Ga naar inhoud

Decoder ---> PC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,<p>Kan er mij aub iemand zeggen of er een decoder bestaat waarmee je via firewire rechtstreeks in Adobe Premiere of Ulead media studio kunt capturen?<p>Indien niet, is het dan misschien mogelijk om van de harde schijf die in sommige decoders zit de data over te zetten naar de harde schijf van de PC. Ik meen gelezen te hebben dat op deze harde schijven de video reeds in MP2 vorm opgeslagen is of heb ik het verkeerd?<p>Ik vindt het zo erg dat je een digitale datastream eerst moet verknoeien door er terug een analoog signaal van te maken voor je hem in je PC krijgt waar je hem dan terug digitaliseert.<p>

Dank bij voorbaat

Geplaatst:

Er schijnt een nieuwe Humax uit te komen met een firewire aansluiting.

Heb ik laatst ergens gelezen weet alleen niet meer waar.

Geplaatst:

Dank voor de respons <p>Appien, Dat is zo, ik heb nu een analoge TV-kaart zitten en ik capture raw video die ik kan omzetten naar MP4 en dan brand ik ze op CD. Ongeveer 2CD's voor een film van 120min.

Maar ik vindt geen enkele DVB kaart waar zo een "Cam" aanzit om betaalkaarten in te steken.

Wat de HD betreft valt dat wel mee hoor met eentje van 60 Giga kom je nooit in de problemen om een film van meer dan 2 uur op te slaan.<p>CrazyMotha, Wat U daar zegt lijkt mij zeer interessant hoor, wanneer ik dat ding zou kunnen te pakken krijgen hebben jullie er een hobbyist bij :-).Dan kan ik mijn huidige hobby combineren met die van jullie.<p>Niemand die iets weet over de toestellen met ingebouwde HD?<p>Groetjes, Mahimahi

Geplaatst:

Er zijn diverse DVB pc kaarten waar je een ci interface op aan kan sluiten. meestal geschikt voor 2 ci modules. kijk eens bij galaxis, technotrend. met zo'n kaartje in combinatie met een cim en geldige kaart kan je je hele harddisk volstreamen. er is ook alternatieve software (dr. Overflow) voor deze kaartjes zodat je er het maximaal haalbare uit kan halen.

enig nadeel is dat je een rappe pc moet bezitten om goede resultaten te halen. ik heb zo'n kaartje in een PIII-500 gehad met een geforce 3d versnellerkaart, en sb-live geluidskaart, maar ik kon nu niet echt lyrisch worden van de prestaties.

Veel vastlopers (van de pc) en andere ellende. Ook het hele installatieproces was niet echt simpel te noemen.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Thanks Prutsie, thanks Doc.,<p>Wanneer je eenmaal een paar hints hebt wordt je op op het net overspoeld met gegevens :-)

Wat die rappe PC betreft loopt dat wel los hoor (Athlon 1200 een beetje overclocked)en de HD wordt telkens terug gewist wanneer alles op CD-Rom overgebracht is.<p>Dr.Humax ik denk dat ik maar ga wachten op die Humax met ingebouwde HD.

Wat ik echter eigenaardig vind is dat ze in de beschrijving wel degelijk spreken van gegevensoverdracht via firewire terwijl er in de technische specificatie nergens een firewirepoort voorkomt.

De vraag is nu natuurlijk of dat ding ook zal kunnen "gepatcht" worden zoals de 5400 zodat je er ook al die leuke dingen mee kunt doen .<p>Groetjes, Mahimahi

Geplaatst:

Nog iets anders gevonden!! Hier op dit board!

Onder de topic "Topfield" denk ik wel "Gelijk gerichte geesten" (hehe.. wat een uitdrukking)te kunnen vinden.<p>Nogmaals dank voor al de info.

Mahimahi

Geplaatst:

Een interface kaart is appart te kopen om samen te voegen met een DVB kaart.Zo kan je de gecodeerde kanalen bekijken met je secakaartje.

Interface is te koop bij de betere satzaak.

Dat zijn diegene waar Freek zijn haar van recht komt :-)hier dus<p>[ 09-11-2001: Bericht gewijzigd door: jacko ]<p>[ 09-11-2001: Bericht gewijzigd door: jacko ]</p>

Geplaatst:

Hehe,...Dank U Jacko!

Dat is zelfs nog niet al te ver uit de buurt.

Tussen haakjes, van waar ben jij? Zoals U ziet ben ik ook een Belgsken. :-)

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.