Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben aan het kijken voor een Enigma single tuner. Deze ontvanger zal gebruikt worden om een Moteck-2100A aan te sturen.

Eisen die ik heb zijn basis:

- Moteck-2100A kunnen aansturen (bijna elke moderne ontvanger zou dat moeten kunnen?)

- Single tuner (voor het aansturen van een gemotoriseerde installatie is het zinloos om een dual tuner te gebruiken)

- Oscam moet erop kunnen werken. Het liefst ook andere cams.

- Hardeschijf. Het zou leuk zijn (geen verplichting) als ik hardeschijf kan inbouwen (2,5" of 3,5")

- Zo goedkoop mogelijk :)

Wat zijn de ontvangers waarme jullie goede ervaringen hebben?

En nog belangrijker als je nu een Enigma single tuner zou kopen welke zou je nemen?

Mocht ik voor een tweedehands ontvanger kiezen welke merk/type moet ik vermijden in verband met de bekende problemen?

aangepast door lujo

dreambox 800se is een goede daar kan je een hd inbouwen, en is een betrouwbaar toestel,en ondersteunt ook usals enz voor je moteck 2100

de andere merken heb ik zelf geen ervaring mé

deze lijkt mij ook wel interesant

Giga Blue HD 800UE Plus 1x DVB-S2 1x DVB-C/T HDTV

wel externe HD voor opname. goede prijs

OCTAGON XP1000+ HD E2

wel externe HD voor opname. goede prijs

prijzen effe googelen !

dus er is keuze genoeg

dit gaat wel over nieuwe ontvangers,en persoonlijk zou ik als het toch een 2é hands zou worden een dream 800SE nemen,maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze als het toch maar een singel tuner moet zijn

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

"- Single tuner (voor het aansturen van een gemotoriseerde installatie is het zinloos om een dual tuner te gebruiken).

Helemaal niet, want je kunt dan tuner 1 gebruiken voor draaibaar en tuner 2 voor (extra) vaste schotel.

Dan kan tuner 2 fungeren voor de 3 Astra´s.

Het handigste is dan, altijd kijken via draaibare schotel, dan is Tuner 2  vrij voor (voorgeprogrammeerde) opname´s.

Dus een 2e tuner is een "must".

Voor ontvangers kijk ook eens hier:  http://vuplus.com/productSolo2.html

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Bedankt voor je advies alleen in dit geval is geen tweede schotel aanwezig.

Vandaar dat ik toch echt aan het kijken ben naar ontvanger met maar één tuner.

Geplaatst:

Als je ook nog wat wilt feedhunten dan zou ik de Technomate tour opgaan.

De snelste blindscanner is voor het ogenblik : TM5402HD M3

Ook een hele goeie is : Technomate Nano TM-NANO-OE voor wat betreft enigma 2

Heb vele goede commentaren gelezen op Engelse forums. Ik denk dat je zult moeten bestellen in Engeland , maar zijn heus niet duur.

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

"De snelste blindscanner is voor het ogenblik : TM5402HD M3."

Werkt dat ook met TVV/CD?

-------

"Bedankt voor je advies alleen in dit geval is geen tweede schotel aanwezig".

Heb je geen mogelijkheid voor een 2e schotel, 80 cm. zou kunnen volstaan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Bedankt voor de tips. Hoe meer hoe beter.

Feedhunten zal niet gaan gebeuren daar deze ontvanger bij iemand anders geplaatst zal worden.

Daarnaast vraag ik mij altijd af hoe lang de minder bekende Enigma ontvangers door image bouwers ondersteund zullen worden. Ik zie dat OpenATV Technotrend ondersteund maar openPLi niet.

@ Emekli: Die mogelijkheid is er wel alleen persoon in kwestie wil dat niet. Dus blijven we werken met één gemotoriseerde schotel.

aangepast door lujo
Geplaatst:

Jammer, als die persoon achteraf maar geen spijt gaat krijgen

Geplaatst:

de vraag was natuurlijk ook een singel tuner ontvanger!

Ik ben aan het kijken voor een Enigma2 single tuner. Deze ontvanger zal gebruikt worden om een Moteck-2100A aan te sturen.

dus een tweede tuner is uitgesloten bij die persoon

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

mijn keus zou zijn:

XP1000 software/drivers/kernel 3.13.x , of  ET4000 of ET6500 (heeft ook hbbtv), software/drivers/kernel 3.8.7 en zijn qua software modern, bijdetijds, probleemloos en goed uitgekristalliseerd, en een hele grote stap verder dan DMM en VU met software/kernel/drivers 3.3.x en 3.1.1

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Metoo, ik dacht altijd dat software/drivers/kernel onderdeel waren van een image. Dus in een image ingebakken.

Komen die hogere versies omdat fabrikant zelf drivers/kernel uitbrengt. Dus ene fabrikant ontwikkeld sneller dan een andere? 

Kan je er iets meer over vertellen.

aangepast door lujo

de drivers van de fabrikant bepalen de kernel versie, en daar moeten de imagebakkers het mee doen, xtrend is daar veel actiever mee, had ook een jaar eerder dan de anderen hbbtv, wma/wmv codecs/license etc, en heel erg goed uitgekristalliseerd, en stabiel, nauwelijks issues.

De nieuwere generatie ET8000/10000 zitten net als de XP1000 op kernel 3.13.x

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Als je wilt gaan opnemen ga je spijt krijgen van een single tuner, tenzij je die keuze puur om de prijs doet.

Ook op een draaibare schotel kan een twin-LNB.

Je hebt niet gezegd voor welke zenders de schotel primair bedoeld is maar meestal zit een pakket op dezelfde satelliet.

Ben je aan het opnemen, dan kan je nog steeds naar alle andere zenders op dezelfde satelliet kijken.

Overigens met een tweede (vaste) schotel erbij zou ik die samen met de draaibare op alle tuners aansluiten m.b.v. DiSEqC-switches. Dit kan ook prima i.c.m. een motor.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen