Ga naar inhoud


Cardsharing binnenshuis of naar de zaak,mag dat?


jensvde

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb namelijk een abbo bij TVV, maar nu heb ik een 2de receiver geplaatst boven. Nu vind ik het stom om 2 abonnementen af te sluiten, want met zo'n 2de kaart kan je niet alle zenders bekijken uit je abonnement.

 

Is het legaal om dan binnenhuis te cardsharen?

 

Ook zou ik graag in onze zaak onder de middag eventjes tv willen kijken. Momenteel zien wij daar altijd naar de vrij te ontvangen zenders, maar ik zou graag ook eens naar de VTM etc. kunnen kijken. Is het dan legaal om naar mijn zaak te cardsharen? Het abbo staat op mijn naam en mijn zaak staat ook op mijn naam.

 

Ik had al wat opgezocht maar ik vind eigenlijk geen duidelijk antwoord.

 

 

Alvast bedankt!

 

 

 

Jens

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de zaak kan ik mogelijks een probleem zien,omdat dit een openbare ruimte is.aangezien je spreekt over een particulier abonnement,zou ik daar voorzichtig mee omspringen,en er voor zorgen,dat tijdens de publieke uren het onmogelijk is,om deze te ontvangen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit duidelijk is aangegeven is door eender wat als "prive",zou er misschien minder een probleem zijn.Echter ben ik geen jurist en durf me niet ten volle 100% uitspreken.

Maar als er nooit op 2 plaatsen tegelijkertijd wordt gekeken,zou ik het kaartje mee verhuizen,want misschien wordt je ook het slachtoffer van onterechte beschuldiging van cs,en schakelt TVV je kaartje uit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is je "zaak" gelegen binnen de 4 muren van je woning?

Wanneer het pand elders is gelegen en ze dus niet via het locale LAN datanet maar via het wijde WLAN  "internet" verbinding moet leggen is het een misdrijf en strafbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er niet over nadenken, binnenshuis is onzichtbaar ongeweten en niet opgenomen in de algemene voorwaarden

(ja dat is effe nadenken)

maak je dit alles bekend ben je echter de pineut, dan mag niets meer

 

het kan dus is een zwart thema > intern sharen

het mag niet is een grijs thema > cardsharing

het zal je een rotzorg zijn > je zorgt dat er helemaal niets aan WAN gekoppeld is

 

ciao

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kantine, is dus openbaar. Dus niet gaan janken als er bij een toevallige controle een dikke boete op volgt.

 

Nee, het is echt apart en enkel voor ons. We zijn zelfstandige, we zijn maar met z'n twee. Het is achteraan, waar we eten. Niemand zou de tv kunnen zien opstaan vanuit de winkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dus, mag ik dan concluderen dat het legaal is om een share naar mijn zaak te sturen? Zolang er niemand anders naar kijkt? 

 

Ook, ik dacht om het niet volledig bloot te stellen (port forward direct naar de CCcam server) maar met Neorouter, dan verbinding ik vanop afstand eigenlijk met mijn lokaal netwerk, en krijg ik ook een lokaal ip adres. Normaal word het verkeer via Neorouter ge-encrypeerd, zodat niemand weet welke data ik aan het 'vervoeren' ben... 

aangepast door jensvde
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die laatste methode zorg je ervoor dat het cardsharen totaal niet gedetecteerd kan worden, en zit je in feite ook nog steeds op hetzelfde netwerk.

Er hoeven dan ook geen (cardshare) poorten open gezet te worden op de firewall, je verbindt gewoon naar het interne IP-adres.

 

Of je dat dan ook nog als intern sharen mag beschouwen vind ik nog een goede discussie.

 

Volgens de leveringsvoorwaarden van TVV zal dit niet mogen, maar ik denk dat er op deze manier niemand achter komt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...