Ga naar inhoud


philips Gregorian ombouwen


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk zo'n schotel 2e hands gekocht en wil hem gaan ombouwen zodat ik een stab hh120 motor erop kan zetten en ik wil er een lnb opzetten met 2 uitgangen.  Ik heb de hele achterzijde eraf gehaald en zoek nu een beugel die op de achterkant past en waar ik direct een stab motor op kan zetten, iemand ervaring hiermee ?

Is er een lnb met 2 uitgangen en flensverbinding die ik kan gebruiken ipv de originele lnb ? 

 

Ik heb de ombouwverhalen van een diseqc motor ipv de oude motor al gelezen maar ik wil het op bovenstaande manier gaan uitvoeren.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


antwoord op de pm; hoe kom je aan een masthouder? Nieuw in een winkel, denk het niet. 2e hands kopen van een verzamelaar op sat4all. Iemand die replicas maakt. Zelf namaken aan de hand van een uitgeleend origineel. De draaibare mount ruilen voor een vaste. Op sat4all zitten genoeg experts/verzamelaars van de Fibo, even wachten op iemand met een aanbod. 

 

Ik heb zeker geen grijze Reuters met lnb arm verstevigingen en blad schoren met vaste mount in de berging liggen ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er al veschillende gemaakt o.a. van de mastklem van een STAB , MOTECK en een van een set universele mastklemmen en alu hoekijzers 

post-30993-0-88061800-1401746383.jpg

post-30993-0-80783600-1401746393.jpg

post-30993-0-97987200-1401746417.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dik is de pijp aan de Stab ? Ik kan wel iets bij elkaar zoeken als je wilt .

Twin lnb met flens die op de Greg past is dacht ik alleen die van Invacom 031 , de ruimte tot de feedarm is. de beperkende factor .

Een Octagon PLL twin mits afgedraaid past wel , deze zit dan direct in de feedhoorn zonder de Fibo flensadapter .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijp van de stab of moteqc is rond 40mm. Ik heb het complete motor systeem met de beugels van de schotel nog in bezit waarvan ik de beugels nog kan gebruiken.

Voor de lnb gaat mijn voorkeur uit naar de twin ivacom, deze kan er wel op gemonteerd worden en aangesloten worden met haakse f connectoren ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pijp van de stab of moteqc is rond 40mm. Ik heb het complete motor systeem met de beugels van de schotel nog in bezit waarvan ik de beugels nog kan gebruiken.

Voor de lnb gaat mijn voorkeur uit naar de twin ivacom, deze kan er wel op gemonteerd worden en aangesloten worden met haakse f connectoren ?

Twin van Invacom kan er gewoon op. Je hebt geen haakse F connectors nodig.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik kijk voor de invacom twi lnb.

Schotel elevatie is volgens mij niet nodig want dat doe je met je met de beugel van de motor zelf, dar zit de elevatie verstelling op.

aangepast door alfred de witt

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel elevatie (eigenlijk Declinatie ) is wel degelijk nodig ( en op alle drie de mounts aanwezig ) als je goed kijkt zie je bij elke mount ergens uiteindes van sleufgaten . Een schaalverdeling daarvoor ontbreekt .

Ik gebruik altijd een losse hoekmeter .

Voor onze breedtegraad is die declinatie +/- 7 gr , rekening houdend met b.v. de elevatie voor Clarkbelt en de offsethoek van de schotel , is een stelmogelijkheid van 4 gr ruim voldoende .

 

BU single omgebouwd naar Direct2fibo past optimaal .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dik is de pijp aan de Stab ? Ik kan wel iets bij elkaar zoeken als je wilt .

 

 

@ Trust,  ik heb 2 aluminium hoekplaatjes en de beugels voor rond de diseqc motor heb ik ook maar ik zoek nog de tussenbeugel die in de haakse profielen wordt geklemd en die dus verstel baar moet zijn voor de elevatie want die heb je inderdaad nog om enkele graden te verdraaien.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dik is de pijp aan de Stab ? Ik kan wel iets bij elkaar zoeken als je wilt .

Twin lnb met flens die op de Greg past is dacht ik alleen die van Invacom 031 , de ruimte tot de feedarm is. de beperkende factor .

Een Octagon PLL twin mits afgedraaid past wel , deze zit dan direct in de feedhoorn zonder de Fibo flensadapter .

 

 

Ik heb de  INVACOM TWIN 031 gegoogled maar kan ik die 1 op 1 overzetten op deze Gregorian schotel ?  

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...