat terwijl nota bene Nederlanders veel meer dan andere nationaliteiten zich inspannen om ook buiten Nederland onze economie te bevorderen. Ik vind het nog steeds verbijsterend.

 

En als we het dan toch over CanalDigitaal hebben, die zetten wel zo'n light-codering op de Skandinavische zenders die ze mede-weergeven, naar verluidt als voorwaarde om ze tevens in hun betaalpakket te mogen opnemen. Niemand zou een CD-abonnement willen waarop de eigen publieke Tv zenders ontbreken. En dan heb ik het nog niet eens over de tientallen regionale varianten die Noorwegen, Zweden en Oostenrijk op allemaal extra frekwenties parallel uitzenden. Landen als Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië (er zijn er nog veel meer maar daarvan ben ik niet 100% zeker over de exacte regeling dus vermeld ik voor ale zekerheid hier even niet) werken al vele jaren met een systeem van een gratis decodeerkaart voor eigen burgers op basis van het feit dat die ook het belastinggeld voor de productie van die programma's betalen. Alleen Nederland kan zich als een van de rijkste landen ter wereld letterlijk niets veroorloven. Omdat hier nu eenmaal alles ten voordele van de grote internationale bedrijven moet uitpakken, de gewone burger telt niet mee.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Paulv

 

Canaldigitaal skandinavie is geen onderdeel van M7  ff een misverstand uit de weg helpen dus die mag je niet vergelijken met CDS hier .

Ik baseer mij puur op wat ik in een week tijd aan antwoorden heb gehad als reacties op mijn emails naar de NPO en het commisariaat van de media toe .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen maar naar de gigantische stroom van Duitse prutzendertjes op Astra 1, Engelse prutzendertjes op Astra 2 en Italiaanse nog-pruttiger-prutzendertjes op Hotbird en een hele reeks andere satellieten te kijken om te weten dat het uitzenden van drie tv programma's plus wat radio erbij niet zulke kapitalen kost als beweerd wordt.

 

Alleen Nederland kan zich als een van de rijkste landen ter wereld letterlijk niets veroorloven. Omdat hier nu eenmaal alles ten voordele van de grote internationale bedrijven moet uitpakken, de gewone burger telt niet mee.

 

Duitse prutzendertjes....?  Ik hoop toch echt dat je daar de ca. 70 Öffentlich Rechtlichen ARD zenders en DLF, Dkultur &Dwissen niet mee bedoelt.

Één van de rijkste landen ter wereld? Nou ja bij de top 10 zit Nederland zeker niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland zorgen de offentlich rechtliche Sendeanstallten zelf voor de distributie, maar daar betalen 40,4 miljoen huishoudens € 17,98 /maand.

Daar kan je wel een paar transponders voor huren

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed, tandenknarsend moeten we aanzien hoe CanalDigitaal de met ons belastinggeld geproduceerde programma´s voor een habbekrats achter de decoder mag gaan zetten om hun betaalde aanbod te verrijken, maar ik zoek tot dusver vergeefs naar informatie over radio. Weet iemand wat er na 1 augustus 2014:

 

1. met de programma's van Radio 2, 3 en 4 waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

2. met de FTA programma's van Radio 1, 5 en 6 gebeurt op dezelfde transponder?

3. wat er met BNR Nieuwsradio waar nu een kaart voor nodig is gebeurt?

 

 

. Maar één ding begrijp ik niet: ik vroeg alleen maar om een technisch feit, namelijk de vraag wat er met het huidige Nederlandse radioaanbod via satelliet gaat gebeuren. Mag dat tegenwoordig niet meer zonder dat ik een "Moralpredigt" over die vraag krijg?

Misschien had je de openingspost kunnen beperken tot de technische feiten en niet moeten  "inkleuren"?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitse prutzendertjes....?  Ik hoop toch echt dat je daar de ca. 70 Öffentlich Rechtlichen ARD zenders en DLF, Dkultur &Dwissen niet mee bedoelt.

Één van de rijkste landen ter wereld? Nou ja bij de top 10 zit Nederland zeker niet.

Natuurlijk niet, dat had je toch wel uit mijn andere stellingnames kunnen bedenken. Ik heb het primair over de enorme vloed van rommel zoals Fundorado,Traumgirls, Teledate, Kamasutra, Fotohandy, Maennersache, en nog vele tientallen meer, maar ook over heel plaatselijke netjes als Rhein Main TV, enfin, kijk maar eens naar o.a. 15 van dat soort zendertjes op 11.523H. En dan, als we toch over publieke Tv spreken, het feit dat NRW, een Bundesland dat aardig in omvang, welstand en bevolking met Nederland te vergelijken is, niet alleen de WDR in SD en HD uitzendt maar ook nog eens een x-aantal transponders gebruikt om elke regionale variant van het WDR (dus Duitsland 3) programma in pakweg een stuk of zestien dus in totaal maar liefst 32 varianten op Astra uit te zenden. En daarbij heb ik het nog niet eens over de radio transponder die een dikke 75 publiekrechtelijke radiozenders in uitstekende ongecodeerde vorm uitzendt op 12.266 MHz verticaal.  En de vele Italiaanse netjes die door te krappe bandbreedte doorgaans ook nog met een rotsignaal maar wel allemaal elkaar kopiërend de ether verzieken?

