Ga naar inhoud


Bootloader Vu Duo icm openpli 4


Beobuddy

Aanbevolen berichten

Even een update.

 

Helaas wilde het niet lukken met geen enkel Pli image. "Starting..." bleef staan.

Ik heb nu een Black Hole 1.7.3 image gedownload en kunnen flashen.

En verdomd, het ding werkt!

Weer terug een Pli geprobeerd (4.0, 3.0, vele zijn de revue gepasseerd), en weer geen beeld.

Weer terug naar de Black Hole image, en jawel, weer beeld.

 

Ik ben dus verder, maar wil eigenlijk een Pli versie erop zien te krijgen.

In ieder geval werkt de bootloader, daar de images van Black Hole en Pli ongeveer gelijk aan grootte zijn. Black Hole is zelfs groter.

 

Zal het de "secret chip update" nodig hebben?

 

Hier haalde ik de Black Hole image vandaan, die werkt en waar ook de secret chip download te vinden is.

Vreemd is wel dat als deze nodig zou zijn, er geen woord over wordt gerept in de instructie over hoe je een VU Duo moet flashen.

 

Download link: Link verwijderd

aangepast door wiz
link verwijderd naar mogelijk illegale content

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik probeer de VU Duo te updaten via de RS232 poort, maar zie in de "how to" bijlage een klein printje achterop de RS232 poort.

Is dat iets bijzonders? Ik krijg namelijk tot op dit moment geen verbinding middels een null modem kabel.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het klinkt allemaal erg clone achtig. Weet je zeker dat je een originele box hebt?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik denk dat hij beter even bij de Chinese klonen bouwer te rade moet gaan.

 

Jammer dat iedere keer mensen tijd en moeite in iets steken dat later weer een chinees prutsgeval blijken te zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, clone of niet. Ik weet het niet. 

 

Ik heb deze via mp gevonden in defecte staat. Dus voor een kennis met een klein budget dacht ik even een goedkoper alternatief te vinden.

Ik heb deze voor € 80,- overgenomen en had daarbij geen wantrouwen. Een originele doet tussen de € 150-€200,- tweedehands, Dus een faire prijs dacht ik zo.

Ik wist niet eens dat er VU's gecloned werden, alleen maar dreamboxen. De doos, boekje en andere attributen zitten erbij.

Ook was er in deze al gerommeld met een andere elco en spanningsregelaar. Maar ik heb deze resoluut verwijderd om er zeker van te zijn dat de boel niet alsnog kapot gesoldeerd zou zijn. Maar de VU zat in elkaar met de schroeven volledig op de verkeerde plaatsen. Dus ook niet te achterhalen of het een clone is vanwege de schroefjes.

 

 

Maar goed, verder.

Ik ben gestopt met het pogen via RS232 een chip update te doen. Een nulmodem kabel moest ergens vanaf een bodem van een kist komen en een USB-RS232 had ik ook nog liggen. Maar uit ervaring weet ik dat het geen garantie is voor een werkende RS232 verbinding.

 

Uiteindelijk heb ik Steve's raad opgevolgd en zijn 3 (USB)stappenplan uitgevoerd die onder "Starting.." oid te vinden zijn. 

Inmiddels draait dus nu de VU Duo met een OpenPli versie 4.0!

Opvallend was bij deze dat de 2 en de 3e stap beide images bevat. Steve, top!

 

Nu durf ik eigenlijk de update in het softwaremenu van OPenpli niet uit te voeren. Het zal de eerste keer niet zijn dat een machine gezien de vele (154 stuks) updates juist over zijn nek gaat. 

Ik heb overigens het flashen uitgevoerd zonder de hardeschijf.

Deze heb ik pas later aangesloten (1TB, was leeg), geinitialiseerd, geconverteerd naar het nieuwere Ext4 formaat, en nog maar eens geïnitialiseerd.

 

VU heeft inmiddels een opname gemaakt en lijkt nu te werken.

Het enige wat mij nu even niet bijstaat, is of bij een oranje kaart van CD (met minmale settopboxpakket) met elke softcam werkt, of alleen met de 2.21 of 2.30 CCcam.

Mijn kaart draait in ieder geval.

 

In ieder geval iedereen bij deze bedankt voor het willen meedenken in deze! Hier staat nu een draaiende VU-Duo!

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het was ook geen verwijt, maar bedoeld om eventuele teleurstellingen te voorkomen. De niet originele boxen krijg je niet werkend met de laatste drivers. Heb je zo'n conversie blokje bij de box gekregen om toch een serieele kabel aan te kunnen sluiten, dan heb je een namaak box.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een nare ervaring met een clone en ik wil geen clone.

Ik heb al jaren een vu begon met een solo toen een duo nu twee solo2 hd's.

Allemaal echte Vu's nieuw gekocht want ik wil geen clone

Ongeveer een 1,5 maand geleden wou ik nog een solo2 voor mijn vader.

Ik dacht ik koop een gebruikte van marktplaats en ik vond er 1 voor 245 euro en

na een bod en betaling van 225 werdt hij naar mij gestuurd.

De verkoper verkocht hem als gebruikte z.g.a.n dus ik heb er niet bij nagedacht dat het een clone kon zijn.

Ding thuis gekregen en meteen blackhole eraf en mijn favo openpli 4.0 erop.

Al met al heeft hij een week gedraaid tot de timebomb in de nieuwe pli's netjes zijn werk heeft gedaan.

Helaas pech voor mij ik ben er onbewust ook ingetrapt en ben het met pli eens dat ze dit doen.

Helaas ben ik mijn geld kwijt want de verkoper reageert niet en marktplaats kan niks doen.

4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch

1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Al met al heeft hij een week gedraaid tot de timebomb in de nieuwe pli's netjes zijn werk heeft gedaan.

Helaas pech voor mij ik ben er onbewust ook ingetrapt en ben het met pli eens dat ze dit doen.

Het is niet Pli geweest die er een tijdbom in hadden geplaatst, dit zat in de drivers van VU+ zelf en betrof dus alle images die gebruik maakten van de nieuwe drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

De "bom" was ingesteld dacht ik op 19 april, dus na 19 april begon het klachten te regenen, als je de laatste drivers hebt en je box doet het nog dan zit je save

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wordt/was er dan vernietigd?Het is spijtig,dat er zo goed of geen controle mogelijk is op dergelijke site's.Ooit heb ik een decoder gekocht,en toen ik die wilde aansluiten,zagen ze een melding "gestolen".Geld foetsie.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Een vrij uitgebreide uitleg kan je hier vinden: http://openpli.org/forums/topic/33364-vu-clone-attack/?view=findpost&p=418708

 

Het komt niet van een of andere site maar zit gewoon ingebouwd in de drivers, die controleert of het een echte VU+ Solo2 is: zo ja gaat ie gewoon verder, zo nee dan wordt de actie gestart met als eindresultaat dat het hele geheugen gewist wordt waaronder de bootloader en dan is het einde oefening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het gaat hier hoe langer hoe meer over clones en wat er allemaal kan gebeuren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...