Ga naar inhoud


Het "nut" van online clouds?


Aanbevolen berichten

Hi,

overal komen de zogenaamde online clouds als paddenstoelen uit de grond.De ene al wat duurder dan de andere,en diverse aanbieders bieden gratis ruimte aan,als je bij hen een bepaald abonnement neemt.

Maar ik vraag mij toch een beetje het nut van dergelijke online clouds af?

Ik gebruik een online cloud om mijn foto's rechtstreeks van mijn smartphone naar de pc te sturen,en vroeger voor kleinere bestanden.

Maar nu ik zelf een NAS heb die bereikbaar is van buitenaf,gebruik ik zo goed of geen online cloud meer.

Want hoe nuttig is een online cloud,als je bestanden uitwisselt van enkele ettelijke 100den mb?Je upload/download duurt enorm lang.

Als ik dan om bepaalde redenen op interventie moet,dan neem ik één of meerdere memory sticks mee,die nu al zo goed of 100 Gb of meer capaciteit heeft.

Dan spreek ik mij nog niet uit over eventuele hacks,of iemand die erin slaagt,binnen te dringen,en leukweg je online cloud leeghaalt.

Daarom was ik eens benieuwd hoe de gemiddelde gebruiker van deze site staat over die steeds groeiende online clouds die langs onze oren worden geslingerd? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het beste is om gewoon 2 maal een nas te hebben 1 thuis 1 ergens anders daar kun jeje fotos of andere belangrijke dingen opzetten en backuppen.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie daar toch wel enige toegevoegde waarde in.

Voor backup zou ikzelf de cloud niet gebruiken want ik wil een Backup kunnen maken dan wel terug kunnen zetten zonder afhankelijk te zijn van het Internet.

 

Ik gebruik de cloud om daarop t.b.v. ondersteuning installatiebestanden, handleidingen, configuratiebestanden ed. te plaatsen t.b.v. vrienden, kennissen of andere belanghebbenden.

Die bestanden zijn vaak te groot om via mail te verzenden en nu kan de belanghebbende de bestanden van de cloud veilig binnenhalen wanneer het hem het beste uitkomt.

Iedereen die hiervoor gemachtigd is kan dan dus de cloud raadplegen, vroeger moest ik vele malen hetzelfde bestand tig keer naar verschillende belanghebbenden opnieuw verzenden, nu is dat èènmalig.

 

Zo heb ik al meerdere malen in dit forum naar Dropbox verwezen waarin forumleden desgevraagd diversen aan dit forum gerelateerde bestanden of handleidingen met foto's konden downloaden.

 

Dus naar mijn mening toch best wel nuttig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn er ook sites in the cloud, waarbij je het eigendomsrecht van je afbeeldingen overdraagt!

Ik ben het -in het verleden- wel tegengekomen, maar weet niet meer welke.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat het geen nut heeft ik gebruik dropbox ook heel erg veel

 

Muppet, ik reageer ook niet op jouw reactie maar geef uitsluitend antwoord op het onderwerp / de vraag van TS 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen dat jürgen schrijft,is nuttig.om bestanden te delen.Maar nu gebruik ik ook daarvoor meestal mijn nas.

Voordeel online cloud,je hebt 1X een upload van je bestand.Als 30 personen het downloaden,heb je zelf geen upload meer.

Nadeel eigen nas,is dat je iedere keer een upload hebt,als een gebruiker dit bestand wil hebben.

Bij mij geen direct probleem,maar in belgie heb je nog veel isp's die werken met een data limiet,en dan kan in de gevallen dat jürgen opgeeft een online cloud zijn voordelen hebben.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
...

Bij mij geen direct probleem,maar in belgie heb je nog veel isp's die werken met een data limiet...

...

Juist dat heb ik net ook nog even uitgezocht voor Duitsland waar die limiet jou ook massa's geld kan gaan kosten indien je van alles en nog wat mobile en per Internetaansluiting wegschrijft en weer ophaald.

 

In Nederland is er gelukkig nagenoeg geen ISP waar je door een limiet extra kosten per aantal MB's / GB's hebt.

Ga de grens over (vakantie of werkbezoek) met je free hotspot toestel en abo en je kunt behoorlijke kosten genereren door zomaar je 100 fotootjes naar je iCloud te uploaden via een ander netwerk.

 

De meerwaarde van een Cloud hebben is t.o.v. de kosten relatief.

Locatie + Abonnement : Netwerk + Kosten.

 

is het niet nodig, dan gebruik het niet en sluit je mobiel aan op de PC als je thuis bent.

 

ik geef het voorbeeld van een smart mobiel telefoontje per UPS versturen naar huisadres op reis of 275 MB te uploaden in een vreemd netwerk op reis

UPS is goedkoper met 6,60 euro

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...