 

Nee, als je dat vergelijkt met de beweringen die onze o zo betrouwbare overheid van CanalDigitaal nakletst dan weet je als je even nadenkt dat we besodemieterd worden. Ik zei het al eerder, ik wil wedden dat als de overheid tegen CanalDigitaal zou zeggen "jullie mogen de NPO programma's uitsluitend in je pakket opnemen als je die netten als voorheen blijft doorgeven of anders niet" dat ze dat zonder aarzeling zouden doen. Want wat is je betaalpakket nog waard als je de meest elementaire netten Nederland 1, 2 en 3 er niet in hebt zitten? En dat zou op zich helemaal geen gek standpunt zijn want de overheid kan zeggen dat iedereen die binnen Nederland woont dat al via dvb-t kan ontvangen en dus verspreiding via de satelliet geen noodzaak is. Ik garandeer je dat CD morgen zijn ingenomen standpunt terugneemt en die netten gewoon weer zal uitzenden als tevoren omdat het ze anders veel te veel klanten gaat kosten.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De overheid is omgeschakeld van geven naar nemen, Canaldigitaal kreeg een vergoeding voor het dekken van de transponderhuur, vanaf augustus moet Canaldigitaal betalen voor het mogen doorgeven van NED 1,2,3. en de vergoeding voor de transponderhuur valt weg.

Kabelnetten moesten al betalen, maar krijgen nu een forse prijsverhoging.

 

Paulvr, zoals met alles, de rekening wordt gewoon doorgeschoven naar de eindverbruiker.

Het personeel van Canaldigitaalwil tenslotte ook het salaris aan het eind van de maand en wanneer de transponderhuur niet betaald wordt gaat bij Astra ook de stekker eruit.

 

En ik ben als betalend abonnee niet van plan om mee te betalen aan de gratis doorgifte van Ned 1,2,3 voor de groep die een strijd met de omroep aan wil gaan.

 

Vergelijk het met ons wegennet, we betalen wegenbelasting, houderschapsbelasting etc, maar wanneer je wilt rijden zal je brandstof moeten kopen, en betaal je via de accijnzen voor het gebruik van iets waar je al voor hebt betaald.

 

Er is maar een plek waar je moet zijn met je strijd, dat is bij de door jou gekozen volksvertegenwoordiger, die besloten heeft dat van het aandeel belasting geld wat jij betaalt via je loonbelasting voor de omroep,een gedeelte naar andere leuke dingen wordt geschoven en dat Digitenne voldoende beschikbaar is om aan gratis doorgifte te voldoen.

 

Denk daar nog eens aan wanneer je met een rood potlood in een stemhokje staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland zorgen de offentlich rechtliche Sendeanstallten zelf voor de distributie, maar daar betalen 40,4 miljoen huishoudens € 17,98 /maand.

Daar kan je wel een paar transponders voor huren

Ik heb dat met liefde en plezier betaald in de tijd dat ik in Duitsland woonde en werkte. Ik wou dat wij daar zo´n zelfde kwaliteit voor zouden kunnen krijgen! Helaas is onze houding er een van dwarsliggen, de spot drijven en privacy schenden waar het om verreweg de meeste programma's gaat zodat zelfs al zouden we dat bedrag per maand gaan betalen er nog niet veel zou verbeteren.

 

Maar waar het verbreiding betreft heb ik het altijd krankzinnig gevonden dat we al jarenlang voor de Nederland24 programma's met ons belastinggeld betalen zonder dat de overheid ook maar een poging doet om dat in enigerlei mate goede kwaliteit in de huiskamers te brengen. Men had ook één dvb-t kanaal voor publieke omroep kunnen reserveren met daarop naast de drie gewone netten ook de Nederland24 kanalen, los van commerciële aanbieders of in dit geval KPN Digitenne zoals heel normaal is in onze buurlanden.

 

Overigens betalen wij in doorsnee datzelfde bedrag per maand zonder nadenken aan onze kabelmaatschappijen terwijl een Duitser eenmalig een klein satschoteltje met supergoedkope decoderloze ontvanger koopt en verder geen cent kosten meer hoeft te maken binnen heel Europa omdat alles, een vloed van publieke en commerciële radio en tv zenders ongecodeerd binnen komt op dat schoteltje. Alleen de commerciële HD rommel kent een kaartje om aan te moeten schaffen als je met SD niet tevreden bent.

