Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben de gelukkige eigenaar van 2 Vu+ duo receivers met daarop OpenPLI en ben daar erg tevreden mee. Ze hebben allebei een beperkte harde schijf van 250 en 320Gb als ik het goed voor heb. In de praktijk lopen we regelmatig tegen het luxeprobleem aan dat zoonlief iets opneemt op receiver 1, vervolgens kijkt dochterlief naar een ander programma op receiver 1 en verzoekt broerlief om ergens anders TV te kijken maar dat gaat niet want het is opgenomen op die specifieke hard schijf ... ik weet het, een luxe probleem maar u kan zich de gezellige familiescenes al voorstellen ... :-)

Nu had ik het volgende idee ... ik sloop beide harde schijven uit beide receivers en laat beide receivers hun opnames opslaan op mijn NAS (QNAP TS-212 met 2x2Tb), liefst zelfs nog dezelfde share zodanig dat de opgenomen programma's van beide receivers in dezelfde folder komen te staan. 

Zal dit kunnen werken zonder dat dit in conflicten resulteert? Het zou in ieder geval wel een paar familieconflicten oplossen ... :-) 

• Moderator
Geplaatst:

grin, ik heb een nas, en een vuduo2 en een uno. In de uno zit geen disk, in de duo2 wel. Op de uno kan ik de opnames van de duo2 bekijken, de disk in de duo2 is gedeeld met nfs. Je kan inderdaad zoals jij wil beide duo's naar een directoy laten kijken als ware het de disk in de duo zelf. vanaf de uno kan ik ook een opname maken op de disk in de duo2 dat werkt prima.

je mount de directory op je nas op beide duo's en geeft aan dat je die wilt gebruiken als "harddisk", dan wordt die directory gemount in /hdd en dan ben je waar je wezen wilt.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

ha ha, die kinderen Toch

als je het van een doorsnee huis / gezin uit bekijkt is 2 x DUO2 toch al een echte luxe

maar

met 1 DUO2 kun je met twee dual tuners dvb-s2 in de slots al alle wensen bevruchten

met 2 DUO2 kun je dat zo waar, nog eenvoudiger en flexibeler

kost wel wat kabels en juiste LNB/diseqc's

die QNAP kan dat allemaal makkelijk aan... indien ook in 1000Mbit LAN

als referentie en vergelijking met die QNAP van mij > ik kan met 3 VU+ receivers zonder haperen 12 opnames per NFS mount maken

dat was mijn ultime test destijds zonder de smartcard in ogenschouw te nemen

met een smartcard was het 4 opnames

met twee smartcards was het 8 opnames

met gelijke HD content was het de helft

lang verhaal korte conclusie jullie zijn met 4 personen

een NAS

twee DUO2's

x aantal smartcards

je wens gaat zonder ingebouwde hdd ś in vervulling

Stay A While

Röyksopp, Susanne Sundfør

Geplaatst:

Ik heb een vu duo,met ook een harddisk.Ikzelf,heb die ook gemount aan een NAS,denk dezelfde als die van jouw.

Ik gebruik dan wel nog veel de interne harddisk,om een opname te maken.Ik maak het dan wel zo,en stel pli in samba zo in,dat ik mijn computers,de NAS en de vu duo zie in netwerk in de verkenner.Dan sleep ik de opname,van de vu duo naar de nas map waar ik wil.

Van daaruit,is de opname beschikbaar op alle mediaspelers.Zo kan er ook naar opname's gekeken worden op een tablet waar beyond xbmc (met dank aan een medelid) op staat.

Als je 2 vu duo's hebt,zal je wel van de ene in netwerk configuratie de naam moeten wijzigen.Want anders vrees ik voor een conflict.

Wel zal je de nfs in je NAS moeten aanzetten,en een naam geven,alsook op de gepaste map toegangsrechten moeten geven (niet hetzelfde als bij windows toegangsrechten).

Ook heb ik een user moeten maken in mijn nas,omdat ik volle functie's zou hebben tussen vu duo en mijn nas.

Want mijn vu duo,wordt soms ook gebruikt als mediaspeler.

Ik weet niet hoe oud je familieleden zijn,maar als ze nog niet zo goed overweg kunnen met het een en het ander,dan kan je dezelfde map nemen.Zorg er dan wel voor,dat je nas aanstaat,als je wilt opnemen of afspelen.

Maar ikzelf zou persoonlijk niet de interne hd's uit de duo's halen.
Hieronder een voorbeeld hoe ik mijn NAS heb ingesteld voor de vu duo.

post-40019-0-39704500-1401901486_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst:

er is geen conflict, nfs en cifs zijn wel in staat dat te handelen. Je hebt gelijk dat je ze niet beiden vuduo of settopbox kan noemen, dat gaat natuurlijk niet werken.

