Ga naar inhoud


Opstartoptie Cool TV Guide vastleggen i.c.m. MultiQuickButton


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds kort gebruik ik Cool TV Guide i.c.m. de plugin MCB en dat bevalt mij uitstekend maar ik heb toch een vraag over vastleggen van een opstartoptie.

Als ik Cool TV Guide d.m.v. de EPG toets op de AB opstart dan komt standaard de optie Cool TV Info in beeld, zie 1e bijlage.

Door nu op de gele toets (GuideSwitch) te drukken kom ik dus in de optie Cool TV Guide (zie 2e bijlage) en dat is de optie zoals ik die gelijk in het beeld zou willen zien als ik op de EPG toets klik.

 

Volgens Coolman, de ontwikkelaar van deze plugin zou dat in MQB vastgelegd kunnen worden maar het wil mij maar niet lukken.

Nadat ik alles heb opgeslagen en na een herstart komt in eerste instantie de optie Cool TV Info in beeld.

 

Zoals in de laatste bijlage kunt zien staat de juiste optie ingevuld.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

 

 

 

post-37183-0-86361000-1401882394_thumb.jpg

post-37183-0-91955300-1401882402_thumb.jpg

post-37183-0-59975800-1401882408_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


normaal gezien opend de cooltvguide met de laatste guide die je gebruikt hebt,

dus via geel de guide openen die je wil en dan met exit alles afsluiten.

als je nu cooltvguide open doet zou hij direct moeten open gaan naar de jouw gekozen guide.

 

dit werkt bij mij zo, maar dan met de rode toets( geen MQB)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je schrijft klopt helemaal, dat werd ook door Coolman op het VU+ forum bevestigd maar alleen bij mij functioneert dat niet, m.a.w. de laatst gebruikte optie Cool TV Guide wordt dus niet vastgehouden maar dat schreef ik in feite al.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net ff aan het experimenteren geweest, en inderdaad werkt dit enkel onder de rode toets.

je zal dus op één of andere manier de functies van de rode toets moeten overbrengen naar de

epg toets, ik weet niet of dit gaat met MQB( ik gebruik hem zelf niet)

zelf gebruik ik een harmony, de mogelijkheden zijn dan zo goed als onbegrenst. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, heb het ook even getest zonder MQB en dan werkt het prima met de rode toets.

Ook wij hebben hier een Harmony One in gebruik maar die wordt uitsluitend door mijn vrouw gebruikt.

Ik denk dat ik maar probeer om daarop de rode toets onder de Guide-toets van de harmony te plaatsten.

 

MQB was geconfigureerd om de OK-toets voor het oproepen van de Zenderkeuze-lijst geschikt te maken dus daar moet ik dan ook een oplossing voor vinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt, de Guide-toets van de Harmony One is nu aan de rode toets van de VU+ gekoppeld.

Dus als ik nu op de Guide-toets van de Harmony druk komt de laatste opgeroepen Cool TV Guide optie weer in beeld en dat is uiteindelijk de bedoeling.

 

Als ik in één van de beschikbare opties van de verschillende Cool TV Guides zit zoals b.v. Cool Multi Guide en ik dan herhaaldelijk op de Guide-toets van de Harmony klik kan ik steeds de volgende Guide opties kiezen.

Kies ik hierna een zender dan kan ik via de OK-toets van de Harmony naar de gekozen zender switchen en daardoor hoef ik MQB ook niet meer te gebruiken.

 

Dus jouw tip over de rode toets heeft mij naar het juiste pad verwezen. :)

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt wel de rode toets kwestie

(mag ik iets toevoegen algemeen)

 

CoolTVguide maker heeft zich die ene toets toegeeigent

Dat vonden de meeste Imageteams niet zo leuk...

 

maar de officiële raad van hem staat hier

ik vertaal niet graag... mocht het echt nodig zijn meld het

 

 

Hi,

selbst wenn es möglich ist,

dann würde ich nicht das CoolTVGuide auf die Info Taste legen..

dafür ist ja das Cool Info vorgesehen...

leg doch lieber das CoolTVGuide auf die rote Taste...

kannst mir glauben, dass ist viel praktischer :)

und um das zu machen brauchst Du auch kein MQB oder sonst was...

geh einfach ins Setup und dort kannst Du das einstellen :)

 

nun du drückst im Setup auf die gelbe(TV)Taste in der 2ten Spalte kannst du einstellen
CoolTV Guide mit rot
Cool Singel mit grün
Cool Easy mit gelb
Cool Info mit Info/EPG

hoe kom ik in de setup

 

wenn du dein CoolTV Guide aufrufst drückst du anschleisend auf die Menü-Taste dann kommt das Setup dann auf die gelbe Taste und in der 2ten Spalte kannst du es ändern von "nein" auf "ja"

 

(dus zonder MQB multi quick button)

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, klopt helemaal want zo heb ik het ook precies uitgevoerd en ik moet zeggen dat het goed bevalt, had ik veel eerder moeten doen.

 

Toen ik vooraf de bovenstaande citaten in het VU+ forum had gelezen kon ik even de rode toets niet helemaal plaatsen want op dat moment gebruikte ik nog MQB en dat conflicteerde.

Dit verbaasd mij enigszins want in hetzelfde forum staat ook ergens vermeld dat de rode toets functie prima met MQB te combineren is want in MQB zit zelf een optie waarin Cool TV Guide als plugin geïntegreerd kan worden.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb met mqb gewoon cooltv onder de epg toets gezet. Als plugin cooltvguide kiezen en opslaan en klaar. Kan best dubbelop zijn, het werkt in ieder geval prima. Conflict met hbbtv heb ik niet, ik heb heel die zut van mijn boxen verwijderd met vtizero. Als ik iets gemist heb dan gebruik ik mijn tablet wel om het terug te kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...