 

Dus niet zij maar wij zijn veel duurder uit want bovenop die kosten aan een particulier bedrijf (en dat zijn geen goedkope abonnementen als je Nederland24 wilt kunnen ontvangen!) betalen we ook nog eens belastinggeld voor onze omroepen. Dan kom je per huishouden op een enorm veel hoger bedrag uit dan die 17,98 per maand die anders dan in Duitsland bij ons voor het grootste deel in de zakken van aandeeelhouders verdwijnen.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vergeet dat het gros van de Duitsers nog eens  € 25 of meer per maand kwijt is voor de kabelaansluiting.

Schotels zie je hoofdzakelijk in het buitengebied.

 

Ik betaal bij Canaldigitaal voor een Family HD pakket en 2 extra kaartjes rond de € 30. Verder via de Nederlandse belasting een aandeel kijk en luistergeld.

Daarnaast in Duitsland  Rundfunk gebuhr € 17,95 / maand  bij de GEZ en in Frankrijk nog eens ongeveer € 133 /jaar voor de Redevance Audiovisuelle.

 

Als er iemand is die mag klagen ben ik het wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Canal Digitaal wil hier geen munt uitslaan maar zal helaas wel moeten ivm de transponder huur kosten en de aanvoer ervan , daar ik na email contact met zowel de NPO en het Commisariaat van de media het bewijs heb dat men puur uit commerciele reden dit doen daar men niet wil beknibbelen op de salaris stookjes van bepaalde heren en dames binnen de NPO op zowel radio als tv gebied .


De NPO is uitgepraat die wil alleen maar Xtra euro's om te feesten want ook de Kabellaars moeten meer opgaan hoesten binnenkort ivm de graai drift en de bezuinigingen NPO".


 

Het zogenaamde feesten, is inmiddels wel voorbij, er zijn nog maar 7 "graaiers".

Het komt door jullie stemgedrag, daar in NL.

Dit kabinet en, zeker als het aan de PVV ligt, wil naar één zender, de mensen die geïnformeerd willen worden,

zijn dan de klos.

De commerciëlen komen niet verder dan hun nieuwsprogramma en de rest bestaat uit 90% Amerikaanse rommel.

Kijk eens wat meer naar Een Vandaag, Nieuws Uur, e.a. programma´s die het nieuws duiden.

Dan weet je wat er zich in Den Haag allemaal afspeelt.

 

Dus het is niet gek dat de NPO geld vraagt aan CD en voor CD is het dan weer normaal dat ze die kosten  op de abonnees 

verhalen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stemgedrag is inderdaad de hoofdoorzaak van alles, dat ben ik volledig met degenen die dit hier zeiden eens. Maar de meeste mensen vergeten dat voor verantwoord stemgedrag goed en objectief voorgelicht zijn een absoluut vereiste is. Als ik kijk hoe schrikbarend de kloof tussen arm en rijk groeit en hoe door de crisis niet alleen het aantal arme mensen c.q. voedselbankbehoeftigen en werkzoekenden nog steeds schrikbarend toeneemt maar tevens het aantal miljonairs, en ik zie hoe op een site als deze men onmiddellijk alle begrip toont voor het bedrijfsleven (i.c. CanalDigitaal) en zich afzet tegen de overheid (i.c. tegen onszelf) dan is voor mij klaar als een klontje dat de meeste mensen geen flauw benul meer hebben van het feit dat ze juist in dat stemhokje radicaal tegen hun eigen belangen in stemmen. Een direct gevolg van het feit dat er geen omroepen à la "De Vara is links, U toch ook?" zoals in de tachtiger jaren meer zijn. Alles is nu rechts en wij als gevolg daarvan in meerderheid ook. We weten niet beter.

 

Maar dit is nu verworden tot een politiek thema hetgeen mijns inziens absoluut niet thuishoort op deze site. Ik stel daarom voor dat we dit onderwerp afsluiten tenzij er nog iemand is die concrete informatie heeft over de vraag waar het mij om ging, namelijk wat we nog aan publieke radio plus BNR via satelliet zullen kunnen ontvangen na 1 augustus aanstaande.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige mensen denken nog echt in de oude namier maar tijden zijn veranderd het geven is idd omgeturnd naar nemen en idd Canal digitaal heeft ook zo zijn kosten net als de meeste van jullie.

Betaald men het  op de pof gekochte huis eigendom van de bank niet aan hypotheek elke maand dan komt er ook een punt dat je eruit moet .

Zo ook met CDS zodra SES Astra hun poen niet krijgt is het over en uit met tv via de satelliet want dan voldoe je niet aan je contract.

 

Ik ga hier achter de schermen door met de strijd maar hoop wel sat sat4all ook echt zoals vroeger zijn/haar handen ineen slaat en niet als het stemvee graag forums vol kwakt met verhaaltjes en als het er op aankomt weer niets doet .

Kom op nu , we hebben een medium in handen genaamd internet met twitter enz.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...