Geplaatst:

misschien moet ik voorgaand bericht even nuanceren

indien je geen HDD in de VU+ hebt

worden epg.dat en de backup (auto of full) op de root van de mount geplaatst

als je ook nog rare plugins en picons gebruikt kan het in enkele gevallen tot >dat conflict< komen

je kunt met je QNAP en de default shares echter heel makkelijk twee aankoppelingen verwezenlijken

RW op een

RO op de ander

dus

Public en Multimedia gebruik je om enkel een box schrijfrechten te geven

dat kan ook via submappen / folders op een share, betekend echter een beetje kennis van symbolic links en mappen aanmaken op linux

ciao

Stay A While

• Moderator
Geplaatst:

dat met die epg.dat heb ik nooit problemen mee gehad. Sterkter nog, als ik de uno start heb ik een complete epg :). Backups en picons enzo zijn inderdaad wel dingetjes waar je even goed naar moet kijken, maar als je die niet gebruikt en de share alleen voor opnames gebruikt (en epg) dan werkt dat gewoon prima.

Geplaatst:

Daarom dat ik blijf werken met een hd in de ontvanger.Die zaken worden dan op die schijf bewaard.En als ik 's nachts iets wil opnemen,dan hoeft de nas niet gans de nacht aanstaan.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik heb het om deze makkelijke manier:

1 vuduo met harde schijf van 1TB en 2 vu solo's die beide gemount aan de vuduo.

Je kan de ontvanger in netwerkbeheer gewoon laten scannen en verbinding naar vuduo opslaan.

Werkt hier al jaren prima schijf zet ik van alles op zoals foto's en films.

Ook mijn backup van pc zet ik erop en met een gb netwerk draait het razendsnel.

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Geplaatst:

er komt wel commentaar in dit bericht van derden maar geen reactie van de vraagsteller.

no news is good news

voor overige lezers van dit topic <> het werkt prima met meerdere VU+ receivers op één NAS

Stay A While

Geplaatst:

"Ik ben de gelukkige eigenaar van 2 Vu+ duo receivers met daarop OpenPLI en ben daar erg tevreden mee. Ze hebben allebei een beperkte harde schijf van 250 en 320Gb als ik het goed voor heb. In de praktijk lopen we regelmatig tegen het luxeprobleem aan dat zoonlief iets opneemt op receiver 1, vervolgens kijkt dochterlief naar een ander programma op receiver 1 en verzoekt broerlief om ergens anders TV te kijken maar dat gaat niet want het is opgenomen op die specifieke hard schijf ... ik weet het, een luxe probleem maar u kan zich de gezellige familiescenes al voorstellen ... :-)"

Je kan dan toch de ene vuduo laten kijken op de hd van de andere? Ik kan met mijn maxdigital zonder problemen de hd van de duo benaderen. Dit is de makkelijkste oplossing denk ik

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

• 2 weken later...
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik het gebruik van de interne HDD van een settopbox niet geschikt als centraal opslag media in een netwerk omdat dit al snel leid tot het dag en nacht aanstaan (stand-by) van die settopbox. Gezien het relatief forse stroomverbruik van deze boxen in stand-by is een NAS al snel rendabel (als je je aanwent om je reciever deep-stand-by te zetten als je niet kijkt). Een NAS is nu eenmaal gebouwd om dit soort taken op zich te nemen.

Ikzelf heb sinds vorig jaar zo'n configuratie draaien, dus 1 NAS in de meterkast en 2 recievers die 1 virtuele schijf gezamelijk als hdd gebruiken. In de recievers heb ik de functie "inactivity timer" en "auto deepsleep when standby"  geactiveerd. De recievers gaan tussen 23:00 uur en 16:00 uur na 1 uur stand-by als er geen activiteit (gezapt) is geweest en na 1 kwartier stand-by gaat de reciever deepsleep.

De hdd's zijn uit de recievers verwijdert, er blijft alleen een usb stick in de reciever voor lokale opslag van de picons en de timeshift.

Groeten, Hulkman

Geplaatst:

Mijn nas staat van mij in de slaapkamer,en gaat offline,als ik ga slapen.Nu wil het wel lukken,als deze 's anderdaags opstart via de timer in de nas,dat het pad die ik heb opgegeven heb op mijn vu,soms niet vind,en opname verloren.Kan verkeerde instelling zijn,maar ikzelf vind een hd in de vu interessant.Iedere nacht,plaats ik de opname's naar mijn nas,om ze beschikbaar te stellen naar al mijn andere mediaplayers.Enkel iphone is een klein probleem,als ik iets wil afspelen van mijn NAS.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...