Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond ,

Ik heb een xtrend et8000 met 3 dvb-c tuners gekocht.

Nu ben ik bezig met zenderlijst en Picons , maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wij hebben glasvezel met ongecodeerde zenders.

Dus tv ,internet en telefoon via glasvezel.

Xtrend is aangesloten gewoon via 3 x coax.

Hoe kan ik een zenderlijst maken en meteen picons erin zetten?

Gr Richard

Geplaatst:

Picons voor glasvezel zijn nog schaars ik heb er zelf wat handmatig gemaakt, je moet een map picon maken in de root en daar je picons inzetten dit draait hier prima voor kabel en satelliet. Bij de picons uit de pli feed zitten naar mijn weten geen glasvezel dvb-c picons bij.

Als je op een zender gaat staan kijk je bij zender informatie en kun je het id overnemen en aan een picon koppelen, dat gaat het makkelijkst met Dreamboxedit.

Ik heb van alles geprobeerd ,maar geen picons te zien. Toen ik mijn xtrend kocht stond openpli 4.0 er al op.

Misschien openpli opnieuw flashen? of wat zijn nog meer de mogelijkheden?

Ik heb ook een kaart voor extra zenders(sport1) , die zou ik ook graag willen gebruiken (irdetokaart) maar hij doet er niks mee. Er staat al cccam op!

Gr Richard

Geplaatst:

Heb je ergens een map picon in je ontvanger? Opnieuw flashen is niet nodig die map moet er wel zijn met picons erin.

Ik neem aan dat je weet hoe je in je ontvanger moet komen met bv. ETCC waar filezilla een ftp programma inzit.

Hoi Sjaak ,

Het is gelukt :grin: 

In de root stond wel een mapje Picon en niet picon :(

Dus de hoofdletter veranderd naar gewoon en het werkte :D

Bedankt voor je hulp.

Weet jij ook hoe ik mijn irdetokaart op de et 8000 aan de gang kan krijgen.

Mijn provider is plinq.

Gr Richard

Geplaatst:

Mooi dat het toch gelukt is Linux is hoofdletter gevoelig vandaar. En dvb-c moet gewoon mogelijk zijn en je irdeto kaart ook, ik weet niet de netwerk code en zoekfrequentie van Plinq maar die zul je wel hebben als abonnee. Als CCcam geïnstalleerd is duw je de kaart in de lezer en het zou moeten werken. Ik heb hier Ziggo en ook die kaart werkt gewoon in de ET8000 samen met mijn CDS kaart voor satelliet .ontvangst.

Hoi Sjaak ,

Ik heb gisteren nog geprobeerd met mijn irdetokaart ,maar helaas.

Wat bedoel je eigenlijk met netwerkcode en zoekfrequentie van Plinq ?

En wat zou ik daar mee kunnen doen in cccam ?

Gr Richard

Geplaatst:

heb je de kaart er wel juist in zitten dus ik dacht bij de 8000 op zijn kop erin ? en kun je eens kijken wat hij aangeeft in ppanels dan CCcam dan entitlements / kaartinfo wat krijg je dan te zien ?

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

heb je de kaart er wel juist in zitten dus ik dacht bij de 8000 op zijn kop erin ? en kun je eens kijken wat hij aangeeft in ppanels dan CCcam dan entitlements / kaartinfo wat krijg je dan te zien ?

Hoi Cobus R ,

Klopt de kaart moet er op zijn kop in ,net als in mijn humax hdr 5200c

Ik heb gekeken naar ppanels ,hij is wel geinstalleerd alleen ik kom hem daarna niet meer tegen :( .

Moet ik alleen cccam installeren of ook nog iets anders?

Hoe kan ik vanaf de et8000 op mijn nas komen om films te kijken ? Welke plugin?

Gr Richard

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...